Gå til innhold

Liker du navnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker navnet mitt nå som voksen, men var ikke så veldig fornøyd som barn. Jeg skulle ønske at jeg hadde et mer vanlig navn eller i det minste dobbelt fornavn.

Jeg var veldig misunnelig på alle dem som kunne skrive en bokstav med punktum etter før etternavnet;-)

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

9

• morsan

9

• Angelica :o)

3

• org

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har vel aldri akkurat gått rundt og tenkt: "Jippi, for et fint navn jeg har". Jeg likte det dårligere som ung, men lever godt med det nå.

Og så er jeg litt stolt av at det et norrønt navn. Det er bra. :-)

Forresten så var faren min helt imot at jeg skulle hete det jeg heter - fordi det var navnet på merra på den gården han jobba på som ungdom.

Men moren min hadde bestemt seg mange år i forveien og kan være vanskelig å rokke. Derfor ble det slik, og så fikk faren min velge et nummer to-navn.

Så jeg har altså to fornavn, men bruker bare det ene i dagligtale, og første bokstaven i det andre i tillegg i skriftlige anledninger.

Skrevet

Jeg liker navnet mitt nå som voksen, men var ikke så veldig fornøyd som barn. Jeg skulle ønske at jeg hadde et mer vanlig navn eller i det minste dobbelt fornavn.

Jeg var veldig misunnelig på alle dem som kunne skrive en bokstav med punktum etter før etternavnet;-)

Hehe. Slik som jeg alltid gjorde/gjør.

Skrevet

Hehe. Slik som jeg alltid gjorde/gjør.

:-)

Bare det ikke tar helt av med alle navnene, da. Leste om en i Guinness Rekordbok som hadde fått navn etter hver bokstav i alfabetet, dvs fra A-Z ettersom dette var i et engelskspråklig land.

Jeg mener å huske at han etterhvert kalte seg bare for "A-navnet + 25". ;-)

Skrevet

:-)

Bare det ikke tar helt av med alle navnene, da. Leste om en i Guinness Rekordbok som hadde fått navn etter hver bokstav i alfabetet, dvs fra A-Z ettersom dette var i et engelskspråklig land.

Jeg mener å huske at han etterhvert kalte seg bare for "A-navnet + 25". ;-)

LOL!

Skrevet

Jeg liker fornavnet mitt godt. Etternavnet kan være litt problematisk til tider.

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, her har du både mitt og søstern's navn;-)

Hehe, ganske tidstypiske navn, ja. Navn man tenker at er vanlige, men som nesten ingen kaller barna i dag.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Jeg var veldig misunnelig på alle dem som kunne skrive en bokstav med punktum etter før etternavnet;-)"

Jeg har muligheten til det, men gjør det aldri. Jeg dropper andrenavnet mitt, med mindre det står spesifisert at fullt navn må oppgis, og da skriver jeg det fullt ut.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Forresten så var faren min helt imot at jeg skulle hete det jeg heter - fordi det var navnet på merra på den gården han jobba på som ungdom.

Men moren min hadde bestemt seg mange år i forveien og kan være vanskelig å rokke. Derfor ble det slik, og så fikk faren min velge et nummer to-navn.

Så jeg har altså to fornavn, men bruker bare det ene i dagligtale, og første bokstaven i det andre i tillegg i skriftlige anledninger.

Det må jeg si var et spenstig navn på en hest!

Men jeg regnet med at det ikke tok så lang tid før faren din (han vi ikke har felles, hehe) vennet seg til at XXXX er deg, og ikke merra!

Skrevet

Hehe, ganske tidstypiske navn, ja. Navn man tenker at er vanlige, men som nesten ingen kaller barna i dag.

Ja, det er sant! Jeg smiler litt for meg selv hvis jeg overhører noen snakke om at de vil gi barna uvanlige navn, og så ender de opp med topp 20 i dag. :-)

Skrevet

Jeg har det akkurat presis nøyaktig som deg.

Fatter ikke hva de tenkte på da jeg ble hetende det jeg heter - men det var vel i tiden :)

Skrevet

Det må jeg si var et spenstig navn på en hest!

Men jeg regnet med at det ikke tok så lang tid før faren din (han vi ikke har felles, hehe) vennet seg til at XXXX er deg, og ikke merra!

Ja, jeg håper i allefall at assosiasjonene hans fort skifta fokus. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det er sant! Jeg smiler litt for meg selv hvis jeg overhører noen snakke om at de vil gi barna uvanlige navn, og så ender de opp med topp 20 i dag. :-)

Hehe, akkurat det har jeg også stusset over. Har kjent noen som snakker om å velge litt originalt navn til datteren sin, sånn som f.eks. Marte eller Emma *knis*.

Skrevet

Jepp, liker godt navnet mitt. Og så er jeg ganske alene om å ha akkurat den kombinasjonen.

Skrevet

Hehe, akkurat det har jeg også stusset over. Har kjent noen som snakker om å velge litt originalt navn til datteren sin, sånn som f.eks. Marte eller Emma *knis*.

He he.

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja, jeg liker navnet mitt. Det er internasjonalt, og feminint på alle språk. Passer godt. Etternavnet er hakket verre. Det er utrolig vanskelig både å si og skrive for enkelte nordmenn...

Skrevet

Helt greit. Føler jo det er MEG! Har aldri hatt tanken på å beytte navn...

Ganske ordinært, ikke så veldig spennende, men helt greit navn.

Skrevet

Jeg hadde aldri gitt mitt barn det navnet jeg har, for å si det sånn.

Men men, jeg er og blir *...* så det er ikke noe å endre på nå.

Mitt andre fornavn som jeg ikke bruker anna enn når jeg skriver under papirer, liker jeg bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...