Gå til innhold

Hvor ronker du helst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er _ganske_ irriterende når man spiller Settlers of catan!

:)

Den tok jeg ikke...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mista nikket

8

• hidi, the scorpion

5

• morsan

2

• jubalong70

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok, mange kombinasjoner som gir 7. Når det gjelder tall er jeg noen ganger totalt blotta for forståelse.

Akkurat dette tror jeg at jeg kan få deg til å forstå!

Du kaster en terning, og får enten 1,2,3,4,5 eller 6. Uansett hva du får på den første, kan du få 7. Sjansen for 7 er da 1/6, see? og 1/6=0,16666... som tilsvarer 16,7 prosent.

Skrevet

Samler opplysninger, med hvilken hensikt? Finne ut hvem de er, stikke hjem til dem og voldta og stjele?

Nope.

Neeei, ikke misforstå meg. Ikke noe som helst vondt ment med mitt spørsmål

Skrevet

Akkurat dette tror jeg at jeg kan få deg til å forstå!

Du kaster en terning, og får enten 1,2,3,4,5 eller 6. Uansett hva du får på den første, kan du få 7. Sjansen for 7 er da 1/6, see? og 1/6=0,16666... som tilsvarer 16,7 prosent.

Den får jeg lese litt tidligere på morningen. Nå er jeg ikke helt tilstede, alt for sent for meg til å tenke logisk

Skrevet

Den tok jeg ikke...

Settlers?

Det taktiske spillet om handel og makt?

Man høster ressurser på alle andre terning-kombinasjoner. Når 7 blir slått må man kaste halvparten av ressursene sine og flytte røveren. :(

Skrevet

Settlers?

Det taktiske spillet om handel og makt?

Man høster ressurser på alle andre terning-kombinasjoner. Når 7 blir slått må man kaste halvparten av ressursene sine og flytte røveren. :(

" Når 7 blir slått må man kaste halvparten av ressursene sine og flytte røveren. :( "

Den biter jeg ikke på! Jeg vet godt at sjansen for å få 7 er 16,7 prosent.

Skrevet

Helt klart! Uansett så kunne jeg si til deg at min IQ er 167, hvordan ville du motbevise det?

"Helt klart! Uansett så kunne jeg si til deg at min IQ er 167, hvordan ville du motbevise det?"

Hvilken interesse skulle jeg ha av å motbevise det? Fornuften min sier at det er bullshit, det er nok for meg. Jeg vet at min egen IQ er ypperlig uavhengig av hva din er.

Skrevet

" Når 7 blir slått må man kaste halvparten av ressursene sine og flytte røveren. :( "

Den biter jeg ikke på! Jeg vet godt at sjansen for å få 7 er 16,7 prosent.

Hva er det du ikke biter på?

Sånn er jo reglene i spillet! Derfor er det så irriterende at 7 er det som er størst sjanse for å få med to terninger.

Det er et morsomt brettspill.

Men man må være 3 for å spille.

Eller du kan prøve her:

http://host1.jsettlers.org/index.html

Men jeg ville lest reglene først.

Skrevet

Hehe.

http://no.wikipedia.org/wiki/Intelligens

Virker som om du tror tester og quizer gir svaret på alt. Det viser bare hvor flink du er til å ta sånne tester. Det er mange "intelligente" mennesker som ikke er i stand til å sette seg ned å ta en slik test. Det kan ha mange årsaker.

Mange av de som scorer svært høyt på slike tester er f.eks. ikke i stand til å knytte skolissene sine, mangler sosiale antenner/empati og fungerer generelt dårlig med andre mennesker.

Gjest mikkmakken
Skrevet

Syns du begynner å bli VEL masete på dette forumet... Kan du ikke roe det LITT ned i det minste?

Skrevet

På kontoret. Har jo seff med meg plast som jeg dekker gulv og vegger med.

Skrevet

Mest praktisk å gjøre det i senga. Men det hender jeg tar en kjapp en på sofaen om kvelden når ungene har lagt seg.

Og nei, jeg dekker ikke over senga for å unngå søl :)

Skrevet

Mest praktisk å gjøre det i senga. Men det hender jeg tar en kjapp en på sofaen om kvelden når ungene har lagt seg.

Og nei, jeg dekker ikke over senga for å unngå søl :)

I senga, hm. Har du plastduk over da? Eller skifter du sengetøy etterpå?

Skrevet

I senga, hm. Har du plastduk over da? Eller skifter du sengetøy etterpå?

Griser ikke så mye at jeg behøver noen av delene :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...