Gå til innhold

Mer om navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer navnene til kjæresten/mannen og deg sammen?

Altså er de av typen Kari og Erik eller Desiree og Glenn eller er de helt forskjellige som Celina og Knut eller Antonio og Petra?

Jeg vi ikke vite navnene, er bare nysgjerrig på om de passer sammen. Navnet på kjæresten og navnet mitt passer godt sammen, enkle og typisk norske navn begge to.

Skrevet

Våre navn passer helt perfekt til hverandre. (Norrøne begge to.)

Og de er sammensatt slik at vil til og med kunne ha bytta for- og etterstavelsene i navnene våre (vanskelig å forklare) og fått to nye navn av dem - ett jentenavn og ett guttenavn. Vi dreiv tidlig i forholdet og vitsa om at vi skulle kalle barna våre det, om vi fikk en gutt og en jente.

Gutt og jente ble det, men med helt andre navn (heldigvis).

Skrevet

Ja, jeg synes de passer sammen. Like enkle og greie begge to, både mht lengde, uttale og skrivemåte.

Men hvis vi går tilbake til navnenes _røtter_, så er det ene bibelsk og det andre norrønt, og det er jo litt ulikt da.

Men for svært mange navn tenker man ikke så mye over f eks den bibelske opprinnelsen, fordi det har dukket opp nye varianter osv.

Gabriel har f eks en mye sterkere "bibelsk klang" enn f eks Hans! :-)

Skrevet

Ja, de passer godt sammen enkle begge to, norrøne i bånn (som de fleste andre norske navn) vi har også 4 bokstaver hver.

Skrevet

Faren til minstemann og jeg hadde i hvert fall navn som passet sammen, begynte på samme bokstav til og med, både fornavn og etternavn.

Skrevet

Min kjære og jeg har begge skikkelig trauste, gammeldagse norske navn - og det har barna våre fått også. Så vi passer så godt sammen, atte :)

At forbokstavene våre til sammen blir: KRIGE er en helt annen sak :)

Skrevet

I tillegg så har navnene til mannen min og jeg omtrent samme betydning. På navnekopper med betydning av navn står det akkurat det samme :)

Skrevet

I tillegg så har navnene til mannen min og jeg omtrent samme betydning. På navnekopper med betydning av navn står det akkurat det samme :)

Kult!

Skrevet

Synes de passer godt sammen. Begge har sin opprinnelse fra norrønt.

Skrevet

Våre navn passer godt sammen. Navnene har sitt opphav i samme land også.

Skrevet

Nei, de passer egentlig ikke sammen i det hele tatt :-)

Men mitt fornavn med hans etternavn klinger ganske bra, og da så :o)

Skrevet

Vi har navn av vår tid, begge to, så sånn sett harmonerer det. Ikke noe oppsiktsvekkende navn på noen vis :)

Han bruke begge fornavnene sine, jeg bruker bare mitt første.

Skrevet

Våre navn (ja, mitt vet du jo) er gamle, nordiske navn. Passer godt sammen.

Skrevet

Hmm, jeg vil si at navnene våre passer ganske bra sammen selv om jeg har kun ett fornavn og han to.

Gjest Flystripa
Skrevet

Min kjære og jeg har begge skikkelig trauste, gammeldagse norske navn - og det har barna våre fått også. Så vi passer så godt sammen, atte :)

At forbokstavene våre til sammen blir: KRIGE er en helt annen sak :)

*hehe*

Gjest Flystripa
Skrevet

Det må du vurdere selv ;o)

Begge navn har 5 bokstaver, men det er ikke noe typisk at disse to navnene henger på samme knaggen, nei *flirer*

Skrevet

Det må du vurdere selv ;o)

Begge navn har 5 bokstaver, men det er ikke noe typisk at disse to navnene henger på samme knaggen, nei *flirer*

*Hehe* Nei, dere to er vel et tydelig eksempel på to helt forskjellige typer navn ja. :o)

Skrevet

Ja, våre navn passer godt sammen. :-)

Spesielt hvis du bruker kallenavnet! Hi hi ;)

Skrevet

Kult!

He, he, vi syntes det var ustyrtelig morsomt når vi ble sammen i alle fall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...