Gå til innhold

hvorfor vil vi ødelegge dol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tja si det! de siste dagene er dol blitt en krigssone, jeg snakker ikke bort at jeg kanskje overreagerte mot zakkoo i går, men jeg reagerer på at hidi som ble utestengt EN gang blir syndebukken her.. det er skrevet om dette i tråd på åpent om hvordan zakkoo (alias) har herjet..

Jeg VIL ikke TA noen her men savner dol som den var, og selvfølgelig blir det noen syndebukker, men hvorfor ikke??? Når de stiller seg som denne fyren? han fremstiller ikke spørsmål han virkelig vil ha råd for, han vil bare vite hvordan vi reagerer FØR vi avslører ham, jeg velger iallfall og ikke svare om mistanken er der, og den vil være der ved hvert nytt nick som dukker opp...

jeg er ikke noen "dreven" doler, men har vært her til og fra siden første gangen i 1997, er åpen med hensyn til nick og det har hendt kun en gang at jeg skrev som anonym, men det var for å beskytte min datter.

skulle ønske det fantes en måte og sikre dol på, ikke for oss brukere, men at webbis fikk mer kontroll på brukere teknisk sett:) dol bør være åpen for alle, men innen visse grenser, det må vel finnes en måte webbis kan kontrollere dette med bruk av ulike nick/adresses osv...

jeg vil dol skal være for oss alle, men ikke for dem som ler av svar til fiktive spørsmål. :)

Skrevet

Jeg synes at sånne skal bli utestengt. Gjerne på IP-adressen.

Gjest soveskinn
Skrevet

Hvorfor i all verden gidder folk svare på disse dumme innleggene som denne zakko m/alias produserer? Han får jo tråder lange som vonde år etter hvert. Han koser seg sikkert, og blir stadig inspirert til å lage nye innlegg - som igjen får respons som andre DOL'er bare kan drømme om. Hvis ingen hadde giddet å svare, så hadde vel produktiviteten hans avtatt, vil jeg tro.

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk bare hopper over innlegg de ikke synes om.

Hvis det er noen som provoserer så er det vel et tidsspørsmål før de gir opp dette hvis ingen gidder å lese/kommentere/åpne innleggene.

DOL blir et "bedre" sted hvis folk lærer seg å overse innlegg, ikke la seg ergre eller hisse opp.

Hopp over de innlegg eller de nick en ikke trives med.

:)

Gjest prøver å ikke svare
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk bare hopper over innlegg de ikke synes om.

Hvis det er noen som provoserer så er det vel et tidsspørsmål før de gir opp dette hvis ingen gidder å lese/kommentere/åpne innleggene.

DOL blir et "bedre" sted hvis folk lærer seg å overse innlegg, ikke la seg ergre eller hisse opp.

Hopp over de innlegg eller de nick en ikke trives med.

:)

Jeg er enig.

Det er best å ikke svare, men trådene til denne personen har blitt veldig lange. Nå blir det kjipt for ukjente nick her; skal vi svare eller ikke.....

Jeg synes vi kunne fått vite disse nickene personen bruker, men det kommer nok stadig nye nick.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser problemet...men det er nå meg da.. Naiv som jeg er så finner jeg aldri ut hvem som er "troll" eller ikke. Det må andre fortelle meg ;-)

Noen mennesker har problemer og det blir på en måte naturlig at de søker til steder som f.eks. dol. Ute i RL har de antagelig vanskelig for å forholde seg til andre mennesker.

Jeg prøver å behandle folk hyggelig uansett og "lurer" de meg med spørsmålene/svarene sine, så dveler jeg ikke ved det. Det er ikke jeg som har et problem her...

Hopp over slike innlegg, så slipper du å irritere deg :-)

Skrevet

Hvorfor i all verden gidder folk svare på disse dumme innleggene som denne zakko m/alias produserer? Han får jo tråder lange som vonde år etter hvert. Han koser seg sikkert, og blir stadig inspirert til å lage nye innlegg - som igjen får respons som andre DOL'er bare kan drømme om. Hvis ingen hadde giddet å svare, så hadde vel produktiviteten hans avtatt, vil jeg tro.

Ja, det forundrer meg også. Ris til egen røv.

Når det er sagt, så synes jeg dol, som resten av verden, stadig er i forandring. Ein skigard kan 'kje vara evig etc.

Skrevet

Jeg ser at Zakkoo skriver mange innlegg, både med det nicket og andre nick, men jeg har ikke oppfattet han som ufin. Men kanskje mer nyfiken på et fora som han får mye respons på og synes det er artig.

Det blir alltid oppfattet som negativt hvis en person her inne produserer mange innlegg, da kommer svært fort drittslengingen.

Det kan da ikke være verre enn å hoppe over disse innleggene.

Jeg reagerte negativ på hidi ett av disse trådene fordi jeg leste hele tråden og oppfattet ikke Zakkoo som ufin, før hidi smeller til.

I tillegg må vi tåle å ta igjen litt med hverandre også, jeg mener at grensen for dette er allerede altfor lav. Litt må vi jaggu tåle, så ikke dette blir noen systue, da tror jeg svært mange forsvinner.

Skrevet

Jeg ser at Zakkoo skriver mange innlegg, både med det nicket og andre nick, men jeg har ikke oppfattet han som ufin. Men kanskje mer nyfiken på et fora som han får mye respons på og synes det er artig.

Det blir alltid oppfattet som negativt hvis en person her inne produserer mange innlegg, da kommer svært fort drittslengingen.

Det kan da ikke være verre enn å hoppe over disse innleggene.

Jeg reagerte negativ på hidi ett av disse trådene fordi jeg leste hele tråden og oppfattet ikke Zakkoo som ufin, før hidi smeller til.

I tillegg må vi tåle å ta igjen litt med hverandre også, jeg mener at grensen for dette er allerede altfor lav. Litt må vi jaggu tåle, så ikke dette blir noen systue, da tror jeg svært mange forsvinner.

"oppfattet ikke Zakkoo som ufin"

Nå lurer jeg på hvor fæle skjellsord man må slenge ut til en annen før man anses som "ufin"...;-)

Å kalle en dame for "fxxxe" er tydeligvis greit...

Skrevet

Man kunne hatt en løsning der man ikke kunne forandre nicket sitt, men ettersom dette også er et helsenettsted, ville man frarøve folk muligheten av å være anonyme når det trengs.

Jeg tror det beste er å fortsette litt slik som vi gjør:

Webbis sletter der det går over styr, og folk prøver å la være å svare typiske troll.

Forskjellen fra zakkoos innlegg (de aller fleste av dem) til de typiske "maiken-innleggene", er at zakkoos var mer i kategorien "spam" på grunn av mengden, mens maikens er mer "trolling".

Skrevet

"oppfattet ikke Zakkoo som ufin"

Nå lurer jeg på hvor fæle skjellsord man må slenge ut til en annen før man anses som "ufin"...;-)

Å kalle en dame for "fxxxe" er tydeligvis greit...

Nå er det ikke sikkert at vi har lest samme tråd da, for jeg har ikke sett at Zakkoo har skrevet noe sånt. Selvsagt er det uakseltabelt.

Skrevet

Man kunne hatt en løsning der man ikke kunne forandre nicket sitt, men ettersom dette også er et helsenettsted, ville man frarøve folk muligheten av å være anonyme når det trengs.

Jeg tror det beste er å fortsette litt slik som vi gjør:

Webbis sletter der det går over styr, og folk prøver å la være å svare typiske troll.

Forskjellen fra zakkoos innlegg (de aller fleste av dem) til de typiske "maiken-innleggene", er at zakkoos var mer i kategorien "spam" på grunn av mengden, mens maikens er mer "trolling".

Det er jo ikke noe problem å bruke flere nick, hvis du ikke oppfører deg ufint og bruker det for å skjule hvem du er.

Skrevet

Det er jo ikke noe problem å bruke flere nick, hvis du ikke oppfører deg ufint og bruker det for å skjule hvem du er.

Ja, poenget var at jeg ikke øsnker at de skal innføre et forbud mot å bytte nick, bare for å skjerme oss mot zakkoo/pusen/maiken

Skrevet

Nå er det ikke sikkert at vi har lest samme tråd da, for jeg har ikke sett at Zakkoo har skrevet noe sånt. Selvsagt er det uakseltabelt.

Den ble sletter etter at hidi klagde til Webmaster på at zakkoo var ufin.

Gjest Shira12
Skrevet

"jeg vil dol skal være for oss alle, men ikke for dem som ler av svar til fiktive spørsmål."

Der er jeg enig.

Jeg har ikke deltatt noe særlig i Zakko`s tråder, har hoppet over.

Men når ett anonymt nick spør om noe, jeg svarer så godt jeg kan, og så er hele greia bare tull, da blir jeg litt oppgitt.

For det resulteter nå i, at folk spør om noe, så blir det luring og synsing i over halve tråden om dette er tull eller ikke. Ok i de gangene det er det, men hva med de uskyldige som lurer på noe reellt, og blir beskylt for å lyge?

Den konsekvensen av av fiktive spørsmål og nick, liker jeg ikke.

Selve spammingen med fast nick kan jeg hoppe over.

Skrevet

Ja, poenget var at jeg ikke øsnker at de skal innføre et forbud mot å bytte nick, bare for å skjerme oss mot zakkoo/pusen/maiken

Jeg ser ikke helt hvorfor dere henger dere så opp i Zakkoo. Men det kan være at jeg ikke har fulgt godt nok med. Han produserer mange tråder, men hva så? jeg oppfatter han ikke som ufin generelt.

Men generelt så er det tydeligvis ikke akseltabelt å produsere mange tråder, de får alltid pepper. Hvorfor kan man ikke bare hoppe over innleggene da?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er bare bror til kattepusen. Det er noe som går i den familien der. :)

Kan du sende meg en e-postadresse på msn?

Skrevet

Den ble sletter etter at hidi klagde til Webmaster på at zakkoo var ufin.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så viktig å slette innlegg hvor noen er litt ufine. For det første opplever jeg det som sutring, for det andre må vi tåle litt. Men når det er sagt så skjønner jeg at det finnes en grense også.

Men generelt mener jeg at det er altfor mange som vil ha en systue her inne.

Skrevet

Jeg ser ikke helt hvorfor dere henger dere så opp i Zakkoo. Men det kan være at jeg ikke har fulgt godt nok med. Han produserer mange tråder, men hva så? jeg oppfatter han ikke som ufin generelt.

Men generelt så er det tydeligvis ikke akseltabelt å produsere mange tråder, de får alltid pepper. Hvorfor kan man ikke bare hoppe over innleggene da?

"Jeg ser ikke helt hvorfor dere henger dere så opp i Zakkoo."

????????

Skjønner ikke helt hva du mener, verkem i det siste svaret her eller andre svar i denne sidegreinen. Er vi inne i en Goddag-mann-økseskaft-debatt her eller?

Alt jeg har gjort her er å kommentere følgende i hovedinnlegget: "skulle ønske det fantes en måte og sikre dol på, ikke for oss brukere, men at webbis fikk mer kontroll på brukere teknisk sett:) dol bør være åpen for alle, men innen visse grenser, det må vel finnes en måte webbis kan kontrollere dette med bruk av ulike nick/adresses osv..."

Og til det sa jeg at jeg ikke ønsket at man skulle begrense folks adgang til å skifte nick, hvilket du jo også ser ut til å støtte i andre innlegg, der du sier at så lenge man oppfører seg "ordentlig" må dette være ok....

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så viktig å slette innlegg hvor noen er litt ufine. For det første opplever jeg det som sutring, for det andre må vi tåle litt. Men når det er sagt så skjønner jeg at det finnes en grense også.

Men generelt mener jeg at det er altfor mange som vil ha en systue her inne.

Jeg har heller ikke debattert slettepraksisen eller mangelen på sådan.

DU sier at du ikke har sett noe ufint fra Zakko, JEG spør om hvor mye som isåfall skal til, hvorpå DU bekrefter at det Zakko hadde sagt i et slettet innlegg VAR ufint.

ERGO: Din påstand i ditt første innlegg om at du aldri hadde sett noen ufinheter fra zakkoo var dermed basert på at du ikke hadde fått med deg den slettede tråden....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...