Gå til innhold

Bruk og kast samfunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar de annet enn klær da?

Fretex er kult! Jeg har bl.a. kjøpt 3 nesten helt nye Pokemonfilmer på video til ungene til 10,- pr. stk! Og et par ubrukte Reima-Tec votter med lappen på til kr. 20,-!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Fretex er kult! Jeg har bl.a. kjøpt 3 nesten helt nye Pokemonfilmer på video til ungene til 10,- pr. stk! Og et par ubrukte Reima-Tec votter med lappen på til kr. 20,-!

Den Fretexen som er i nærheten av meg har bare klær.

Men jeg skjønner jo nå at ikke alle butikkene deres er like.

Skrevet

Den muligheten har jeg ikke en gang tenkt på. Tror du de ville hatt støvler og utedresser som reservetøy, eller bruker de å ha nok av det?

Og hva med skøyter?

Tror man aldri kan få nok av sånne ting. :)

Skrevet

Jeg har aldri sett det. Jeg får komme meg på besøk til deg en gang og oppleve den store verden ;-)

He he.. Det må du ;)

Gjest Flystripa
Skrevet

Neida, jeg skal ikke gi det til faren din ;)

Jeg har blandt annet funnet gamle høytalere, en sovepose som ikke er i bruk fordi den mangler trekk, tre heksehatter, flere bockiaspill, div elektronikk jeg ikke aner hva er, en gammel sykkelpumpe, hockeykøller , parasoll til babytrille, osv.

Tror neppe noen vil kjøpe det.

Å jo da - folk kjøper ALT! Bare det er billig nok...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Å jo da - folk kjøper ALT! Bare det er billig nok...

Mener du det?

Jeg blir litt lattermild om jeg skal legge ut det jeg ramset opp, men jeg kan jo gjøre et forsøk, og legge prisen til 10 kr pr stk eller noe :)

Gjest Flystripa
Skrevet

Mener du det?

Jeg blir litt lattermild om jeg skal legge ut det jeg ramset opp, men jeg kan jo gjøre et forsøk, og legge prisen til 10 kr pr stk eller noe :)

Det er utrolig hva folk kjøper :o)

Skrevet

Du skulle bare vite hvor mange svare søppelsekker vi har fylt når vi har ryddet og begynt å pusse opp her... :-S

Tror det er nærmere 40 sekker. Minst.

Skulle tro kjelleren er dobbelt så stor som den er, for det er utrolig hvor mye ting som har fått plass der!

*ler*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du skulle bare vite hvor mange svare søppelsekker vi har fylt når vi har ryddet og begynt å pusse opp her... :-S

Tror det er nærmere 40 sekker. Minst.

Skulle tro kjelleren er dobbelt så stor som den er, for det er utrolig hvor mye ting som har fått plass der!

*ler*

Egentlig burde man flytte minst hvert 5. år, så man fikk ryddet skikkelig.

Jeg fikk fylt en søppelsekk fra skapet, men det var bare gamle klær og sko. resten må jeg gjøre noe lurt med.

Dere er forresten kjempeflinke som har klart å kvitte dere med 40 sekker! *Imponert*

Skrevet

Egentlig burde man flytte minst hvert 5. år, så man fikk ryddet skikkelig.

Jeg fikk fylt en søppelsekk fra skapet, men det var bare gamle klær og sko. resten må jeg gjøre noe lurt med.

Dere er forresten kjempeflinke som har klart å kvitte dere med 40 sekker! *Imponert*

Jeg har flyttet noen ganger jeg da, fem ganger i løpet av ca 14 år, hehe.

De 40 sekkene ble vi kvitt ja, hvordan det gikk til får vi ta på msn en gang. ;-P

Men ellers kan du gi en del til Fretex, leker og sportsutstyr vil barnehager nok ha, og så blir det alltid masse loppemarkeder om våren syns jeg. :-)

Bare stu det ute et sted fram til loppemarkedsesongen begynner. Hvis du har balkong eller terrasse eller noe, kan det stå noen sekker med loppemarkedting der før utesesongen begynner. :-)

Skrevet

Kast det!!!

Du kommer ikke til å angre! Det kan være vanskelig å kaste ting som du tror betyr noe for deg, ting du har et forhold til osv. Men du bruker det jo aldri likevel!

Jeg kastet alle barndomslekene mine for et par år siden, og en hel bod full av ting som kan være "greie å ha". Utrolig befriende etterpå! Deilig å ikke eie masse dritt. Ei minst mulig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har flyttet noen ganger jeg da, fem ganger i løpet av ca 14 år, hehe.

De 40 sekkene ble vi kvitt ja, hvordan det gikk til får vi ta på msn en gang. ;-P

Men ellers kan du gi en del til Fretex, leker og sportsutstyr vil barnehager nok ha, og så blir det alltid masse loppemarkeder om våren syns jeg. :-)

Bare stu det ute et sted fram til loppemarkedsesongen begynner. Hvis du har balkong eller terrasse eller noe, kan det stå noen sekker med loppemarkedting der før utesesongen begynner. :-)

Det var mange flyttinger, ja. Litt i meste laget. Men jeg regner med at du blir bofast noen år nå.

Ja, vi får bare stable unna. Her er det flest loppemarkeder om høsten, så jeg får satse på Fretex eller noe.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Kast det!!!

Du kommer ikke til å angre! Det kan være vanskelig å kaste ting som du tror betyr noe for deg, ting du har et forhold til osv. Men du bruker det jo aldri likevel!

Jeg kastet alle barndomslekene mine for et par år siden, og en hel bod full av ting som kan være "greie å ha". Utrolig befriende etterpå! Deilig å ikke eie masse dritt. Ei minst mulig.

Jeg er enig i at det er befriende å kunne kaste. Men så er det de tingene som jeg ser at andre kan ha glede av...

Eller de tingene jeg hadde glemt at jeg hadde, og som jeg nå ser at kan være nyttige. (Men de blir sikkert bare stuet bort og glemt igjen.)

Skrevet

Jeg er enig i at det er befriende å kunne kaste. Men så er det de tingene som jeg ser at andre kan ha glede av...

Eller de tingene jeg hadde glemt at jeg hadde, og som jeg nå ser at kan være nyttige. (Men de blir sikkert bare stuet bort og glemt igjen.)

Her er min gyldne regel:

Hvis du er i tvil om du vil få bruk for noe du finner på skrotloftet ditt, så kast det!

Altså: ER DU I TVIL, ER DU IKKE I TVIL.

Fotografier er fint å ha, men sørg for å digitalisere dem! Så har du de på nett, og har ingenting å være redd for. Undersøkelser viser at nettopp fotografier er det største tapet for folk når huset brenner og ved innbrudd.

Tenk å ikke eie noe! Fantastisk!

Gjest linnela
Skrevet

Nei, jeg synes ikke samfunnet bør brukes og kastes!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, jeg synes ikke samfunnet bør brukes og kastes!

Når man ser ting i historisk perpektiv, så er det mange samfunn som har blitt brukt og kastet. Antikken, Romerriket, Atzekersamfunnet, osv.

Du skal se at vårt samfunn ender på dynga til slutt, det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...