Gå til innhold

Tv-kort

Anbefalte innlegg

Gjest Moriana
Skrevet

Har forstått det sånn at jeg må ha tv-kort for å koble laptoppen på tv'n.

Hvordan finner jeg ut om laptoppen har tv-kort? Hvor står det og hva heter det?

Skrevet

Du trenger ikke tv-kort for å koble laptopen til TV-en (signal fra laptop til tv). Du trenger derimot tv-kort for å få tv-signaler inn i laptopen. Jeg har aldri vært borti en laptop med innebygd tv-kort, så det kan du nok gå ut fra at du ikke har. Men hvis det bare er det første du vil, sende bildesignal fra laptopen til tv-en, så holder det at skjermkortet støtter tv-ut, eventuelt at både laptopen og TVen støtter DVI. Det er ganske vanlig å ha i alle fall en av disse mulighetene. Som regel følger det med kabel for tilkobling til TV når du kjøper laptop. Hvis ikke, ta med laptopen i en audio/video-butikk og be om hjelp til å finne riktig kabel.

Skrevet

Du trenger ikke tv-kort for å koble laptopen til TV-en (signal fra laptop til tv). Du trenger derimot tv-kort for å få tv-signaler inn i laptopen. Jeg har aldri vært borti en laptop med innebygd tv-kort, så det kan du nok gå ut fra at du ikke har. Men hvis det bare er det første du vil, sende bildesignal fra laptopen til tv-en, så holder det at skjermkortet støtter tv-ut, eventuelt at både laptopen og TVen støtter DVI. Det er ganske vanlig å ha i alle fall en av disse mulighetene. Som regel følger det med kabel for tilkobling til TV når du kjøper laptop. Hvis ikke, ta med laptopen i en audio/video-butikk og be om hjelp til å finne riktig kabel.

Forstår jeg deg riktig når du sier at man må ha tv kort til pc`n uansett (for å se tv på pc)?

Skrevet

Forstår jeg deg riktig når du sier at man må ha tv kort til pc`n uansett (for å se tv på pc)?

For å se tv på PC må du ha tv-kort, ja. Men ikke for å vise skjermbildet fra PCen på TVen.

Skrevet

For å se tv på PC må du ha tv-kort, ja. Men ikke for å vise skjermbildet fra PCen på TVen.

Det var det jeg trodde :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...