Gå til innhold

NHD: Hva kan jeg selv gjøre?

Anbefalte innlegg

Er plaget med sterk depresjon og selvmordstanker. Bruker Serdolect og Lamictal og tar medisinene slik jeg skal. Er redd dette er opptrappingen til en ny psykose. Men hva kan jeg selv gjøre for å stoppe den farlige utviklingen og stoppe depresjonen? Vil gjerne unngå enda en innleggelse, og prøver å bli i det vonde. Men da trenger jeg noen midler for å holde ut. Kanskje du eller noen andre har gode tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266795-nhd-hva-kan-jeg-selv-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest følungen

Hvilken diagnose har du da?

Har behandlerne dine sagt noe om hva du skal gjøre når du blir verre? Medisiner er jo noe som de bør "styre" med.

Ellers tror jeg alle blir bedre av å være sammen med friske mennesker og å være ute i den store verden. Hvis, ikke, i kanskje ditt tilfelle, at du holder på å bli psykotisk. Da må du søke faglig hjelp fortest mulig!!

For å få bukt med en psykose i utvikling er det en opptrapping av antipsykotisk medisin som er viktigst.

Dette må gjøres i nært samarbeid med en psykiater/lege.

Takk for svar. Men jeg går jo på anti-psykotika, 16 mg Serdolect og 25 mg Lamictal. Mener du at dosen med Serdolect bør økes?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for svar. Men jeg går jo på anti-psykotika, 16 mg Serdolect og 25 mg Lamictal. Mener du at dosen med Serdolect bør økes?

Jeg mener at du må diskutere dosen med psykiateren din. Jeg kjenner deg ikke så godt at jeg tør anbefale dose.

Jeg mener at du må diskutere dosen med psykiateren din. Jeg kjenner deg ikke så godt at jeg tør anbefale dose.

Takk nok en gang for svar :-) Jeg skal ta det opp med legen når jeg skal dit i neste uke. Kanskje han velger å endre på noe, kanskje må jeg vente til psykiateren min er tilbake.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...