Gå til innhold

Trenger hjelp. VHS til DVD!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg har hatt en tråd på dette før der jeg lurte på selskaper som fikset gammle vhs til dvd. Nå har jeg henta min gamle vhs og har tenkt å sende den slik at den kommer på dvd.

Men så lurer jeg på noe. Hvilke selskaper er best å bruke? Hvilke er mest seriøse og best ang. hva vi betaler. Hvordan blir kvaliteten de forskjellige stedene?

Fikk en internett side til en i Molde og et annet sted jeg ikke husker. Trenger hjelp ang dette før jeg sender min film noen sted!

Skrevet

Okei, vet ikke om noen selskaper.

Men det er enkelt å gjøre selv om du har en kombinert VHS-DVD spiller.

Gjest Tacomix
Skrevet

Okei, vet ikke om noen selskaper.

Men det er enkelt å gjøre selv om du har en kombinert VHS-DVD spiller.

Det er det jeg ikke har. Jeg har kun en bærebar pc. Så derfor jeg trenger å få ting over på dvd. Men tydlivis ikke så mange som har testet disse selskapene!

Skrevet

Det er det jeg ikke har. Jeg har kun en bærebar pc. Så derfor jeg trenger å få ting over på dvd. Men tydlivis ikke så mange som har testet disse selskapene!

Det er ikke sikkert at en slik spiller koster stort mer enn hva det koster å kopiere. I tillegg kan du kopiere alt du ønsker fremover også.

Skrevet

Det er ikke sikkert at en slik spiller koster stort mer enn hva det koster å kopiere. I tillegg kan du kopiere alt du ønsker fremover også.

Men holder det med en kombinert VHS-DVD-_spiller_? Eller må det være en slags tilleggsfunksjon med dvd-brenner??

Vi har en slik kombimaskin, men har bare brukt den til avspilling hittil...

Skrevet

Kjøp deg heller et TV-kort for PC til noen hundrelapper og bruk MS Movie Maker. Det er enkelt og gøy å spille av VHS og "fange" det elektronisk. Etterpå bruker du NeroVision for å brenne det ut på DVD. Mulig NeroVision også kan fange TV-signaler og VHS fra kortet.

Skrevet

Men holder det med en kombinert VHS-DVD-_spiller_? Eller må det være en slags tilleggsfunksjon med dvd-brenner??

Vi har en slik kombimaskin, men har bare brukt den til avspilling hittil...

Det må være muligheter for å brenner, hvis ikke er det kun en avspiller.

Det beste er om det er en med muligheter for å lagre det du spiller inn, for da kan det redigeres før det spilles inn på DVD.

Gjest Tacomix
Skrevet

Kjøp deg heller et TV-kort for PC til noen hundrelapper og bruk MS Movie Maker. Det er enkelt og gøy å spille av VHS og "fange" det elektronisk. Etterpå bruker du NeroVision for å brenne det ut på DVD. Mulig NeroVision også kan fange TV-signaler og VHS fra kortet.

Jeg forstår ikke helt hva du mener? Jeg har kun en gammel VHS film jeg vil ha overført til dvd. Har kun bærebar pc, ikke noe annet form for spiller!

Gjest Tacomix
Skrevet

takk for svar! Men det er bare en film jeg vil ha spilt over, har ikke så mange vhs filmer, gidder ikke overføre mine gamle barnefilmer!

Har ikke råd til en slik spiller nå og ikke plass. Så jeg tenkte å bare få overført en film. Syned jeg ikke kjenner noen som har slik spiller egentlig!

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du mener? Jeg har kun en gammel VHS film jeg vil ha overført til dvd. Har kun bærebar pc, ikke noe annet form for spiller!

Ups.

Gjest Tacomix
Skrevet

Ups.

men hvordan er det systemet du tenkte på? jeg må ha en avspiller eller noe slikt for å bruke det systemet du tenkte på eller?

Gjest Tacomix
Skrevet

Ups.

men hvordan er det systemet du tenkte på? jeg må ha en avspiller eller noe slikt for å bruke det systemet du tenkte på eller?

Skrevet

Jepp. En vanlig VHS-spiller kan du sikkert låne. Et TV-kort finnes for bærbar også.

http://www.komplett.no/k/search.asp?q=tv-kort

Da trenger du bare en antennekabel og en DVD-brenner.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329010

Det kan du lage deg en liten bisniss ut av, ta i mot VHS og kopier dem over til DVD. 350 kr pr time takk. Heng lapp på tavla i butikken eller gå rundt og del ut lapper. Allier deg med den lokale TV-butikken

Skrevet

se svar i tråden

Gjest Tacomix
Skrevet

Jepp. En vanlig VHS-spiller kan du sikkert låne. Et TV-kort finnes for bærbar også.

http://www.komplett.no/k/search.asp?q=tv-kort

Da trenger du bare en antennekabel og en DVD-brenner.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329010

Det kan du lage deg en liten bisniss ut av, ta i mot VHS og kopier dem over til DVD. 350 kr pr time takk. Heng lapp på tavla i butikken eller gå rundt og del ut lapper. Allier deg med den lokale TV-butikken

Tusen takk for svaret med linger og det hele!

Du er jo jammen meg glup, kanskje jeg skulle drevet på med det på fritiden, hadde vært noe det ja. Takk for tipset!

Skrevet

Tusen takk for svaret med linger og det hele!

Du er jo jammen meg glup, kanskje jeg skulle drevet på med det på fritiden, hadde vært noe det ja. Takk for tipset!

Mangelsykdom er meget alvorlig, særlig mangel på fantasi og initiativ.

Veldig mange vil gjerne ha sine VHS til DVD, de vet det bare ikke enda. 10 år er dessuten svært mye for en VHS kassett. Gamle bånd ryker og fargene blekner til en mursteinsfarge. Elektronisk film blekner og aldres ikke.

Gjest Tacomix
Skrevet

Mangelsykdom er meget alvorlig, særlig mangel på fantasi og initiativ.

Veldig mange vil gjerne ha sine VHS til DVD, de vet det bare ikke enda. 10 år er dessuten svært mye for en VHS kassett. Gamle bånd ryker og fargene blekner til en mursteinsfarge. Elektronisk film blekner og aldres ikke.

Det hadde vært bra butikk tror jeg da! Tusen takk for tipset. Skal sjekke litt ut ang. dette her.

Skrevet

Det hadde vært bra butikk tror jeg da! Tusen takk for tipset. Skal sjekke litt ut ang. dette her.

Et par her i nærheten begynte med det på mitt råd. Nå tror jeg ikke de gjør annet. Det sprer seg fort hvis du også lager fine covere med reklame for deg på. Plukk et bilde fra filmen, skriv ut og bruk på utsiden av coveret. Med Nero lager du også menyer på plata med klikk for hvert kapittel/filmbit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...