Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etterhvert blitt opptatt av kosthold. Har tenkt på å få målt kolesterolet, men er det en idiotisk tanke? Sånn smått helt utrolig dumt?

Jeg er 354 år, ikkerøyker, arvelig belastet med hjerte- og karsykdommer etc. Frisk som en fisk (har vært forkjølet en gang hver vinter, ellers ingenting).

Skrevet

Ikke bare var det feil forum, men jeg skrev sannelig feil alder! La visst på litt. Jeg er 35 år.

Skrevet

Hvis du er 354 år synes jeg det kan være lurt å måle kolesterolet ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke bare var det feil forum, men jeg skrev sannelig feil alder! La visst på litt. Jeg er 35 år.

Du ga meg i det minste en god latter. Med den alderen hadde jeg ikke brydd meg så mye om kolesterol...

Ikke dumt å sjekke, man trenger jo ikke bli hysterisk, om det skulle være litt høyt.

Har sjekket mitt og det lå litt høyere enn anbefalt, men ble ikke satt på fiskediett eller noe.

Kan være lurt tilogmed å få det sjekket...

Skrevet

Du sier du er arvelig belastet med hjerte-karsykdom. Sånn sett hadde det vært helt greit å få sjekket det opp. Ligger du i øvre sone ville jeg også tatt en full lipidstatus og sett på LDL, HDL og triglyserider. Du spiser sunt og trener og røyker ikke - men er du uheldig og har arvelig høyt kolesterol kan det hende du burde medisineres.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis du er 354 år synes jeg det kan være lurt å måle kolesterolet ;-)

Hadde jeg vært såå gammel, så ville det siste jeg hadde tenkt på så var kolesterolmålet mitt.

Noe i kosten min måtte jo være bra, uansett...

Skrevet

Nei, det er ikke dumt. Men nå er jeg sånn litt føre var da:o)

Skrevet

Det bør du gjøre. Fint å være føre var. Er selv arvelig belastet med kolesterolet og sjekker det hvert år.

Caloni Makaroni
Skrevet

Du holder deg godt ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...