Gå til innhold

svindel med stjålne kort/identitetstyveri

Anbefalte innlegg

Gjest siste jeg trengte nå
Skrevet

Jeg ble frastjålet lommeboken min for tre måneder siden, politianmeldte og sperret umiddelbart VISA-kortet mitt.

I dag dumpet det ned to brev fra Lindorff med opplysninger om at jeg var kredittvurdert hos dem på vegne av flere mobilselskaper og jeg fattet raskt mistanke. Etter noen telefoner viser det seg at tyvene nå har opprettet fem mobilabbonementer i mitt navn.

Dette er utrolig kjipt. Noen andre som har vært utsatt for liknende? Jeg har tatt kontakt med politiet, skal dit i morgen. I tilleg har jeg meldt fra til telefonselskapene dersom de prøver å opprette flere.

Jeg har også sendt mail til et par kredittvurderingsselskaper ala Lindorff og de store hissige utlånsbankene om at de må kontakte meg ang. sperring av lånemuligheter hos dem.

Noen som har gode råd eller tips til hva jeg gjør videre?

hidi, the scorpion
Skrevet

Mener bestemt at banken må betale for dine "utgifter" i denne perioden, så lenge du er 100 % sikker på at koden ikke lå sammen med kortet.

Du har gjort alt som er i din makt å gjøre, så dette vil ikke få økonomiske konsekvenser for deg. Beviser egentlig bare hvor lett andres kort kan brukes av kriminelle...

Ønsker deg masse lykke til!

Gjest uten nick her
Skrevet

Jeg har opplevd identitetstyveri med stjålet VISA-kort. Ikke spesielt hyggelig, og man vet jo aldri hvor det ender:(

Mitt VISA ble blant annet brukt som ID for leiebil som ikke ble levert tilbake, masse Jeg har ikke grenser for hvor trasig det var å bli oppringt av politiet å være mistenkt.

Ellers ble kortet misbrukt på diverse netthandel FØR det ble sperret, og i TAXI, tog og parkering etter at det ble sperret. De pengene fikk jeg tilbake etter en stund, men jeg har ikke hørt noe fra politiet etter at jeg har anmeldt id-tyveriet, så antakelig har tyvene fremdeles min legitimasjon. Litt ekkelt å tenke på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...