Gå til innhold

Dorthe og andre med paraply-kunnskap!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Altså...Ikke fordi jeg ikke stoler på din peil på overtro og paraplyer, men nå googlet jeg fenomenet, for å få en bra spørsmålstilling...og fant lite, men avvikende svar.

Dorthe har altså lært meg at å slå opp paraplyen innendørs kan medvirke at noen dør, mens ansre kilder på nett går for syv års ulykke.(Men dette gjelder jo speilknusing også!..Så litt kjedelig..:-I)

Hva har dere andre lært om innendørs-paraplyering? Vote!

:-)

Skrevet

Jeg har bare hørt at det å slå opp paraplyen innendørs betyr ulykke. Ikke mer spesifisert enn som så! ;-)

Og "ulykke" kan dermed omfatte slikt som at noen får en spile i øyet eller at paraplyen velter overende en vase...:-)

Skrevet

Jeg har lært det av mora mi som er ei skikkelig overtroisk nordlandskjerring, kanskje det er forskjellig på andre kanter av landet.

Skrevet

Det betyr ulykke å slå opp paraplyen innendørs! Skummelt!

hidi, the scorpion
Skrevet

Slår man opp paraplyen inne blir det regn, sa alltid mine foreldre!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har bare hørt at det å slå opp paraplyen innendørs betyr ulykke. Ikke mer spesifisert enn som så! ;-)

Og "ulykke" kan dermed omfatte slikt som at noen får en spile i øyet eller at paraplyen velter overende en vase...:-)

*lol* Ja det og..:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har lært det av mora mi som er ei skikkelig overtroisk nordlandskjerring, kanskje det er forskjellig på andre kanter av landet.

Jeg lurer nok på om jeg rett og slett bare skal stole på den, men artig å se om det er avvikende oppfatninger.

laguna1365380434
Skrevet

Det betyr ulykke å slå opp paraplyen innendørs! Skummelt!

Ja. men hva slags? Syv år eller at noen dør?

laguna1365380434
Skrevet

Slår man opp paraplyen inne blir det regn, sa alltid mine foreldre!

Nok en fortolkning! Hehe, sikkert landsdel betinget da.

Skrevet

Ja. men hva slags? Syv år eller at noen dør?

Syv års ulykke er når man knuser et speil.

laguna1365380434
Skrevet

Syv års ulykke er når man knuser et speil.

Det er nemlig det jeg ar lært også..Også lærte Dorthe meg om paraplyen (Som jeg har visst betyr ulykke, men aldri hva slags..Bortsett fra spissen i øye etc..;-P)..Også googlet jeg det bare sånn fordi..Og finner altså at dt er flere som mener det OG er syv år. Dorthes var langt mere original.

Derfor pollen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det er mulig, for jeg har aldri hørt at det skulle bringe ulykke eller død!

Sørlandet her.

Skrevet

Også der jeg har mitt opphav sier det at det blir regn om man slår opp paraplyen inne.

Skrevet

Eneste jeg har hørt er at det betyr ulykke å slå opp en paraply inne. Hva slags ulykke vet jeg ikke...

hidi, the scorpion
Skrevet

Også der jeg har mitt opphav sier det at det blir regn om man slår opp paraplyen inne.

Er de sørlendinger?

Caloni Makaroni
Skrevet

Det eneste jeg har hørt, er et gammelt kinesisk ordtak (dog uten sikre kilder ;))

"Om du har en paraply i rumpa; ikke åpne den"

Den regelen har jeg nytte av stadig vekk!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Å slå opp paraplyen inne betyr ulykke. Har aldri hørt noe om antall år.

laguna1365380434
Skrevet

Det eneste jeg har hørt, er et gammelt kinesisk ordtak (dog uten sikre kilder ;))

"Om du har en paraply i rumpa; ikke åpne den"

Den regelen har jeg nytte av stadig vekk!

*lol* :-)

Skrevet

Eneste jeg har hørt er at det betyr ulykke å slå opp en paraply inne. Hva slags ulykke vet jeg ikke...

Det er akkurat det jeg også har lært.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...