Gå til innhold

Verdens beste pizza!

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Pizza kan være nyyydelig, men pizza kan òg smake puck.

Hvilken er best: Din hjemmelagede pizza (svarer du JA her, så forlanger jeg oppskrifta!!) :D?

Evt hvilken kjøpepizza er best?

Fortsetter under...

Gjest Flystripa
Skrevet

Min hjemmlagede er god, men Ristorante Pollo scorer høyt for tida *nam*

Skrevet

Beste kjøpepizza er i alle fall Dr Oetker, hvilken som helst av smakene.

Skrevet

Er det ikke en som heter "En skikkelig HOT pizza" eller noe i den duren? Men spicy kjøttboller på? Husker jeg likte den utrolig godt, men har ikke sett den på en stund.

Men hjemmelagd er også bra - med speltbunn, tomatsaus, ost, løk, hvitløk, pepperoni/kjøttdeig, ananas og mais. Ikke så innmari fancy, men godt :-)

Skrevet

Jeg lager en ordentlig amerikansk hjemmelaget pizza, ikke noe sprø, tynn bunn her i gården, nei.

Lager en "ordentlig" bunn, tykk, som jeg bretter skorpe på rundt kanten.

Av fyll pleier jeg å ha kjøttdeig (karbonadedeig), bacon, løk, mais og masse ost!

Hjemmelaget saus, selvfølgelig :)

Den beste kjøpepizzaen, må vel faktisk være klassisk big one eller grandi. Hvis de er stekt på en anstendig måte, selvfølgelig. På en grandi hender det jeg pleier å ha ekstra løk, ananas, mais og ost. Yummy:)

Annonse

Skrevet

Min hjemmlagede er god, men Ristorante Pollo scorer høyt for tida *nam*

Pollo = kylling? Noe de har på Ica? Noe for meg i kveld?

Skrevet

Beste kjøpepizza er i alle fall Dr Oetker, hvilken som helst av smakene.

Hekt enig. Min favoritt er Mozarelle.

Skrevet

Jeg har prøvd pizzaen i denne artikkelen, bare med litt mindre endringer, og den ble kjempegod! veldig spesielt med så mye smak i selve bunnen.

Men neppe noen favoritt hos barn;-)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5120580

50 gram gjør?! Jeg ville halvert gjærmengden, det må da både smak og lukte veldig gjær av den deigen?

Skrevet

50 gram gjør?! Jeg ville halvert gjærmengden, det må da både smak og lukte veldig gjær av den deigen?

Jeg har faktisk ikke finlest oppskriften slik. Bruker bare en dæsj av ditt og en dæsj av datt.

Men veldig godt med ost, oliven og tomater i deigen! Nam! Da kan man godt koste på seg litt tykkere bunn enn det som er in nå for tiden:-)

Skrevet

Kjøpepizza: den ferske, som heter Fresca. Den med kyllingkjøtt.

Så drypper vi olivenolje på, og steker den godt. mmm

4barns mor-77
Skrevet

Hekt enig. Min favoritt er Mozarelle.

Henger meg på her...

Denne smaker fantastisk til å være kjøpepizza! ;)

Annonse

Skrevet

Pizza lages med TYNN bunn ellers er det bare et ostesmørbrød. Så et lag tomatsaus, så mozzarellaost, og deretter litt av det fyllet du vil ha. Det kan være kokt skinke, parmaskinke, reker, salami etc. Fersk champignon er også godt. Det skal ikke være mye ost og det må absolutt ikke være norsk gummiost som Norvegia eller andre oster av samme type. Noen ferske blad basilikum og litt olivenolje over. Da snakker vi pizza!

Skrevet

Selvsagt er hjemmelaget pizza den aller beste!!! bunnen lages av 1 pk tørrgjær, ca 3 dl vann, 5 dl mel, litt olje og salt. Av fyll pleier jeg å variere alt etter hva jeg har lyst å ha på.

Gjest Flystripa
Skrevet

Pollo = kylling? Noe de har på Ica? Noe for meg i kveld?

Jepp :)

Skrevet

Selvsagt er hjemmelaget pizza den aller beste!!! bunnen lages av 1 pk tørrgjær, ca 3 dl vann, 5 dl mel, litt olje og salt. Av fyll pleier jeg å variere alt etter hva jeg har lyst å ha på.

Du lager bunnen som meg, men jeg liker tykk bunn og har 9dl mel :)(stor skyform)

Gjest Flystripa
Skrevet

Nope. Den er full av spinat jo!

Det er godt!§!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...