Gå til innhold

Engelske bøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt hekta på England/London. Elsker humoren og måten de er på.

Er det noen som har tips om bøker som er "typisk engelsk"? Har lest En shopaholikers dagbok og oppfølgerene og synes de var bra. Trenger boktips i den retningen.

Er jo ikke så stø i Engelsk, så jeg foretrekker nok bøker som er oversatt til norsk :o)

Takker for alle eventuelle anbefalinger :o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Alt av Marian Keyes, sushi for nybegynnere m. fl.

Tiltredes. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Beste måten å lære engelsk på, er å lese bøker på engelsk!

Begynn gjerne med noen du allerede har lest på norsk, mye kjekkere å lese britisk humor og hverdagsliv på orginalspråket!

Skrevet

Bridget Jones? :) Jeg leste en utrolig lettlest bok for noen år sida som var litt i samme sjanger. Tror den het Together eller noe sånn.

Skrevet

Bøkene av paret Josie Lloyd & Emlyn Rees anbefales, lette å lese og artige. Går og ventar på neste bok .

I dei første bøkene skriv dei vekselvis kvar sine kapittel der vi får historia sett frå mann/kvinne perspektiv.

.

Skrevet

Hhva med noen litt eldre bøker? Dickens, søstrene Bronte eller Wodehouse? Wodehouse MÅ du bare får med deg om du liker engelsk humor, noe mer erkebritisk enn det får du ikke! :o)

Skrevet

Mange forslag, skal stikke en tur på biblioteket i helgen :o)

Skrevet

Jeg har nettopp begynt på En shoppaholiker får en baby. Den har nettopp kommet ut på engelsk, men er såpass lettlest at jeg forstår alt. Da er det værre med den organisasjonsteori boken som jeg heller burde ha lest. Der må jeg slå opp alt for mye...

Den shopaholiker boka bestilte jeg på amazon.co.uk, men den kommer sikkert på norsk til sommeren tipper jeg.

Skrevet

Jeg har nettopp begynt på En shoppaholiker får en baby. Den har nettopp kommet ut på engelsk, men er såpass lettlest at jeg forstår alt. Da er det værre med den organisasjonsteori boken som jeg heller burde ha lest. Der må jeg slå opp alt for mye...

Den shopaholiker boka bestilte jeg på amazon.co.uk, men den kommer sikkert på norsk til sommeren tipper jeg.

Kult! Den må jeg selvfølgelig også lese :o)

Skrevet

Hhva med noen litt eldre bøker? Dickens, søstrene Bronte eller Wodehouse? Wodehouse MÅ du bare får med deg om du liker engelsk humor, noe mer erkebritisk enn det får du ikke! :o)

Er det forfatteren som heter det? Har du tittel på boka?

Skrevet

Er det forfatteren som heter det? Har du tittel på boka?

Pelham Grenville Wodehouse, han har skrevet en rekke bøker om butleren Jeeves, de har gått som tv-serie også. Fantastisk morsomt! Han har en del andre bøker også, men de har jeg ikke lest.

Skrevet

Kult! Den må jeg selvfølgelig også lese :o)

Jeg har såvidt begynt, da. Men den er som sagt veldig lettlest.

Skrevet

Men serien, med Hugh Laurie og Stephen Fry, er mye bedre enn bøkene!

"What ho!" *LOL*

Har den på DVD - komplett:-)

*Misunnelig* Den var STOOOR! De kunne bare ikke funnet noen skuespillere som var bedre egnet!

Skrevet

*Misunnelig* Den var STOOOR! De kunne bare ikke funnet noen skuespillere som var bedre egnet!

Helt enig!! Helt siden serien gikk på NRK på tidlig nittitall har jeg ventet på en reprise.

I fjor gadd jeg ikke vente mer, og kjøpte hele serien fra England. Ulempen er at det ikke er tekstet på norsk, men vi har på engelsk tekst. De snakker såpass fort, særlig Bertie, og han svinger opp og ned i toneleie hele tiden, så det er veldig kjekt med litt tekst i tillegg:-)

Skrevet

Høh! Har ikke jeg anbefalt Jeeves for lengst kanskje? *Spark i baken*

Joda, men jeg så det ikke før etter at jeg hadde skrevet innlegget.

Har en uvane med å svare før jeg leser de andre svarene.

Beklager ;(, og sparket er mottatt (AU!).

Skrevet

Men serien, med Hugh Laurie og Stephen Fry, er mye bedre enn bøkene!

"What ho!" *LOL*

Har den på DVD - komplett:-)

Laurie & Fry er morsomme!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...