Gå til innhold

Jeg har blitt feit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det føles fremdeles ganske så rart. Fra å alltid være i god form, sprenger jeg nå vekta. Når jeg tidligere har begynt å komme i dårlig form, har jeg tatt meg en real joggeperiode. Nå knaser det i knærne når jeg overstiger marsjfart. I begynnelsen var det forferdelig ubehagelig at magen bretta seg når jeg bøyde meg framover. Den var også i veien når jeg skulle bære. Nå har den blitt bløt.. Selv om jeg er mandig bygd og 183 cm høy, viser det i alle retninger at jeg nå veier 107 kg. Klærne jeg kjøpte på salg for noen måneder siden for å ha midlertidig "mens jeg ventet på å komme ned i normalvekt igjen", må ha begynt å krympe..

Det er en snodig erfaring å være tykk. Snodigst er det at folk oppfører seg annerledes mot deg. Ikke så veldig mye. Bare litt. Akkurat nok til at jeg merker det.

Men nå er tida kommet for at dette skal bli et tilbakelagt stadium. Nå skal treningskontrakter skrives og godteriet låses inn. Joggeskoene er tatt fram og venter på at jeg skal kunne bruke dem uten for stor slitasje på leddene.

Lykke til, alle dere som har hatt overvekt som et gjennomgående problem i livet. Jeg misunner dere ikke. Nå skal jeg tilbake i de normalvektiges rekker, men jeg skal aldri glemme hvordan det var å være en av dere - og at vi og dere er en. Vi er alle fanger i vår egen kropp. Likevel, uavhengig av egne lyter, skuer vi hunden på hårene. Det er enklere å være pen. Bevisst eller ubevisst, oppfører vi oss alle forskjellig mot folk som har forskjellig ytre, uansett om dette er vekt, farge, kjønn eller noe annet. Kulturelt tillært eller medfødt? Jeg tror jeg går for en helgardering.

Til de (få) av dere som faktisk gadd å lese helt hit:

Du skulle heller brukt tida på noe sånt som dette her,

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322429

Skrevet

Kjempe flott innlegg. Jeg leste ALT!interessant skrevet. Er i samme båt..

Jeg vil gjerne komentere det du sa om at folk oppfører seg annerledes. Jeg har stor erfaring der.

F.eks. Har jeg gått ned en del i vekt og møtte på min eks.. Han begynte å prøve seg på meg og like meg etter jeg gikk ned fordi jeg var såå fin nå osv..*æsj*Hater sånne folk!

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg likte linken på slutten.... :)

Men syntes ikke innlegget ditt var bortkastet tid heller, jeg.

Gjest baremei
Skrevet

"Fra å alltid være i god form, sprenger jeg nå vekta.Når jeg tidligere har begynt å komme i dårlig form, har jeg tatt meg en real joggeperiode."

Hva er det som har gjort at du ikke har klart å sette inn mottiltak (før) denne gangen, da?

Lykke til nå som du har satt i gang! Ha en sprek helg:)

Skrevet

Velkommen etter. Jeg er 170 cm og 71 kg. Nå må det skjerpings til!

Veide det samme da jeg var høygravid med eldstemann (da var 55 kg normalvekta min). Jaja, skal vel klare å komme ned til 65 kg å være fornøyd med det.

Skrevet

hulkert? Er det den gode gamle som var her for en del år siden eller er du en annen hulkert?

Skrevet

hulkert? Er det den gode gamle som var her for en del år siden eller er du en annen hulkert?

Om ikke gode gamle så i hvert fall samme gamle..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...