Gå til innhold

FU:"kjerringtråd" :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sheba, her er det snakk om oppvaskmaskin...

*hvisker veldig lavt*

jeg sa jo det om du leser etter:-) hihi svaret etter! :) var litt for rask i avtrekkeren;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Å ja, jeg husker hvordan det til stadighet hopet seg opp før maskina kom i hus.

Og for noen måneder siden, tok gamlemaskina vår kvelden. Det tok to dager før vi fikk kjøpt oss ny. Og det var _lang_ tid!

Sier det bare, om min oppvaskmaskin tar kvelden, så gjør jeg det òg, noen kvelder på streeten (eller enda fler)....

hidi, the scorpion
Skrevet

og oppvaskmasin har jeg ikke for tiden:-)

Så ikke den før nå...

Skrevet

Jeg vasker kun kjeler og store plastbokser/kommer utenom. Kjører maskina ca. annenhver dag.

Skrevet

Fikk oppvaskmaskin i forrige uke, men har ikke prøvd den ennå. Foretrekker egentlig å vaske opp for hånd, men den vil nok bli brukt en del i årene fremover...

Skrevet

Her går ALT i oppvaskmaskina! Eller forresten - ikke store kniver, det store brødfjøla eller ting med gummigreier.

Noen dager går maskina 1 gang, noen ganger 2 og noen ganger 3. Kunne ikke ramle meg inn og vaske noe som får plass i maskina for hånd.

Nei, jeg har IKKE godt utviklet husmorgen.

Skrevet

Fikk oppvaskmaskin i forrige uke, men har ikke prøvd den ennå. Foretrekker egentlig å vaske opp for hånd, men den vil nok bli brukt en del i årene fremover...

Foretrekker? Hvorfor i huleste heiteste gjør du det? Ikke prøvd en oppvaskmaskin på over en uke? LIKER du å vaske opp?

*rister på hodet* Folk er jammen rare!

Du må gjerne komme hjem til meg og vaske opp de tingene som ikke går i oppvaskinen, de hoper seg opp på benken.

Skrevet

Særdeles lite vaskes for hånd her. det gjelder kun de tingene som ikke tåler maskinvask, eller hvis det er en stor ting som er lett å håndvaske slik at jegheller prioriterer å fyll opp maskina med annet, eller at alt ikke fikk plass i maskina og jeg må ha kjøkkenet ferdigrydda der & da og ikke kan vente på runde nr 2.;-)

Så jeg maskinvasker kjeler og sleiver og det meste.

Det er bra. Jeg ser at de fleste svarer med å gjøre som oss. Og faktisk er det energisparende. Kjekt å vite :)

Skrevet

Det er bra. Jeg ser at de fleste svarer med å gjøre som oss. Og faktisk er det energisparende. Kjekt å vite :)

Nemlig! :-)

Skrevet

Vasker gryter, matbokser og sånn for hånd, resten går i oppvaskmaskinen.

Når ungene er her går den en gang daglig. Når det er bare oss, blir det ca tredjehver dag.

Skrevet

Det lønner seg ikke å vaske for hånd, har jeg hørt.

Jeg har laget fiskeboller til middag i dag, så jeg føler at kjerringfaktoren er relativt høy i dag ;o)

Skrevet

Det lønner seg ikke å vaske for hånd, har jeg hørt.

Jeg har laget fiskeboller til middag i dag, så jeg føler at kjerringfaktoren er relativt høy i dag ;o)

LOL

Skrevet

Jeg vasker virkelig minst mulig for hånd.... :-)

Flott! :) Jeg var egentlig litt "redd" for å få kjeft jeg :) Det enkle er ofte det beste, oppvaskmaskin!

Skrevet

Steikepanna er vel omtrent den eneste som ikke havner i oppvaskmaskinen.

Etter to år uten oppvaskmaskin, fordi jeg ikke hadde plass på det kjøkkenet der jeg leide, så har jeg blitt helt kurert for alt som heter oppvasklyst!

Jeg kjøpte meg et nytt service på Ikea og da jeg kom hjem så oppdaget jeg at tallerknene var for store til oppvaskmaskinen, noe som har resultert i at servicet nå står og samler støv i seksjonen. ;)

Skrevet

Steikepanna er vel omtrent den eneste som ikke havner i oppvaskmaskinen.

Etter to år uten oppvaskmaskin, fordi jeg ikke hadde plass på det kjøkkenet der jeg leide, så har jeg blitt helt kurert for alt som heter oppvasklyst!

Jeg kjøpte meg et nytt service på Ikea og da jeg kom hjem så oppdaget jeg at tallerknene var for store til oppvaskmaskinen, noe som har resultert i at servicet nå står og samler støv i seksjonen. ;)

Hehe, samme vil jeg gjort. Eller kanskje fått byttet det :)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi er fire i familien, men det er sjelden maskinen går to ganger på en dag om vi ikke har gjester.

Vasker lite for hånd, stort sett bare ting som ikke tåler maskin eller som er uforholdsmessig store.

Skrevet

Jeg vasker nesten ingenting for hånd. Stort sett bare drikkeflasker og store gryter.

Alt annet går i oppvaskmaskinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...