Gå til innhold

Omskolering

Anbefalte innlegg

Gjest Vil bli noe
Skrevet

Jeg er en person på 33 som alltid har jobbet siden jeg var 13 år, og har hatt mange forskjellig typer jobber. Jeg prioriterte jobbing fremfor skolegang etter endt videregående og hadde 7 år i en bransje som dessverre ble truffet hardt da internett kom. Jeg har de siste årene hatt et par jobber som jeg ikke har trivdes med, men sliter med å finne noen stillinger som jeg er kvalifisert for. Jeg har gradvis blitt mer og mer usikkert på meg selv og tørr nesten ikke lenger å søke på jobber da jeg føler at jeg ikke strekker til.

Mitt største ønske er å kunne fullføre en skolegang, men økonomien tilsier at jeg ikke har råd til dette pga barn/samboer. Jeg jobber i dag innenfor byggebransjen og sliter noe med "litt" dårlig rygg og ankel. Jeg kjenner til andre som har "jukset" seg til omskolering pga av mindre, men min samvittighet stopper meg enn så lenge.

Jeg lurer på om jeg skal gå til legen og klage på disse "problemene" da de sikkert vil bli verre med årene(belastende yrke). Jeg har også tenkt om det lar seg gjøre å få omskolering på grunnlag av psykiske faktorer som depresjon e.l.

Håper noen med erfaringer kan komme med innspill...!

Gjest Utdannelse = investering
Skrevet

For å være helt ærlig;

synes du selv har ansvar for å finansiere egen utdannelse.

Det er da helt normalt å ta opp studielån, det er jo faktisk det folk pleier å gjøre.

Hvis du ikke føler du har råd til det, får du bare finne deg en annen type jobb da, som er mindre belastende for ryggen.

Vi andre betaler utdannelsen selv. Går mange år på skole uten inntekt, men med et studielån som vokser seg stort.

Vi andre er ikke bedre stilt enn deg, dessverre. Lån, familie, jobb...

Slik er virkeligheten!

(Hadde syntes det var nedverdigende å ta imot gratis utdannelse - med din begrunnelse)

Gjest Jente31
Skrevet