Gå til innhold

Til Thailand med små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi vurderer familieferie på Koh Samui i Thailand i sommer. Har to barn, en på 12 og en jente som vil være 14 måneder på reisetidspunktet. Vi var på samme sted for tre år siden og hadde en fantastisk ferie. Min oppfatning var at bostandarden og hygienen var bedre enn feks sør i Europa. Vi hadde ingen problemer for tre år siden. Men nå reiser vi eventuelt med et barn som er drøyt ett år gammelt. Koh Samui er utenfor malariaområdet. Vi vil bo på samme sted med høy standard i tre uker. Vi vil reise om natten for å gjøre turen mest mulig behagelig. Men vi er litt usikre på om det er forsvarlig å reise med så små barn til Koh Samui med hensyn til sykdomsfare, samt behandling om sykdom eller uhell skal oppstå. Har et inntrykk av at helsesystemet og sykehusene er gode på Koh Samui. Barnet vårt er sosialt, vant med å være på farten (vi var blant annet i Provence da hun var fire mnd gammel) og for øvrig frisk og rask. Hvilke råd vil du/dere gi oss med hensyn til en langtidsferie på Koh Samui? I tilfelle det frarådes, så vil vi gjerne vite hvorfor og ha

det medisinsk begrunnet. Vet at det finnes denguefeber i Thailand, men hvor stor er risikoen for å få denne sykdommen? Enkelte leger bruker å si>. Det synes vi kanskje er et noe tynt råd. Vi vil gjerne ha konkret og balansert informasjon som gjør oss i stans til å ta en beslutning om vi skal reise eller ikke.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Ved 12 mndrs alderen vil barned være godt igang med vaksinasjonsprogrammet. Bl.a. mot difteri, tetanus, kikkhoste og polio. Jeg kunne kanskje anbefale hepatitt (først og fremst A). Ellers tror jeg ville jeg ta det med ro. Mavesyke hos mange, deriblant småbarn er ikke uvanlig, Vær forbeeredt på det. Det behøver ikke å skyldes alvorlige ting, mer den uvante maten. Jeg går ut ifra at dere skal oppholde dere på den siviliserte kysstripen, og da er maløaria og andre tropiske sykdommer, inkludert dengue feber er lite aktuelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...