Gå til innhold

Hvordan få svar på spørsmål her i forumet?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lest "Hvem får svar og når" men jeg fant ikke helt svar på mine spørsmål.

Hva skal til for å få svar på spørsmål i dette forumet?

Jeg forstår at ikke alle spørsmål kan besvares og at en heller ikke kan forlange det siden det er gratis men, det er jo en del som sikkert sitter å håper på svar samtidig som de registrerer at nyere spørsmål blir besvart.

Derfor lurer jeg på hvordan en velger ut spørsmålene som blir besvart. Er det noen spesielle kriterier?

Husk på at ingen spørsmål er for dumme og det som en person sliter med kan være/oppfattes som en bagatell for andre osv.

Det er jo også viktig at de som evt sliter søker hjelp lokalt hos sin fastlege men, det kan også av ulike grunner være vanskelig å få den hjelpen en trenger når en trenger den og at det derfor søkes hjelp i slike forum.

Fortsetter under...

Hei

Jeg klarte ikke å linke, men dette har NHD skrevet om dette temaet før:

"Hvem får svar?"

"-Det er ikke noe klart system for hvem som får svar :-)

Noe som reduserer sannsynligheten for at jeg svarer:

- Rene leksikale spørsmål hvor en kan få minst like gode svar ved et enkelt søk på Google.

- Spørsmål som er stilt hundrevis av ganger før og som det finnes utallige svar på om en bruker søkfunksjonen.

- Elendig overskrift.

- Særdeles lange innlegg uten komma, punktum og avsnitt. Innlegg må svært gjerne være lange, men de må være lesbare.

- Innlegg uten klare problemstillinger eller spørsmål.

- Innlegg hvor jeg ser at andre brukere kan svare (minst) like godt som meg.

- Omtrent samme spørsmål er stilt flere ganger før av samme bruker. "

- Nils Håvard Dahl, psykiater

Gjest Jente31

Hei, jeg har ikke noe konkret svar på det du spør om. Men jeg har skrevet en del her i påvente av utredning.Noen ganger var det godt bare å skrive; lufte seg..

Det jeg vil si er at det er mange snille og flinke brukere (med erfaring) her. Jeg har iallefall fått mye hjelp av dem samtidig som jeg er glad for at jeg har fått fagsvar der jeg har fått det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...