NeaNoor Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Jeg får fnatt når jeg ser slike feil, og legger alltid merke til dem, uansett om de står i avisa, på skilt eller her. Hva er den artigste/groveste/rareste ordelingsfeilen du har sett? Jeg synes bla. disse er en højdare: En gretten tysker http://tinyurl.com/2p6j2z Pøbelen Rudolf http://tinyurl.com/2htsaz 0 Siter
keinstein Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Binde streker er også morsomme Stålter-mos. Pils-piss. Spesi-fisering. 0 Siter
Gjest Ståle Stil Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 "Tunfisk biter i vann". Åja. 0 Siter
Gjest Landkrabbe Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 "Tunfisk biter i vann". Åja. Ja, det er farlig å svømme, mye tryggere på land. 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Lamme lår Pult ost Men disse er velkjente? 0 Siter
org Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 - sløyd lærer... - av vikklings salg (!) 0 Siter
org Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 - sløyd lærer... - av vikklings salg (!) Nei, det ble feil. av vikkling's salg, skulle det stå. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 "Rund om kringklut" som Mille solgte forleden. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 "Rund om kringklut" som Mille solgte forleden. *hehe* Hadde Mille mange sånne? ;p Kjekt å ha!!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 *hehe* Hadde Mille mange sånne? ;p Kjekt å ha!!! :-P Nille da. 0 Siter
Gjest soveskinn Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 http://folk.uio.no/tfredvik/amo/ 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Kjempemorsomme feil!!! Jeg kommer ikke på noen i farten, jeg da. Men irriterer meg veldig. Den nye styreren i barnehagen "vår" er ekspert på å dele ord feil. Og jeg gremmes hver eneste gang. 0 Siter
laban Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har noen helt autentiske som ikke handler om skrivefeil, men om hvordan automatiske orddelingsprogrammer (som brukes av aviser o.l.) fungerer: Slike programmer forsøker å finne ut om ordet er sammensatt, i så fall skal jo deles ordet der. Derfor inneholder de lister over korte ord og typiske forstavelser som ofte brukes i sammensetninger. En gang så jeg at programmet hadde funnet og gjenkjent ordet "personal". Det brukes jo i mange sammensetninger - personalpolitikk, personalavdeling osv. Men artikkelen handlet om trygghetsalarmer. Programmet hadde derfor funnet opp ordet personal-arm :-) En annen gang sto det om et eget tog som skulle settes opp i anledning bluesfestivalen på Notodden. Av en eller annen grunn ble navnet stavet med x: Bluesexpressen, altså blues-ekspressen. Programmet kjente ikke igjen "blues", det er jo ikke norsk, heller. Men "sexpress" hadde det sett før: Blue-sexpressen. Sånt synes gamle kjerringer med programmeringserfaring er morsomt :-)) 0 Siter
morsan Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har noen helt autentiske som ikke handler om skrivefeil, men om hvordan automatiske orddelingsprogrammer (som brukes av aviser o.l.) fungerer: Slike programmer forsøker å finne ut om ordet er sammensatt, i så fall skal jo deles ordet der. Derfor inneholder de lister over korte ord og typiske forstavelser som ofte brukes i sammensetninger. En gang så jeg at programmet hadde funnet og gjenkjent ordet "personal". Det brukes jo i mange sammensetninger - personalpolitikk, personalavdeling osv. Men artikkelen handlet om trygghetsalarmer. Programmet hadde derfor funnet opp ordet personal-arm :-) En annen gang sto det om et eget tog som skulle settes opp i anledning bluesfestivalen på Notodden. Av en eller annen grunn ble navnet stavet med x: Bluesexpressen, altså blues-ekspressen. Programmet kjente ikke igjen "blues", det er jo ikke norsk, heller. Men "sexpress" hadde det sett før: Blue-sexpressen. Sånt synes gamle kjerringer med programmeringserfaring er morsomt :-)) LOL!! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har noen helt autentiske som ikke handler om skrivefeil, men om hvordan automatiske orddelingsprogrammer (som brukes av aviser o.l.) fungerer: Slike programmer forsøker å finne ut om ordet er sammensatt, i så fall skal jo deles ordet der. Derfor inneholder de lister over korte ord og typiske forstavelser som ofte brukes i sammensetninger. En gang så jeg at programmet hadde funnet og gjenkjent ordet "personal". Det brukes jo i mange sammensetninger - personalpolitikk, personalavdeling osv. Men artikkelen handlet om trygghetsalarmer. Programmet hadde derfor funnet opp ordet personal-arm :-) En annen gang sto det om et eget tog som skulle settes opp i anledning bluesfestivalen på Notodden. Av en eller annen grunn ble navnet stavet med x: Bluesexpressen, altså blues-ekspressen. Programmet kjente ikke igjen "blues", det er jo ikke norsk, heller. Men "sexpress" hadde det sett før: Blue-sexpressen. Sånt synes gamle kjerringer med programmeringserfaring er morsomt :-)) Herlig ;-) 0 Siter
laban Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Autentisk overskrift (jeg så den selv) på stillingsannonse fra ca. 1980: Anal og utvikling 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Autentisk overskrift (jeg så den selv) på stillingsannonse fra ca. 1980: Anal og utvikling Utrolig!!!! Jeg måtte faktisk lese den fem ganger før jeg skjønte hva som egentlig mentes.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.