Gå til innhold

Klump i kneet...

Gjest ble litt redd idag

Anbefalte innlegg

Gjest ble litt redd idag
Skrevet

For noen uker siden merket jeg at jeg var litt øm i et punkt i det ene kneet. Kjentes ut som et blåmerke, men det var ikke verken blått eller rødt der. Jeg tenkte at jeg måtte ha dunket borti noe, men ukene gikk og det ble ikke bedre. Idag kjente jeg at det er en klump rett ved siden av kneskålen. Den kjennes ganske myk, og kan klemmes litt fra side til side, men kjennes på en måte ut som den sitter fast i kneskålen. Det er litt ømt, men ikke direkte vondt.

Jeg blir jo litt redd, og håper noen kan gi meg råd. Bør jeg gå til legen? Har noen opplevd lignende?

Gjest bik bok
Skrevet

Vann i kneet kanskje, ta deg en tur til legen. Det høres ikke farlig ut, men mere som en betennelse.

Gjest nicole85
Skrevet

HVIS DET ER EN BETENNELSE du har burde du holde foten mest mulig i ro, så går det over.

en støtte bandasje hjelper og. ikke sitt på knær eller bøy kneet for mye.

Gjest ble litt redd idag
Skrevet

Vann i kneet kanskje, ta deg en tur til legen. Det høres ikke farlig ut, men mere som en betennelse.

Takk for svar. Hva kan en betennelse komme av? Jeg er ikke veldig mye i fysisk aktivitet. Trener aldri.

Gjest bik bok
Skrevet

Takk for svar. Hva kan en betennelse komme av? Jeg er ikke veldig mye i fysisk aktivitet. Trener aldri.

Det er mange grunner til at slimhinnen i kneleddet blir irritert.

Det er nok at du slår deg kraftig.

Hvis kneet blir vridd hurtig, kan menisken skades.

Hvis du faller i fart, for eksempel på ski, kan korsbåndet ryke. Både korsbåndene og meniskene ligger inne i kneleddet, og skade på disse gir vann i kneet.

Alle former for betennelse inne i kneet gir hevelse. Betennelsen kan skyldes leddgikt, slitasjegikt, urinsyregikt, Bekhterevs sykdom, immunsykdom eller bakterier.

Vann i kneet betyr altså bare at det er hevelse i selve kneleddet, men det sier ikke noe om årsaken. Som du ser kan det være 100 årsaker til "vann i kneet", så siden du ikke trener eller belaster kroppen din noe særlig, bær du kanskje ta en tur til legen. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...