Gå til innhold

male leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest tjooheiii
Skrevet

når man bor i et borettslag og vil male veggene i leiligheten må man spørre styret først da?jeg eier selv leiligheten ,dumt spørsmål kanskje men.eller gjør man det som man vil så lenge det ikke skal gjøres noe utenpå huset?

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Nei, du trenger ikke å spørre styret for å male innvendig.

Gjest lykke til med malingen
Skrevet

Så lenge du ikke maler noe som synes utenpå (utvendige karmer, dører osv), så kan du gjøre som du vil.

Rørleggerarbeid, derimot, kan det være lurt at du snakker med vaktmester eller styret om, slik at du ikke gjør noe som påvirker felles røropplegg, eller bytter ut noe som allikevel skal ta på felles regning året etter osv osv.

Det samme gjelder større elektrikerjobber, hvis du fører mer strøm inn i leilihgeten for eksempel.

Men malerarbeid, gulvsliping, små elektrikerting osv, gjør du helt fritt.

Sett opp nabovarsel ved arbeid som medfører støy.

Skrevet

Male innendørs trenger du ikke noens tillatelse til.

Det eneste innendørs du kanskje må ha avklart er oppussing av bad, i alle fall i noen borettslag er det slik.

Gjest tjooheiii
Skrevet

Nei, du trenger ikke å spørre styret for å male innvendig.

Da er det vel bare å sette i gang da:)

Tusen takk for alle svar!

mvh

Skrevet

Male innendørs trenger du ikke noens tillatelse til.

Det eneste innendørs du kanskje må ha avklart er oppussing av bad, i alle fall i noen borettslag er det slik.

Her må vi melde fra om både bad og kjøkken og søke om å få lov.

Skrevet

Her må vi melde fra om både bad og kjøkken og søke om å få lov.

Jøss. Vi kan male og styre som vi vil. Er litt usikker på om jeg egentlig kan gjøre det jeg skal på badet i morra (hurra!) uten å varsle styret, men velger å tolke mailen fra vaktmester som at det ikke er meldepliktig. :o)

Skrevet

Jøss. Vi kan male og styre som vi vil. Er litt usikker på om jeg egentlig kan gjøre det jeg skal på badet i morra (hurra!) uten å varsle styret, men velger å tolke mailen fra vaktmester som at det ikke er meldepliktig. :o)

Leilighetene her er 20 år så ingen for avslag. Jeg tror det er for at de skal forsikre seg om membran på badet, det er det nemlig ikke fra før og at man ikke gjør noe som ikke er forskriftsmessig.

Skrevet

får ja. Jeg skriver så mange feil for tida.

Skrevet

Leilighetene her er 20 år så ingen for avslag. Jeg tror det er for at de skal forsikre seg om membran på badet, det er det nemlig ikke fra før og at man ikke gjør noe som ikke er forskriftsmessig.

Men om man bare maler, ikke bytter ut veggplater osv., så har vel ikke dette med membran noe med saken å gjøre?

Skrevet

Det er en rørlegger som skal gjøre det som skal gjøres hos meg (selv om det kaaaanskje ikke er helt hvitt...) så jeg stoler på at det blir skikkelig. Han er tross alt i slekta. :o)

Skrevet

Men om man bare maler, ikke bytter ut veggplater osv., så har vel ikke dette med membran noe med saken å gjøre?

Male er helt greit.

Skrevet

Det er en rørlegger som skal gjøre det som skal gjøres hos meg (selv om det kaaaanskje ikke er helt hvitt...) så jeg stoler på at det blir skikkelig. Han er tross alt i slekta. :o)

Problemet er jo at endel menn tror de kan og det kan de ikke og så blir det mye hickemick.

Jeg søkte og da ble det brukt hvit arbeidskraft men jammen ble det gjort endel rart likevel.

Skrevet

Problemet er jo at endel menn tror de kan og det kan de ikke og så blir det mye hickemick.

Jeg søkte og da ble det brukt hvit arbeidskraft men jammen ble det gjort endel rart likevel.

Joda, men han her er utdannet rørlegger og har jobbet som det i mange år, men jobber ikke full stilling lenger. :o) Akkurat vann får ingen andre enn fagfolk borti hos meg. Strøm og annet tar kjæresten seg av, han er el-ing.

Skrevet

Joda, men han her er utdannet rørlegger og har jobbet som det i mange år, men jobber ikke full stilling lenger. :o) Akkurat vann får ingen andre enn fagfolk borti hos meg. Strøm og annet tar kjæresten seg av, han er el-ing.

Alltid kjekt å kjenne handy menn :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...