Gjest Bursdagskvaler Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Det blir pølser og sjokoladekake i barneselskapet. Men hva skal vi servere de voksne? Pleier dere å servere middag, isåfall hva slags middag? Har dere kaker, hva slags? 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg pleier å lage min vinduerlige kake med 3 tynne nøttebunner med en blanding av vaniljekrem og vanlig krem + bringebær eller jordbær mellom og oppå - det er aldri noe igjen av den! ) Pluss en sjokoladekake og noen muffins da. Og så har jeg alltid rundstykker med skinke og agurk/paprika på og det er sjelden det er noe igjen av de og. 0 Siter
April Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg pleier å lage min vinduerlige kake med 3 tynne nøttebunner med en blanding av vaniljekrem og vanlig krem + bringebær eller jordbær mellom og oppå - det er aldri noe igjen av den! ) Pluss en sjokoladekake og noen muffins da. Og så har jeg alltid rundstykker med skinke og agurk/paprika på og det er sjelden det er noe igjen av de og. Din vidunderlige kake må jeg snart prøve. Jeg har sett du har skrevet om den før, og jeg må si den frister...) Har du lagt ut oppskrift eller er den så enkel som den høres ut, lag tre nøttebunner og fyll med vaniljekrem/vanlig krem og bær etter smak? 0 Siter
Hønemoren Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg synes det er greit med smørbrød i voksenbursdag. De eldre liker det og greit for kan smøres på forhånd. Hadde voksenbursdag forige helg og lagde smørbrød med hj.lagde karbonader, rekesalat, roasbiff og ost. Alle ble godt pyntet og så ut som det smakte..! Av kaker hadde jeg Verdens beste og sjokoladekake. Min.vann og farris til maten og kaffe/te til kakene. 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Kaffe og kaker. Og så pleier svigermor å ta med påsmurte rundstykker eller vaffler. Hender vi har is eller sjokoladepudding i tillegg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Din vidunderlige kake må jeg snart prøve. Jeg har sett du har skrevet om den før, og jeg må si den frister...) Har du lagt ut oppskrift eller er den så enkel som den høres ut, lag tre nøttebunner og fyll med vaniljekrem/vanlig krem og bær etter smak? Den er nesten så enkel ja - litt arbeidssom er den dog, men lett alikevel! Husk at bunnene blir veldig tynne så de brekker lett, men det lar seg lett kamuflere med kremen. ) Jeg pleier å sprute litt formfett på bakepapiret før jeg har på røra og så lar jeg dem bli kalde på papiret, pensler det med kaldt vann på baksiden og drar det _forsiktig_ av, da får det som regel bra. 0 Siter
tula Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Kommer litt an på tidspunktet synes jeg. Av og til har vi selskap ganske tidlig på dagen (før eller rundt middagstid). Da lager jeg f.eks.gryterett med loff og salat i tillegg til kaker og kaffe. Er selskapet sent på dagen (etter middagstid) lager jeg smørbrød eller rundstykker i tillegg til kakene. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Er det først og fremst barnebursdag, pleier ikke vi ha egen mat til de voksne. Da får de pølser og kake de også :-). 0 Siter
Speak Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Veldig varierende. Men jeg velger alltid noe snuppa liker. Har gått en del på koltbord her. Tar også en kake ho liker. Det er det viktigste synes jeg. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Vi pleier ofte å ha enten lasagne eller gryterett i voksenbursdag vi. Greit å lage det ferdig dagen i forveien, slik at det bare er å lage salat og varme maten. 0 Siter
April Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Vi serverer smørbrød og kaker. Middag hvis bursdagen faller på en søndag/feires søndag og det kommer gjester langveisfra. 0 Siter
April Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Den er nesten så enkel ja - litt arbeidssom er den dog, men lett alikevel! Husk at bunnene blir veldig tynne så de brekker lett, men det lar seg lett kamuflere med kremen. ) Jeg pleier å sprute litt formfett på bakepapiret før jeg har på røra og så lar jeg dem bli kalde på papiret, pensler det med kaldt vann på baksiden og drar det _forsiktig_ av, da får det som regel bra. Takk for tips om bakepapiret. Det skal jeg huske på. Funker den metoden med å pensle med kaldt vann på baksiden når "verdens beste" skal løs fra bakepapiret også tro? 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Takk for tips om bakepapiret. Det skal jeg huske på. Funker den metoden med å pensle med kaldt vann på baksiden når "verdens beste" skal løs fra bakepapiret også tro? Det tror jeg nok. 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Noe enkelt og fancy, og hvitvin/øl. Kake etterpå. Eller full middag. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Vi har laget smørbrød, litt variert pålegg, en liten ekstra innsats for at det skal se godt ut. He he, når jeg leste overskriften tenkte jeg, næh så heldig deres voksne sønn er som får foreldrene til å ha selskap ;o) *trøtt i dag* 0 Siter
Hønemoren Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Takk for tips om bakepapiret. Det skal jeg huske på. Funker den metoden med å pensle med kaldt vann på baksiden når "verdens beste" skal løs fra bakepapiret også tro? Jeg bruker all.folie godt sprøyta med formfett da jeg baker Verdens beste og ikke vanskelig å få av papiret da. 0 Siter
Gemini Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg pleier å lage min vinduerlige kake med 3 tynne nøttebunner med en blanding av vaniljekrem og vanlig krem + bringebær eller jordbær mellom og oppå - det er aldri noe igjen av den! ) Pluss en sjokoladekake og noen muffins da. Og så har jeg alltid rundstykker med skinke og agurk/paprika på og det er sjelden det er noe igjen av de og. For en bake-kløne som kun kan bake ostekake og lite annet, kan du være så snill og gi oppskrift på den nøttebunnen? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg begynner visst å fjerne meg fra småbarnstiden... Jeg leste overskriften som "Hva skal vi servere i vår voksne sønns bursdag"... Og syntes jo det var et pussig spørsmål ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.