Gå til innhold

Sterilisering og sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror helt klart at han klarer seg selv og han synes også dette høres tullete ut..men så er det det med å følge legens instruksjoner da ;-)

Man vil jo nødig gjøre noe gæernt:-) Du får be ham spørre litt nærmere når dagen kommer.

Eller ringe og snakke med tantene på klinikken.

Det folk gjennomsnittelig klager over etter vasectomi (sterilisering av menn) er hovne baller og smerter som hade vært til å leve med hadde de ikke involvert akkurat ballene. hehe.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• citygirl

3

• Lillemus

2

• pekkaline

2

• Tralla

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har ingen svar, men vil gratulere deg med at han nå steriliserer seg.

Litt misunnelig, ja...

Takk:-)

Han var hos fastlegen for bare en uke siden og fikk da vite at han kunne regne med å høre fra Medi3 innen ca tre mnd. Gjett om han ble lang i maska når brevet fra Medi3 dumpa nedi postkassa idag.. Operasjon om en uke ;-)

Desverre må han utsette operasjonen fordi han skal spille fotball på et stort stevne helga etter. Han er lagleder og opplegget har vært planlagt i mange måneder.

Tror igrunnen han er litt glad for å få mer tid på seg ;-)

Skrevet

Men kanskje din mann er som menn flest? Sukker og uffer seg når de er "syke"? ;) Det min mann syntes var verst var at han måtte (sa legen) dusje før han la seg for natten. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det var vist viktig. Men det gikk nå bra det også :)

Jeg hørte om en fyr som likegodt kjørte til sykehuset på motorsykkel, og den måtte han jo kjøre hjem igjen også....ikke den beste turen :)

Har også hørt om en som dro rett hjem å hadde sex med kona si. *Æ det mulig*

Så det er nok forskjell på smerter her :)

Jeg er ganske sikker på at gubben her kommer til å uffe og klage litt, ja. Jeg gleder meg igrunnen til å erte han litt ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk:-)

Han var hos fastlegen for bare en uke siden og fikk da vite at han kunne regne med å høre fra Medi3 innen ca tre mnd. Gjett om han ble lang i maska når brevet fra Medi3 dumpa nedi postkassa idag.. Operasjon om en uke ;-)

Desverre må han utsette operasjonen fordi han skal spille fotball på et stort stevne helga etter. Han er lagleder og opplegget har vært planlagt i mange måneder.

Tror igrunnen han er litt glad for å få mer tid på seg ;-)

Det var utrolig rask time, ja.

Får håpe han ikke må vente så lenge på å få en ny.

Det er sikkert ikke så moro å gå og grue seg til den.

Skrevet

Det var utrolig rask time, ja.

Får håpe han ikke må vente så lenge på å få en ny.

Det er sikkert ikke så moro å gå og grue seg til den.

Greit å få det overstått, ja! Får satse på at han får en ny time rimelig kjapt :-)

Skrevet

Min mann steriliserte seg nylig. Han kjørte hjem etterpå uten problemer, 1 times kjøring, og dagen etter var han på jobb. Han fikk ingen problemer etterpå, var ikke plaget med ømhet. Han var veldig overrasket selv over at det gikk så fint. Han hadde selvsagt gruet seg veldig mye på forhånd. Operasjonen tok ca 20 min, utført av spesialist.

Høres bra ut!

Skrevet

Man vil jo nødig gjøre noe gæernt:-) Du får be ham spørre litt nærmere når dagen kommer.

Eller ringe og snakke med tantene på klinikken.

Det folk gjennomsnittelig klager over etter vasectomi (sterilisering av menn) er hovne baller og smerter som hade vært til å leve med hadde de ikke involvert akkurat ballene. hehe.

Du kan tro jeg skal benytte anledningen til å le litt av skrævgangen hans etter operasjonen ;-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Merkelig - blir det ikke bare gjort med lokalbedøvelse, da?

Skulle tro det var verre når man legges i narkose, men de gangene jeg har måttet bli det, ble jeg sendt hjem i drosje uten noen som helst beskjed om at jeg måtte passes på. (Ikke en hel haug ganger, altså - men fler enn en)

Har dere fått noen begrunnelse ?

Har ikke peil på hvordan man kan ordne seg fri. Noen arbeidsgivere gir sikkert velferdspermisjon til sånt - min mann fikk det for en stund siden da jeg var syk noen dager og ikke kunne være alene.

Ellers må man vel ta feriedager eller ulønnet permisjon.

Skrevet

Min eks samboer steriliserte seg for 3 år siden, han var tilbake på jobb etter 1 dag hjemme, jeg måtte ikke være hjemme og "passe på ham"..

Han ble operert under lokalbedøvelse og kjørte hjem fra klinikken selv han var hjemme neste dag pga smerter, ikke fordi klinikken sa det (ble operert på privatklinikk)..

Skrevet

Merkelig - blir det ikke bare gjort med lokalbedøvelse, da?

Skulle tro det var verre når man legges i narkose, men de gangene jeg har måttet bli det, ble jeg sendt hjem i drosje uten noen som helst beskjed om at jeg måtte passes på. (Ikke en hel haug ganger, altså - men fler enn en)

Har dere fått noen begrunnelse ?

Har ikke peil på hvordan man kan ordne seg fri. Noen arbeidsgivere gir sikkert velferdspermisjon til sånt - min mann fikk det for en stund siden da jeg var syk noen dager og ikke kunne være alene.

Ellers må man vel ta feriedager eller ulønnet permisjon.

Jeg tror det er narkose? Det står iallefall i brevet at han må faste før operasjonen. Kan ikke ta en tyggis engang. Så strenge er de vel ikke dersom det bare er lokalbedøvelse?

Han må nok be om litt mer info slik at vi finner ut om dette er krisemaksimering eller en realitet ;-)

Skrevet

Min eks samboer steriliserte seg for 3 år siden, han var tilbake på jobb etter 1 dag hjemme, jeg måtte ikke være hjemme og "passe på ham"..

Han ble operert under lokalbedøvelse og kjørte hjem fra klinikken selv han var hjemme neste dag pga smerter, ikke fordi klinikken sa det (ble operert på privatklinikk)..

Må man faste før lokalbedøvelse? Mannen min må faste osv.. dessuten koster operasjonen nå det samme privat og offentlig - opp mot 5000 kr. Jeg trodde det var mye billigere i det offentlige?

Skrevet

Må man faste før lokalbedøvelse? Mannen min må faste osv.. dessuten koster operasjonen nå det samme privat og offentlig - opp mot 5000 kr. Jeg trodde det var mye billigere i det offentlige?

Dette høres merkelig ut. Man trenger ikke å faste før lokalbedøvelse og såvidt jeg vet gjøres mannlig sterilisering i lokalbedøvelse - det er vel bl.a. derfor den er såpass mye rimeligere og mindre risikofylt enn for kvinner!

Skrevet

Dette høres merkelig ut. Man trenger ikke å faste før lokalbedøvelse og såvidt jeg vet gjøres mannlig sterilisering i lokalbedøvelse - det er vel bl.a. derfor den er såpass mye rimeligere og mindre risikofylt enn for kvinner!

Hmm, og det skal vel heller ikke koste nærmere 5000 kr?

Tror gubben må ta en prat med legen igjen. Typisk mannfolk å bare ta alt for en god fisk og ikke spørre og grave nok...

Skrevet

Tror gubben må ta en prat med legen igjen. Typisk mannfolk å bare ta alt for en god fisk og ikke spørre og grave nok...

Kanskje klinikken tror gubben din er ei dame? ;o)

Skrevet

Min mann betalte 2200 kr for operasjonen. Kanskje dere bør sjekke litt rundt før dere velger hvor han skal opereres.

En annen ting er at han som opererte min mann var veldig kritisk til enkelte sykehusmetoder. Han sa de gjør det unødvendig komplisert slik at mannen får plager etterpå. Jeg var med inn under operasjonen, og det var gjort på et øyeblikk. Det verste for han var da bedøvelsen ble satt.

Skrevet

Kanskje klinikken tror gubben din er ei dame? ;o)

Tjaa...han er ikke så innmari femi akkurat *flire*

Skrevet

Min mann betalte 2200 kr for operasjonen. Kanskje dere bør sjekke litt rundt før dere velger hvor han skal opereres.

En annen ting er at han som opererte min mann var veldig kritisk til enkelte sykehusmetoder. Han sa de gjør det unødvendig komplisert slik at mannen får plager etterpå. Jeg var med inn under operasjonen, og det var gjort på et øyeblikk. Det verste for han var da bedøvelsen ble satt.

Ja, jeg tror vi må sjekke litt mer. Dette var mye dyrere enn vi hadde forventet..

Skrevet

Det der høres jo helt snodig ut.

3 menn i min omgangskrets har sterilisert seg det siste året, og ingen av dem fastet først, alle kjørte hjem selv etter opersjonen, alle gikk på jobb dagen etter. Vet at de tok det med ro i forhold til aktivteter på kveldstid den første uka, men det var visst mer fordi stingene var ekle/vonde/eller-noe-sånt.

Ingen av dem har betalt 5000 heller, mener det var tett opptil 2000?

Ta en sjekk, du, kan nesten høres ut som om han har fått med feil standardformular fra sykehuset.

Skrevet

Selv om han er mann, synes han kanskje det er interessant at settes opp til riktig type operasjon?

Både prisen og "vernetiltakene" virker litt i overkant på meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...