Gjest Elextra Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg begynner visst å fjerne meg fra småbarnstiden... Jeg leste overskriften som "Hva skal vi servere i vår voksne sønns bursdag"... Og syntes jo det var et pussig spørsmål ;-) Jeg stusset uansett - hva er egentlig et barns voksenbursdag? Slikt har vi ikke hatt her i huset, annet enn evt. første året for førstemann. 0 Siter
Gemini Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Vi har laget smørbrød, litt variert pålegg, en liten ekstra innsats for at det skal se godt ut. He he, når jeg leste overskriften tenkte jeg, næh så heldig deres voksne sønn er som får foreldrene til å ha selskap ;o) *trøtt i dag* Hehe, det var det første som slo meg også! (eller jeg tenkte ikke nødvendigvis så heldig, men at det var bursdag for et voksent barn) Men så har jeg da også erfaring med en mor som dengang jeg fant meg i litt for mye fra den kanten insisterte på å arrangere familie-bursdag for meg enten jeg ville eller ei... *grøss* 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 For en bake-kløne som kun kan bake ostekake og lite annet, kan du være så snill og gi oppskrift på den nøttebunnen? Akkurat den kokeboka ligger hos kjæresten min, dessverre. Men den har vært lagt ut her flere ganger, kanskje du finner den om du søker på nøttebunn eller brødrasp? 0 Siter
Gemini Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg stusset uansett - hva er egentlig et barns voksenbursdag? Slikt har vi ikke hatt her i huset, annet enn evt. første året for førstemann. Har dere ikke familie på besøk når barna har bursdag? 0 Siter
Gemini Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Akkurat den kokeboka ligger hos kjæresten min, dessverre. Men den har vært lagt ut her flere ganger, kanskje du finner den om du søker på nøttebunn eller brødrasp? Takk, skal prøve! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Hehe, det var det første som slo meg også! (eller jeg tenkte ikke nødvendigvis så heldig, men at det var bursdag for et voksent barn) Men så har jeg da også erfaring med en mor som dengang jeg fant meg i litt for mye fra den kanten insisterte på å arrangere familie-bursdag for meg enten jeg ville eller ei... *grøss* Det er ikke moro når de overtar styring nei. Og ikke kjenner sin begrensing. Da blir det som skal være en koslig dag, en stressendes dag. 0 Siter
April Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg bruker all.folie godt sprøyta med formfett da jeg baker Verdens beste og ikke vanskelig å få av papiret da. Ah...takk for tips! Det skal jeg forsøke neste gang. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg stusset uansett - hva er egentlig et barns voksenbursdag? Slikt har vi ikke hatt her i huset, annet enn evt. første året for førstemann. Det er veldig mange som bruker begrepet "voksenbursdag" om "familiebursdag". Blant annet jeg 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Har dere ikke familie på besøk når barna har bursdag? Mjo, men da er det gjerne flere barn og like fullt barnets bursdag. Og menyen blir barnets, selv om jeg antakelig stiller med kaffe. For meg er "voksenbursdag" en voksen som fyller år, men det er jo bare terminologi :-). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Det er veldig mange som bruker begrepet "voksenbursdag" om "familiebursdag". Blant annet jeg ok, hadde bare ikke hørt det før :-). 0 Siter
Gjest Filifjompen Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Jeg stusset uansett - hva er egentlig et barns voksenbursdag? Slikt har vi ikke hatt her i huset, annet enn evt. første året for førstemann. Det er en veldig grei måte å treffe familien på! Barnas bursdager er de eneste dagene vi er samlet alle sammen, og det er koselig. Vi holder på så lenge de håpefulle bor hjemme. 0 Siter
Gjest Filifjompen Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 I vår familie har vi bare kaffe og kaker. Har alltid familiebursdager på søndag ettermiddag, så da kan folk spise middag før eller etter hvis de vil. Og de har både formiddag og kveldstid for seg selv. Kjekt for både de som vil sove lenge, gå tur og for de som har små barn å legge. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Noen ganger har vi invitert på ettermiddagen, og da servert en enkel middag (gryte, lammelår etc.). Andre ganger inviterer vi på kake og kaffe. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Noen ganger har vi invitert på ettermiddagen, og da servert en enkel middag (gryte, lammelår etc.). Andre ganger inviterer vi på kake og kaffe. Når ble lammelår "en enkel middag"? Det er ikke vanskelig å lage, enig i det, men det er da "fin" middag, vel??? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Når ble lammelår "en enkel middag"? Det er ikke vanskelig å lage, enig i det, men det er da "fin" middag, vel??? Hehe, enig. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Når ble lammelår "en enkel middag"? Det er ikke vanskelig å lage, enig i det, men det er da "fin" middag, vel??? Joda, det er "fin" middag, men jeg synes jo det er kjempeenkelt. Og siden vi har god tilgang på lam (har 3 liggende i frysern fremdeles, etter å ha spist lam så det tyter ut av ørene føles det som), synes jeg det er greit å bruke det når vi er flere tilstede. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Vi pleier ofte å servere pizzasnurrer før kakene. Da er vi både voksne og barn med (besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn). 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Vi har laget smørbrød, litt variert pålegg, en liten ekstra innsats for at det skal se godt ut. He he, når jeg leste overskriften tenkte jeg, næh så heldig deres voksne sønn er som får foreldrene til å ha selskap ;o) *trøtt i dag* Og jeg tenkte at det jammen meg fikk være måte på å skjemme bort sin voksne sønn på denne måten ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.