Gå til innhold

for sen husleie

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Vi e 3 jenter som bor i lag. Vi pleier å ha det slik at de 2 andre setter sin del av husleien inn på min konto, og så betaler jeg for alle til huseier. I dag er 3 dager siden vi skulle betalt husleien, og hun ene har enda ikke betalt inn til meg, så jeg får ikke betalt til huseier. Det er jo meg dette går utover, siden det er jeg som står som ansvarlig... Bør jeg vente til alle har betalt, eller betale pengene jeg har? Forige måned betalte vi for henne, for hun hadde ikke penger. Og så skjer det samme denne måneden... ÅÅÅ eg blir så sint!!!

Gjest direkte trekk fra konto
Skrevet

Opprett autotrekk fra hennes konto til din, dagen etter at hun får lønn / lån inn på konto.

Vil hun ikke, så avslutt samboerforholdet.

Denne gangen; ja, jeg ville satt inn 2/3 av leien, og sagt at den siste tredjedelen kom snart.

Og som sagt, avsluttet samboerforholdet hvis hun ikke godtar autotrekk.

Skrevet

Aldri om jeg hadde gått med på en slik avtale! Avtal med huseier at dere betaler hver deres del direkte til ham heretter.

Gjest Elextra
Skrevet

Aldri om jeg hadde gått med på en slik avtale! Avtal med huseier at dere betaler hver deres del direkte til ham heretter.

Som huseier ville ikke jeg gått med på avtalen du skisserer. Har vært involvert i utleie flere ganger, og da har én måttet stå ansvarlig for leien.

Skrevet

Ta iallfall kontakt med huseier, så han ikke får dårlig inntrykk av deg. Om du ikke sier hvem det er som er treg med å betale, så bør du komme med en forklaring.

Det er bedre å ta kontakt og si hvordan ståa er, enn å ikke si noe og betale alt for sent måned etter måned.

Dersom venninna di fortsetter sånn, så ville jeg vurdert å be henne flytte. Hun oppfører seg dårlig ovenfor deg, som tross alt står ansvarlig.

Fikk dere tilbake pengene for sist måned da?

Skrevet

Gjør en skriftlig avtale med vedkommende om at hun betaler 12% rente ved for sen betaling, og at det går til huseier. Avtal gjerne et minstebeløp, f eks 100 kr ved bare en dag over forfall. Men da må det gjelde for alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...