Gå til innhold

Hva spiser kaniner egentlig..?

Anbefalte innlegg

Vi har fått oss kaniner :)

Gir dem kaninfor, høy, gulerøtter, kinakål og agurk + tørre skalker. Og vann, selvfølgelig.

Noen sier de kan spise kinakål, andre ikke. Hva stemmer? Hva med andre kåltyper?

Vet (tror) de ikke skal ha vanlig hodekål, har seff. ikke gitt dem det.

Og kan de spise kålerabi, paprika, tomater, epler, pærer, bananer osv? Kan de spise nær sagt alt, eller er det noe de absolutt ikke tåler?

Tåler de rå poteter (potetskrell)? Har ikke turd gitt dem det, pga er redd de ikke tåler stivelsen(?).

1001 spørsmål her, men håper noen som har peiling kan gjøre oss litt klokere som kanineiere.

Kan de forresten slippes ut før våren/sommeren? Sånn noen timer på dagtid, altså, når det er litt mildt ute. Og tar katter kaniner?

Takk så mye :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266837-hva-spiser-kaniner-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en kresen kanin og en som spiser alt. Den ene spiser nesten bare tørrfor, høy og agurk og den andre spiser alt vi gir den bortsett fra tørrfor.

De ser ut til å triver bra begge to og ingen av dem har vært dårlige i magen heller.

Artig med så forskjellige kaniner :)

Hva mener du med "alt"? Er poteter kinakål inkludert?

Artig med så forskjellige kaniner :)

Hva mener du med "alt"? Er poteter kinakål inkludert?

Jada, både kokte og råe poteter går ned. Men jeg tror man skal være litt forsiktig med å gi for mye grønnsaker for da kan de bli løse i magen. Tørt brød spiser faktisk begge to her.

Jeg har mine ute på verandaen og jeg blir litt gal av all den vanntiningen akkurat nå.

Jada, både kokte og råe poteter går ned. Men jeg tror man skal være litt forsiktig med å gi for mye grønnsaker for da kan de bli løse i magen. Tørt brød spiser faktisk begge to her.

Jeg har mine ute på verandaen og jeg blir litt gal av all den vanntiningen akkurat nå.

Supert at de tåler poteter! Kjedelig å kaste skrellet viss de faktisk kan spise det. Får begynne forsiktig, og godt du sier ifra mht mye grønt.

Takk for svar!

Supert at de tåler poteter! Kjedelig å kaste skrellet viss de faktisk kan spise det. Får begynne forsiktig, og godt du sier ifra mht mye grønt.

Takk for svar!

Bare hyggelig, jeg er ikke ekspert, det bare ble sånn plutselig at jeg hadde to på verandaen fra faren til minstemann.

Annonse

Takk for svar!

Vask skrellet skikkelig godt først da, jord og sand er nok ikke den beste maten for små kaninmager. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...