Gå til innhold

FU:"kjerringtråd" :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fylt opp oppvaskmaskinen for andre gang i dag. jeg er nok litt slapp og burde vasket mere for hånd.

Eller gjør ingen det? Hva evt?

Skrevet

Jeg har også fylt opp for andre gang i dag. Vasker ingenting for hånd. Misliker det intenst!

Gjest aldri i mål
Skrevet

Store ting kan jeg ta for hånd... eller ikke. Vaskemaskinen går for 3. (eller var det 4.) gang i dag.

Skrevet

Jeg har også fylt opp for andre gang i dag. Vasker ingenting for hånd. Misliker det intenst!

Jeg også... Himla lettvint å slenge det i maskinen :)

Skrevet

Store ting kan jeg ta for hånd... eller ikke. Vaskemaskinen går for 3. (eller var det 4.) gang i dag.

Auda, dere er mange i hus da?

Skrevet

lol

Ja ikke sant? ;) Du ville aldri funnet på å spørre om noe sånt hehe.

Skrevet

Jeg også... Himla lettvint å slenge det i maskinen :)

Å ja, jeg husker hvordan det til stadighet hopet seg opp før maskina kom i hus.

Og for noen måneder siden, tok gamlemaskina vår kvelden. Det tok to dager før vi fikk kjøpt oss ny. Og det var _lang_ tid!

Skrevet

Ja ikke sant? ;) Du ville aldri funnet på å spørre om noe sånt hehe.

Nei. Jeg klarer ikke å fylle maskina to ganger om dagen! Har du 7 unger?

Skrevet

Nei. Jeg klarer ikke å fylle maskina to ganger om dagen! Har du 7 unger?

tre....Men gryter tar mye plass må du vite :)

Skrevet

tre....Men gryter tar mye plass må du vite :)

Det blir stor strømregning da. Jeg vasker alltid gryter og stekepanner for hånd. Tar to-tre min. Zalo gjør jobben.

Gjest Shira12
Skrevet

Etter oppvask for hånd i over 6 år, har jeg boikottet det! ;o)

Når jeg endelig fikk oppvaskmaskin så ble jeg fryktelig lat. Så og si alt går inn i den.

Skrevet

Det hender jeg vasker kasseroller for hånd, men jeg avskyr det. Kjøkkenmaskinen er kjedelig å vaske, den tåler ikke oppvaskmaskin. Det er mange deler til den. Gubben pleier å spørre fint om jeg vil lage ostekake, han lover selvsagt å vaske kjøkkenmaskinen etterpå :) Da er jeg ikke vanskelig å be.

Gjest aldri i mål
Skrevet

Auda, dere er mange i hus da?

Neida, men det er alltid noe som må gjøres alikevel. Jeg vasker ikke klær hver dag.

Skrevet

Særdeles lite vaskes for hånd her. det gjelder kun de tingene som ikke tåler maskinvask, eller hvis det er en stor ting som er lett å håndvaske slik at jegheller prioriterer å fyll opp maskina med annet, eller at alt ikke fikk plass i maskina og jeg må ha kjøkkenet ferdigrydda der & da og ikke kan vente på runde nr 2.;-)

Så jeg maskinvasker kjeler og sleiver og det meste.

Skrevet

Jeg vasker alt for hånd, jeg.. Og det er ikke for å være flink, nei.

Ta med deg de godene du kan ;)

Skrevet

Vasker ull, silke og enkelte andre klesplagg for hånd, men benytter selvfølgelig maskinen så mye jeg kan:) med tre barn i huset så orker jeg ikke spare inn noe på vaskemaskinen, men jeg kunne dog blitt bedre med å la tørketrommelen hvile innimellom..

(tenåringsdøtre kan jo ikke gå med jeans en hel dag lengre!!)

Skrevet

Det blir stor strømregning da. Jeg vasker alltid gryter og stekepanner for hånd. Tar to-tre min. Zalo gjør jobben.

Det er ikke så dyrt å vaske i maskin. Jeg har lest en gang at en fullastet maskin er billigere enn å håndvaske samme mengden, fordi maskina økonomiserer med vannbruken i forhold til håndvask/skylling.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vasker ull, silke og enkelte andre klesplagg for hånd, men benytter selvfølgelig maskinen så mye jeg kan:) med tre barn i huset så orker jeg ikke spare inn noe på vaskemaskinen, men jeg kunne dog blitt bedre med å la tørketrommelen hvile innimellom..

(tenåringsdøtre kan jo ikke gå med jeans en hel dag lengre!!)

Sheba, her er det snakk om oppvaskmaskin...

*hvisker veldig lavt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...