Gå til innhold

Vann suger

Anbefalte innlegg

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• morsan

7

• keinstein

5

• Gemini

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

OK, det var en litt større feil. Men likevel, dere skjønte tross alt hva jeg lette etter. Det er verre å ikke ha en aning om hva dingsen heter.

Er det du som er linnela også?

Skrevet

Bensin stasjon, gas station, hva er forskjellen?

Bensin er da ikke et verb.

Forskjellen er at det heter bensinstasjon og ikke bensin stasjon på norsk.

Skrevet

OK, det var en litt større feil. Men likevel, dere skjønte tross alt hva jeg lette etter. Det er verre å ikke ha en aning om hva dingsen heter.

Dingsen heter dings, så det er greit.

Men hva er forskjellen på dippedutter og duppeditter?

Om det strides de lærde.

Skrevet

Er det du som er linnela også?

Jeg er linnela. Litt flaut å få ansvar for å skaffe vannsuger :-(

Skrevet

Jeg trodde dette var et anti-vann-innlegg! ;-)

Jeg også - og gjorde meg klar til å skrive noe om at neida, vann er så sunt og godt, at. ;o)

Skrevet

Forskjellen er at det heter bensinstasjon og ikke bensin stasjon på norsk.

Ja, seff. Men det kunne godt vært bensin stasjon hvis reglene tilsa det.

Skrevet

Dingsen heter dings, så det er greit.

Men hva er forskjellen på dippedutter og duppeditter?

Om det strides de lærde.

duppeditter er riktig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er linnela. Litt flaut å få ansvar for å skaffe vannsuger :-(

Men hvorfor i alle dager brukte du da to nick i tråden min om bruk- og kast-samfunn?

Har du ikke snart lært at du bare skal bruke et nick pr. tråd?

Skrevet

Støv suger kan være verb og det kan være substantiv. Hvorfor skal det ikke gå an på norsk når det går på engelsk?

Kanskje akkurat dette ordet bør skrives i ett, siden det kan misforstås. Akkurat som Catwalk skrives i et ord på engelsk fordi Cat walk kan virke som en dårlig grammatisk setning.

Bensin stasjon er på den annen side helt greit å skrive i to ord.

Så du klarer ikke å forstå det er forskjellige skriveregler i forskjellige språk?

Hm, kanskje jeg skal begynne å bruke russisk grammatikk når jeg skriver norsk? Og tysk på engelsk!

Skrevet

Ja, seff. Men det kunne godt vært bensin stasjon hvis reglene tilsa det.

Nå er nå engang de grammatikalske reglene på norsk slik at man i de aller fleste tilfeller skal skrive sammensatte ord i ett da.

:)

Skrevet

Men hvorfor i alle dager brukte du da to nick i tråden min om bruk- og kast-samfunn?

Har du ikke snart lært at du bare skal bruke et nick pr. tråd?

ER det så nøye! Hvorfor bry seg? Jeg skriver under mange forskjellige nick, og klarer dessverre ikke alltid å huske hvilke nick jeg har brukt i hvilke tråder fra før. Synes det er helt greit.

Skrevet

Så du klarer ikke å forstå det er forskjellige skriveregler i forskjellige språk?

Hm, kanskje jeg skal begynne å bruke russisk grammatikk når jeg skriver norsk? Og tysk på engelsk!

Joda, jeg vet det er forskjellige regler. Men de vil nok bli vannet ut etter hvert. Se på nynorsken som nærmer seg mer og mer bokmål.

Veldig mange nordmenn deler mange ord. Om 50 år tror jeg det vil være mer akseptert, i hvert fall enkelte ord.

Folk blir slappere og slappere. Se på kj-lyden! Den eksisterer ikke om 50 år, tro meg!

Skrevet

Nå er nå engang de grammatikalske reglene på norsk slik at man i de aller fleste tilfeller skal skrive sammensatte ord i ett da.

:)

Ja, reglene er klare, så jeg tok feil. Faen heller. Ser jo humoren i det nå.

Skrevet

ER det så nøye! Hvorfor bry seg? Jeg skriver under mange forskjellige nick, og klarer dessverre ikke alltid å huske hvilke nick jeg har brukt i hvilke tråder fra før. Synes det er helt greit.

Ja, det er raskeste måte å få advarsler fra webbis i alle fall.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, det ER så nøye.

At man bruker et og samme nick i en tråd er en av de reglene i dol som absolutt skal følges!

Det er for at man ikke skal skrive støtteinnlegg til seg selv, og heller ikke la det fremgå som som om det er flere som mener noe, enn det det virkelig er.

Hvis du har som vane å bruke flere nick i en tråd, så er det veldig rart at ikke webmaster har påpekt det.

Jeg ser nå at du også har brukt både sakkoo og linnela i en tråd om høyde på Småbarn. Den er så kort at det ikke skulle være vanskelig å se hvilket nick du ellers har brukt der.

Skrevet

Joda, jeg vet det er forskjellige regler. Men de vil nok bli vannet ut etter hvert. Se på nynorsken som nærmer seg mer og mer bokmål.

Veldig mange nordmenn deler mange ord. Om 50 år tror jeg det vil være mer akseptert, i hvert fall enkelte ord.

Folk blir slappere og slappere. Se på kj-lyden! Den eksisterer ikke om 50 år, tro meg!

Joda, noen av oss gamlinger tviholder nok fortsatt på kj-lyden om 50 år - hvis det er liv i oss enda.. Jeg tviler på at jeg begynner å si schøleskap og schole selv om årene går ;o)

Skrevet

Er det deg gitt. :-)

linnela følte for å uttale seg om størrelsen på 3-åringer også, så jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...