Gjest zakkoo Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Og det er _ganske_ irriterende når man spiller Settlers of catan! Den tok jeg ikke... 0 Siter
Gjest zakkoo Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Ok, mange kombinasjoner som gir 7. Når det gjelder tall er jeg noen ganger totalt blotta for forståelse. Akkurat dette tror jeg at jeg kan få deg til å forstå! Du kaster en terning, og får enten 1,2,3,4,5 eller 6. Uansett hva du får på den første, kan du få 7. Sjansen for 7 er da 1/6, see? og 1/6=0,16666... som tilsvarer 16,7 prosent. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Samler opplysninger, med hvilken hensikt? Finne ut hvem de er, stikke hjem til dem og voldta og stjele? Nope. Neeei, ikke misforstå meg. Ikke noe som helst vondt ment med mitt spørsmål 0 Siter
Mista nikket Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Akkurat dette tror jeg at jeg kan få deg til å forstå! Du kaster en terning, og får enten 1,2,3,4,5 eller 6. Uansett hva du får på den første, kan du få 7. Sjansen for 7 er da 1/6, see? og 1/6=0,16666... som tilsvarer 16,7 prosent. Den får jeg lese litt tidligere på morningen. Nå er jeg ikke helt tilstede, alt for sent for meg til å tenke logisk 0 Siter
Gjest lede Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Den tok jeg ikke... Settlers? Det taktiske spillet om handel og makt? Man høster ressurser på alle andre terning-kombinasjoner. Når 7 blir slått må man kaste halvparten av ressursene sine og flytte røveren. 0 Siter
Gjest zakkoo Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Settlers? Det taktiske spillet om handel og makt? Man høster ressurser på alle andre terning-kombinasjoner. Når 7 blir slått må man kaste halvparten av ressursene sine og flytte røveren. " Når 7 blir slått må man kaste halvparten av ressursene sine og flytte røveren. " Den biter jeg ikke på! Jeg vet godt at sjansen for å få 7 er 16,7 prosent. 0 Siter
Gjest zakkoo Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Helt klart! Uansett så kunne jeg si til deg at min IQ er 167, hvordan ville du motbevise det? "Helt klart! Uansett så kunne jeg si til deg at min IQ er 167, hvordan ville du motbevise det?" Hvilken interesse skulle jeg ha av å motbevise det? Fornuften min sier at det er bullshit, det er nok for meg. Jeg vet at min egen IQ er ypperlig uavhengig av hva din er. 0 Siter
Gjest lede Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 " Når 7 blir slått må man kaste halvparten av ressursene sine og flytte røveren. " Den biter jeg ikke på! Jeg vet godt at sjansen for å få 7 er 16,7 prosent. Hva er det du ikke biter på? Sånn er jo reglene i spillet! Derfor er det så irriterende at 7 er det som er størst sjanse for å få med to terninger. Det er et morsomt brettspill. Men man må være 3 for å spille. Eller du kan prøve her: http://host1.jsettlers.org/index.html Men jeg ville lest reglene først. 0 Siter
petter smart Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Hehe. http://no.wikipedia.org/wiki/Intelligens Virker som om du tror tester og quizer gir svaret på alt. Det viser bare hvor flink du er til å ta sånne tester. Det er mange "intelligente" mennesker som ikke er i stand til å sette seg ned å ta en slik test. Det kan ha mange årsaker. Mange av de som scorer svært høyt på slike tester er f.eks. ikke i stand til å knytte skolissene sine, mangler sosiale antenner/empati og fungerer generelt dårlig med andre mennesker. 0 Siter
Gjest mikkmakken Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Syns du begynner å bli VEL masete på dette forumet... Kan du ikke roe det LITT ned i det minste? 0 Siter
Gjest minps Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 På kontoret. Har jo seff med meg plast som jeg dekker gulv og vegger med. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Mest praktisk å gjøre det i senga. Men det hender jeg tar en kjapp en på sofaen om kvelden når ungene har lagt seg. Og nei, jeg dekker ikke over senga for å unngå søl 0 Siter
Gjest zakkoo Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Mest praktisk å gjøre det i senga. Men det hender jeg tar en kjapp en på sofaen om kvelden når ungene har lagt seg. Og nei, jeg dekker ikke over senga for å unngå søl I senga, hm. Har du plastduk over da? Eller skifter du sengetøy etterpå? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 I senga, hm. Har du plastduk over da? Eller skifter du sengetøy etterpå? Griser ikke så mye at jeg behøver noen av delene 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.