Gå til innhold

IS til folk med melkeallergi!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Dette spørsmålet burde også ligget på et annet forum tror jeg, men prøver bare her!

Jeg vet det før fantes lollipopp is i boks, finnes det fortsatt? Isåfall hvor? Jeg har enda ikke sett det. Er det andre iser jeg kan tåle mon tro?

Skrevet

Ja, det finnes. På relativt vanlige dagligvarebutikker tror jeg.

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja, det finnes. På relativt vanlige dagligvarebutikker tror jeg.

Oki, tusen takk for svar! Er så usikker på alt nå siden jeg først nå går over til ting uten melk!

Caloni Makaroni
Skrevet

Det finnes soyais også, i dagligvareforretninger med godt utvalg, samt helsekost. Lollipopis og annen sorbet er best, though!

Skrevet

Om du bor på et sted som har en Ultra-butikk så har de veldig godt utvalg i is uten melk. De har også rismelk og soyamelk, vaniljesaus uten melk, melkefri youghurt med mere.

Gjest Tacomix
Skrevet

Det finnes soya-is, Tofutti. Den er faktisk ganske god synes jeg. Du finner den i velassorterte butikker som Meny og Ultra.

http://www.alternativ-mat.no/produkt_tofutti.asp

Tusen takk for svar! Da får jeg sjekke min meny butikk om har noe utvalg. Jeg er ikke så kjent i butikkene ang melkefrie produkter!

Takk for svaret!

Skrevet

Mango-isen fra mövenpick, deilig sorbet-is som jeg tror er helt melkefri. Sjekk innholdsfortegnelsen for å være sikker.

Skrevet

Det finnes soya-is, Tofutti. Den er faktisk ganske god synes jeg. Du finner den i velassorterte butikker som Meny og Ultra.

http://www.alternativ-mat.no/produkt_tofutti.asp

vanilje skriver under på at den soya-isen faktisk er veldig god (har ei niese med melkeallergi, så har spist en del sånn...)

Skrevet

Har du vært med lege (andre) og testet deg for melkeallergi? Eller er dette noe du har funnet ut på egen hånd?

Bare lurer :)

Gjest Underskrift
Skrevet

Sorbeer, er det stort sett ikke melk i, mend et kan være det.

I likehet med den lollipop isen du tåler, kan denne også innholde spor av melk ofte, fordi den er laget på samme fabrikk som di bruker andre melkeprodukter.

Er du alergisk mot melkeproteinet eller er du laktoseintolerant?

Sønnen min er laktoseintolerant, og vi har ett helt melkefritt kosthold. I disse dager holder vi på og prøve og tilbakeføre noe meieriprodukter, som biola(små flasker, di er laktseredusert), yoghurt (litago, den er laktoseredusert, men kun i ørsmå mengder.

Men det må vel være mye mer en is, du lurer på, det er jo det minste problemet.

Er du laktoseintolerant kan du f.eks. spise vanlig gulost, men ikke om du ikke tåler melkeprotein.

Laktoseinolerante kan også spise Leiv Vidar pølser. Alle typer, innholder melkeprotein, men er helt laktosefri. Di pølsene smaker jo godt i steden for disse "platte" pølsene fra Gilde god og mager.

Vennlig hilsen

Gjest Tacomix
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1171594000' post='3532000]

Har du vært med lege (andre) og testet deg for melkeallergi? Eller er dette noe du har funnet ut på egen hånd?

Bare lurer :)

Jeg har vært litt hos legen ang. dette problemet jeg får. Har ikke tatt en allergitest hos en slik lege enda. Jeg har først begynt de siste månedene å merke at vanlig melkeprodukter blir jeg syk av. Så jeg har bare rett og slett nå begynt å kutte det ut.

Om jeg blir fortsatt mer syk etter det går jeg til spesialist ang. allergi. Men orker ikke fly hit og dit til legen, så jeg tester ut dette først. Det er kun vanlig melkeprodukter jeg reagerer på, ikke ting som har melk i seg enda,men det kommer nok det også tilslutt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...