Gå til innhold

Desperasjon med bismak av mer kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte savner makt. De forsøker innføre kontroll, men mangler noe å kontrollere. Biltrafikk og internett er enkle mål. Sex kan de ikke kontrollere lenger, derfor må de finne erstatninger.

Kontrollfrikene.

Å gå etter kildene medfører større kostnader og problemer. Å innføre sensur er billig, men hjelper det å kriminalisere uskyldige ved å lage nye lover som ikke lar seg gjennomføre i praksis? Enda mer mat for jurister, politi og påtalemakt, enda flere statuering av eksempler, enda mere frykt for å gjøre noe ulovlig?

Jeg ville ikke makte å kontrollere alle mine pappenheimere, og ikke vil jeg bryte loven.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152378

Skrevet

Oi, jeg er imponert, Keinstein! Du la ved en link ;)

Aner jeg et stenk av sarkasme?

:-)

Linker er ikke alltid saliggjørende, dessuten finnes 99,9% av alt alle andre steder enn internett. Jeg har mange hyllemeter med bøker som aldri vil bli tilgjengelig på nett. Lest tusenvis av aviser som aldri vil se nettets lys. Hørt hundrevis av debatter som aldri vil komme i nærheten av et tastatur. Tenkt et utall tanker som aldri vil komme som skrift.

Linker inneholder ofte andre meninger enn mine, og jeg vil ikke bli involvert med dem.

Jesus sa visst mye klokt, men jeg tar ikke hele bibelen for god fisk likevel.

Skrevet

Oi, jeg er imponert, Keinstein! Du la ved en link ;)

Syns du jeg burde begynne å snuse i e-posten til kunder for å finne ut om de driver med muffens?

I dag går det ca 7-8000 meldinger gjennom systemet. Jeg må da lese 1000 meldinger i timen.

For ikke å snakke om alle sidene og filene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...