Gå til innhold

Bør vi sørge for at barna møter besteforeldrene?

Anbefalte innlegg

Gjest nå uten nick
Skrevet

Mine svigerforeldre bor en flytur unna, og vi har ikke så god råd. Nå skal vi reise en tur, men det er faktisk over fire år siden de var hos oss! Det er et par år siden vi var på besøk der nå, og jeg føler at vi MÅ reise. Så billettene er kjøpt, men det betyr at kontoen nå er skrapt. Hva mener og gjør dere ang. familiebesøk?

Jeg har forresten invitert de flere ganger, og de skulle komme for ett år siden men avlyste. De liker ikke å bruke penger.......

Gjest kos dere
Skrevet

Ja, så lenge det er relativt god stemning og barna har det fint sammen med besteforeldrene, så synes jeg at man for barnas skyld skal holde kontakten, selv om det er dyrt.

Sønnen deres (mannen din) får på en hyggelig måte si at dere heller ikke har kjempegod råd, så dere håper at dere kan reise annehver gang (de til dere og dere til dem), litt hyppigere fremover.

Å treffes to ganger i året er et minimum, synes jeg.

Fortsett å invitere dem, gjerne litt formelt slik at de virkelig må takke nei hver gang.

Send brev med bilder med jevne mellomrom, og inviter i brevene til alle bursdager, til jul og sommerferie osv, slik at dere tydeliggjør at dere ønsker og forventer at de skal gjøre sin innsats for å holde kontakten.

La mannen din ta eventuell kommunikasjon som ikke er utelukkende hyggelig.

Pass på at dere virkelig har det hyggelig nå som det er lenge siden, og at det frister til gjentagelse.

Men igjen; ja, dere bør gjøre dette for barna, selv om dere føler at besteforeldrene svikter litt.

Skrevet

Ja, så lenge det er relativt god stemning og barna har det fint sammen med besteforeldrene, så synes jeg at man for barnas skyld skal holde kontakten, selv om det er dyrt.

Sønnen deres (mannen din) får på en hyggelig måte si at dere heller ikke har kjempegod råd, så dere håper at dere kan reise annehver gang (de til dere og dere til dem), litt hyppigere fremover.

Å treffes to ganger i året er et minimum, synes jeg.

Fortsett å invitere dem, gjerne litt formelt slik at de virkelig må takke nei hver gang.

Send brev med bilder med jevne mellomrom, og inviter i brevene til alle bursdager, til jul og sommerferie osv, slik at dere tydeliggjør at dere ønsker og forventer at de skal gjøre sin innsats for å holde kontakten.

La mannen din ta eventuell kommunikasjon som ikke er utelukkende hyggelig.

Pass på at dere virkelig har det hyggelig nå som det er lenge siden, og at det frister til gjentagelse.

Men igjen; ja, dere bør gjøre dette for barna, selv om dere føler at besteforeldrene svikter litt.

Man kan vel ikke si at 2 ganger i året er et minimum? - man kan da ringe - skrive brev etc. også.

Gjest kos dere
Skrevet

Man kan vel ikke si at 2 ganger i året er et minimum? - man kan da ringe - skrive brev etc. også.

Neida, jeg mente ikke at de skulle si det, eller at det var et absolutt krav. Og jeg sier jo at man bør holde jevn kontakt med brev, bilder (og selvsagt telefoner og andre elektroniske kommunikasjonsformer der besteforeldrene bruker dette. Med web-kamera, masse mailing osv kan man jo ha et flott og nært forhold mellom generasjonene).

Så min kommentar om to ggr pr år var mer en respons på at jeg synes de besøkte hverandre alt for sjelden (hver andre og fjerde år, når man bor i samme land).

Men jeg er enig med deg!

Skrevet

Neida, jeg mente ikke at de skulle si det, eller at det var et absolutt krav. Og jeg sier jo at man bør holde jevn kontakt med brev, bilder (og selvsagt telefoner og andre elektroniske kommunikasjonsformer der besteforeldrene bruker dette. Med web-kamera, masse mailing osv kan man jo ha et flott og nært forhold mellom generasjonene).

Så min kommentar om to ggr pr år var mer en respons på at jeg synes de besøkte hverandre alt for sjelden (hver andre og fjerde år, når man bor i samme land).

Men jeg er enig med deg!

Det er heller ikke alle besteforeldre det er verdt å besøke...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...