Gå til innhold

hjelp!!

Anbefalte innlegg

Gjest tooblond
Skrevet

Prøver på å lære meg html.Har nå strevd flere dager med en oppgave, prøver her for å se om noen gidder å lede meg i riktig retning:-)

Skal lage en presentasjon som skal være over flere sider, med meny og link til de ulike sidene på alle dokumentene. Har greid å skjønne hvordan jeg lager ETT html-dokument, men forstår ikke hvordan jeg skal gå frem for å løse denne oppgaven.

Dette grubler jeg veldig på så blir kjempeglad om noen kan svare.

Skrevet

Du vet vel hvordan du lager en link? (a href). Lag en liste med linker til alle sidene, og bruk den samme listen på alle sidene.

Gjest tooblond
Skrevet

Du vet vel hvordan du lager en link? (a href). Lag en liste med linker til alle sidene, og bruk den samme listen på alle sidene.

Ja, skjønner hvordan jeg skal lage en link,greier feks. å linke fra et dok. til en url osv.

Skjønner at dette høres teit ut hvis du er dreven, men jeg forstår altså ikke hvordan denne listen jeg må lage skal lagres,på et eget dokument??ellr på hver av de sidene oppgaven skal inne holde?

Skrevet

Ja, skjønner hvordan jeg skal lage en link,greier feks. å linke fra et dok. til en url osv.

Skjønner at dette høres teit ut hvis du er dreven, men jeg forstår altså ikke hvordan denne listen jeg må lage skal lagres,på et eget dokument??ellr på hver av de sidene oppgaven skal inne holde?

Hvis det er ren HTML, så må du legge det inn i hvert dokument. Med PHP går det an å legge det i en egen fil, slik at du ikke trenger å gjøre endringer i hver eneste fil for å endre menyen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...