Gå til innhold

Soyamelk i semulegrøt?

Anbefalte innlegg

Gjest soyatoya
Skrevet

Jeg prøver å holde meg unna melkeprodukter og har konvertert til soyamelk.

Men kan jeg bruke den som vanlig melk til ALT?

Gjest soyatoya
Skrevet

Grøten ble kjempegod, om ikke bedre enn vanlig! MMMM!

Caloni Makaroni
Skrevet

Den er ment for å erstatte vanlig melk, så ja, man -kan- bruke den til alt. Det er dog ikke alt som blir like godt med soyamelk som med vanlig melk. Jeg foretrekker havremelk framfor soyamelk. Hver til sitt bruk, egentlig.

Gjest soyatoya
Skrevet

Den er ment for å erstatte vanlig melk, så ja, man -kan- bruke den til alt. Det er dog ikke alt som blir like godt med soyamelk som med vanlig melk. Jeg foretrekker havremelk framfor soyamelk. Hver til sitt bruk, egentlig.

Hvor får man kjøpt havremelk?

Caloni Makaroni
Skrevet

Tja...jeg kjøpte det på Maxi, iallfall. De fleste matvarebutikker med stort utvalg har diverse "melkefri melk". Noen har soyamelk, noen har rismelk, noen har havremelk, og noen har alt sammen. Helsekostbutikker har sikkert også havremelk. Du må nesten bare undersøke det selv. Tror det er opp til den enkelte butikk også, hva de velger å ta inn.

Skrevet

De har flere typer havremelk og rismelk på min lokale Ica, men de står ikke i melkedisken. De står sammen med annen helsekost, altså i romtemperatur, ikke noe problem så lenge de er uåpnet. Men havremelka smaker best iskald fra kjøleskapet da. Jeg bruker den med vanilje på frokostblanding, nam!

Gjest Aviaana
Skrevet

Har du forsøkt mandel og hasselnøttmelk? Altså rismelk med nøttesmak?

utrolig godt. Du får kjøpt den på Ica.

Skrevet

Ikke all soyamelk passer til alt, har jeg erfart.. Skulle lage saus, og det viste seg at soyamelken jeg hadde kjøpt var tilsatt ørlite vanilin. Karrysaus med vaniljesmak var ikke noe særlig... Dette var faktisk vanlig alpro soyamelk med kalsium, uten smak. Men den går kjempefint til grøt, frokostblanding og annet som er søtlig.

Til middagsretter bruker jeg alpro soyafløte eller soyarømme. Da blir det ikke noe bismak på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...