Gå til innhold

Bruk og kast samfunn?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi skal etter sigende bo i et bruk og kast samfunn.

Jeg har visst havnet i et "bruk og oppbevar" hjem.

Nå skulle jeg tømme et skap for å ommøblere. Utrolig alt det jeg har klart å stappe inn i det! Mesteparten er ting som ikke har vært i bruk de siste 4-5 år.

Men det er brukbare ting, så da får jeg meg ikke til å kaste det heller. Det er NÅ det skulle vært loppemarkedsesong!

*Lurer på hvor jeg skal gjøre av tingene*

streker paa veggen..!
Skrevet

Bare ikke gi det til pappa, han har 3 etager fulle.. :(

Kanskje du kunne selge det bit for bit på ett internet auksjons sted, hvis folk bruker det..kanskje du får bort litt :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Bare ikke gi det til pappa, han har 3 etager fulle.. :(

Kanskje du kunne selge det bit for bit på ett internet auksjons sted, hvis folk bruker det..kanskje du får bort litt :)

Neida, jeg skal ikke gi det til faren din ;)

Jeg har blandt annet funnet gamle høytalere, en sovepose som ikke er i bruk fordi den mangler trekk, tre heksehatter, flere bockiaspill, div elektronikk jeg ikke aner hva er, en gammel sykkelpumpe, hockeykøller , parasoll til babytrille, osv.

Tror neppe noen vil kjøpe det.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1171531743' post='3530447]

Hva med Fretex? :)

Tar de annet enn klær da?

Gjest Shira12
Skrevet

Vi har en bruktbutikk som vi kan levere ting og klær til.

Da får andre bruk for tingene som jeg ikke vil ha. Jeg hadde en skikkelig oppshining for ett år siden når vi flyttet, men det var nok bare pga at jeg ville bære på minst mulig.

Ellers bruker jeg strutsemetoden, det jeg ikke ser, det er ikke der ;o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Da får andre bruk for tingene som jeg ikke vil ha. Jeg hadde en skikkelig oppshining for ett år siden når vi flyttet, men det var nok bare pga at jeg ville bære på minst mulig.

Strutsemetoden fungerer greit den, helt til skapet skal fjernes :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hva med å arrangere garasje-salg a la amerikanerne?

Det kunne vært moro å se om nordmenn ville møtt opp på noe sånt :-)

Men jeg har heldigvis ikke så mye greier, at det blir noe å stille ut. Det blir vel til at jeg gir det til Fretex eller finner et annet sted å stappe det :S

Skrevet

Hehe, strutsemetoden er vel velkjent.

I jula var jeg inne på boden til foreldrene mine. Jøssenavn hvor mye rart det var. De er ikke "samlere", men det er jo litt som blir lagret iløpet av 25 år i samme hus. Jeg sa da til mamma at jeg håper de flytter til en liten leilighet før de vandret hen, slik at vi barna slapp å rydde ut av huset. ;-)

Mamma kikket oppgitt inn på boden og sukket: "Jeg håper nesten det brenner...". Tror vi så på det som en umulig oppgave begge to. ;-)

Skrevet

Tar de annet enn klær da?

De gjør det hos oss. Selg alt fra møbler til leker :)

Skrevet

Det kunne vært moro å se om nordmenn ville møtt opp på noe sånt :-)

Men jeg har heldigvis ikke så mye greier, at det blir noe å stille ut. Det blir vel til at jeg gir det til Fretex eller finner et annet sted å stappe det :S

Garasjesalg er faktisk ganske vanlig her. :)

Gjest noen ting
Skrevet

Fretex.

Bruktbutikk.

Innsamling til barnehjem eller lignende.

Skrevet

Åh..Kanskje du kunne ha gitt noe til barnehage og?

Jeg hadde iallfall blitt veldig glad for ting ;o)

Gjest Shira12
Skrevet

Hehe, strutsemetoden er vel velkjent.

I jula var jeg inne på boden til foreldrene mine. Jøssenavn hvor mye rart det var. De er ikke "samlere", men det er jo litt som blir lagret iløpet av 25 år i samme hus. Jeg sa da til mamma at jeg håper de flytter til en liten leilighet før de vandret hen, slik at vi barna slapp å rydde ut av huset. ;-)

Mamma kikket oppgitt inn på boden og sukket: "Jeg håper nesten det brenner...". Tror vi så på det som en umulig oppgave begge to. ;-)

Det blir en del ting opp igjennom ja. Mormora mi har nok ting i huset til og kunne utstyrt en hel landsby ;o)

Gjest Shira12
Skrevet

Strutsemetoden fungerer greit den, helt til skapet skal fjernes :)

Med hode nedi sanden så tenker jeg ikke så langt til at skapet skal vekk ;o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1171539226' post='3530605]

Åh..Kanskje du kunne ha gitt noe til barnehage og?

Jeg hadde iallfall blitt veldig glad for ting ;o)

Den muligheten har jeg ikke en gang tenkt på. Tror du de ville hatt støvler og utedresser som reservetøy, eller bruker de å ha nok av det?

Og hva med skøyter?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1171538553' post='3530588]

Garasjesalg er faktisk ganske vanlig her. :)

Jeg har aldri sett det. Jeg får komme meg på besøk til deg en gang og oppleve den store verden ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...