Gå til innhold

Vinterferietrafikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå føler jeg meg litt usikker her.

Vi skal kjøre fra Oslo til et bryllup i Tønsberg i morgen. Det begynner i kirka kl 1230, og vi bør nok være der ca en halv time før.

Vanligvis er det greit å beregne tida (ca 1,5 time), men hva med vinterferieutflukten? Kan vi risikere å stå i kø nedover i morgen formiddag? Jeg frykter det - men føler at det er umulig å spå. Det er jo nesten like ille å komme 1,5 time for tidlig som en halv time for seint.

Er det noen som har et godt råd?

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye trafikk det blir den veien, men er ikke også tunnelen der det gikk ras stengt, så dere må kjøre om Holmestrand?

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye trafikk det blir den veien, men er ikke også tunnelen der det gikk ras stengt, så dere må kjøre om Holmestrand?

Det stemmer, og i tillegg er Holmestrandtunnellen stengt så man må kjøre gjennom Holmestrand sentrum.

Skrevet

Jo - først den tunnellen det raste i 1. juledag som førte til at trafikken ble ledet gjennom gamle E18 og Holmestrand. Og nå ser jeg akkurat på nyhetene at det har rast ned noe i en tunnell i Holmestrandområdet også - slik at det er lange køer gjennom Holmestrand sentrum.

Den tunnellen blir ikke åpnet igjen før over helga ...

Dobbelthuff. Dette blir gambling.

Skrevet

Jeg ville startet rundt kvart på ti-ti. Tok bussen mellom Oslo og Tønsberg etter nyttår en dag, den brukte 1 time og 45 min. da var det samme føret som nå. Bil går jo litt raskere, men det er bedre å ha litt god tid enn å være for sent ute....

Skrevet

Jeg ville startet rundt kvart på ti-ti. Tok bussen mellom Oslo og Tønsberg etter nyttår en dag, den brukte 1 time og 45 min. da var det samme føret som nå. Bil går jo litt raskere, men det er bedre å ha litt god tid enn å være for sent ute....

Takk for tips, EllaJo. Jeg har tenkt meg fram til det samme, kanskje med et kvarters forskyvning slik at vi starter 0930-0945. Og så kjenner vi folk som overnatter i ei hytte der nede som vi kan ta inn hos om vi skulle komme altfor tidlig.

Skrevet

Jo - først den tunnellen det raste i 1. juledag som førte til at trafikken ble ledet gjennom gamle E18 og Holmestrand. Og nå ser jeg akkurat på nyhetene at det har rast ned noe i en tunnell i Holmestrandområdet også - slik at det er lange køer gjennom Holmestrand sentrum.

Den tunnellen blir ikke åpnet igjen før over helga ...

Dobbelthuff. Dette blir gambling.

Alternativ rute:

Kjør til Moss og ta ferge over til Horten og så kjør videre til Tønsberg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...