Gå til innhold

Sterilisering og sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan han ikke opereres på en fredag?

Jeg antar vi ikke kan velge tidspunkt selv... Går selvsagt an å spørre!

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• citygirl

3

• Lillemus

2

• pekkaline

2

• Tralla

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det der høres jo helt snodig ut.

3 menn i min omgangskrets har sterilisert seg det siste året, og ingen av dem fastet først, alle kjørte hjem selv etter opersjonen, alle gikk på jobb dagen etter. Vet at de tok det med ro i forhold til aktivteter på kveldstid den første uka, men det var visst mer fordi stingene var ekle/vonde/eller-noe-sånt.

Ingen av dem har betalt 5000 heller, mener det var tett opptil 2000?

Ta en sjekk, du, kan nesten høres ut som om han har fått med feil standardformular fra sykehuset.

Her fant jeg linken til papirene mannen min fikk fra legen:

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=5450

Vet ikke om det er riktig dokument som kommer fram, så her er kopi av et lite stykke av artikkelen:

"Dette er et inngrep som ikke er blitt definert som pålagt oppgave for offentlige sykehus. Det betyr at det er et fåtall noske sykehus som utfører sterilisering av menn - og ventetiden er lang. Sykehusene har rett til å avgjøre selv om de skal utføre slike inngrep.

Dersom du ikke får utført sterilisering ved lokalt sykehus, kan du kontakte private sykehus for operasjon. Enten du blir operert på et offentlig sykehus eller på et privat sykehus, må du dekke utgiftene selv. Prisen er ca. kr. 3.500 (2005)."

Mannen min fikk forøvrig beskjed om at det ville koste han 4800 kr.

Skrevet

Selv om han er mann, synes han kanskje det er interessant at settes opp til riktig type operasjon?

Både prisen og "vernetiltakene" virker litt i overkant på meg.

Enig i det. Har tatt en prat med han nå og han skal sjekke dette litt grundigere!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...