Gjest Magna Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg har akkurat lest en artikkel i Psykisk Helse nr.1 2007 Tema om mobbing. Psykiater Camilla Klensmeden Fosse har forsket på mobbing. -Og Dan Olweus (prof. i psykologi) har gjort en kjempejobb ift. mobbing i skolen. Dette var herlig lesning. Tenk om det blir gjort mer i skolen ift. mobbing. Tenk om.....ja det er vel ønsketenkning. Men vi i Norge har aldri hatt så mye penger hver enkelt av oss som nå, men vi har heller aldri vært så gjerrige som nå. Felleskapet og betaling til fellesgoder som skole og kommunetjenester vil vi ikke være med å betale. Vi ønsker oss skattelette og personlige formuer. Det er lykke det! (sarkastisk) Tenk om vi kunne brukt penger på mobbeprogram som virkelig fungerte, hvor mange penger hadde vi spart i psykiatrien da tro? Alt vi gjør av positivt for barn og ungdom kan vi høste frukter av senere i livet. Jeg har blitt mobbet. Skadene har vist seg sent i livet mitt. Samtidig har jeg opplevd at mobbehistoriene har gjenntatt seg i ny drakt i arbeidslivet. -Sikkert ikke tilfeldig! Nå falt faktisk brikkene på plass for meg enda mer! Jeg som alltid har synes at de to årene jeg opplevde med mobbing var så forferdelige, så skamfulle og ikke minst det var så inderlig flaut. Bare noen tanker. Tenk på de som blir mobbet mer enn i to år. De må jo bli knust fullstendig. Jeg håper noen leser dette innlegget her og også temaet om mobbing i Psykisk Helse.) Beste hilsen: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266798-mobbing/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest berita Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Mange synes det hadde vært greit å betale mere skatt om man så noe re4sultater av det. Skattepengene går ikke der de burde være, nemlig til nettopp slike formål du nevner. Jeg tror det er derfor mange ønsker seg skattelette. Denne regjeringa som er no har jo ikke klart å forbedre noe som helst selv om de har lagt på skattene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266798-mobbing/#findComment-2151011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Multippel Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg syns kunnskapen i skolen om hvordan man skal takle mobbing er for dårlig. Sønnen min ble mobbet en stund på skolen. Jeg snakket lenge og vel med han om det. Jeg ville kontakte lærere, og rektor. Han nektet meg nesten litt panisk at jeg skulle gjøre det. Han fortalte at måten mobbing ble tatt opp på var at: læreren sto og sa høyt i klassen at nå er XXX blitt mobbet og det må alle slutte med! Jeg trodde ikke mine egne ører. Jeg gikk og tvilte lenge på hva jeg skulle gjøre. Jeg syntes ikke det var riktig at min sønn skulle avgjøre om jeg som voksen skulle ordne opp heller. Jeg ville ikke gjøre noe som kunne gjøre situasjonen værre. Det er ikke snakk om tror jeg at man må pøse inn masse penger i skolen for å få bukt med mobbing. Man må ha kunnskap om hvordan dette skal løses. Slik kunnskap finnes. Jeg printa ut en hel haug som jeg gav til lærerene der nede. Jeg sa at jeg hadde følelsen av at det var endel mobbing. Jeg hadde fått rapport både fra mine egne og andres barn. Jeg lurte på hva slags mobbeprogram de hadde på skolen. Da det viste seg at det ikke fantes, gav jeg dem litt informasjon om tema. Det er noe merkelig med lærere noenganger syns jeg. Jeg syns de virker fagelig uinteressert i sitt eget fag. Har de elever med spesielle behov så gir de F... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266798-mobbing/#findComment-2153619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.