Gjest Moriana Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Har forstått det sånn at jeg må ha tv-kort for å koble laptoppen på tv'n. Hvordan finner jeg ut om laptoppen har tv-kort? Hvor står det og hva heter det? 0 Siter
citoyen Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Du trenger ikke tv-kort for å koble laptopen til TV-en (signal fra laptop til tv). Du trenger derimot tv-kort for å få tv-signaler inn i laptopen. Jeg har aldri vært borti en laptop med innebygd tv-kort, så det kan du nok gå ut fra at du ikke har. Men hvis det bare er det første du vil, sende bildesignal fra laptopen til tv-en, så holder det at skjermkortet støtter tv-ut, eventuelt at både laptopen og TVen støtter DVI. Det er ganske vanlig å ha i alle fall en av disse mulighetene. Som regel følger det med kabel for tilkobling til TV når du kjøper laptop. Hvis ikke, ta med laptopen i en audio/video-butikk og be om hjelp til å finne riktig kabel. 0 Siter
tusseline Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Du trenger ikke tv-kort for å koble laptopen til TV-en (signal fra laptop til tv). Du trenger derimot tv-kort for å få tv-signaler inn i laptopen. Jeg har aldri vært borti en laptop med innebygd tv-kort, så det kan du nok gå ut fra at du ikke har. Men hvis det bare er det første du vil, sende bildesignal fra laptopen til tv-en, så holder det at skjermkortet støtter tv-ut, eventuelt at både laptopen og TVen støtter DVI. Det er ganske vanlig å ha i alle fall en av disse mulighetene. Som regel følger det med kabel for tilkobling til TV når du kjøper laptop. Hvis ikke, ta med laptopen i en audio/video-butikk og be om hjelp til å finne riktig kabel. Forstår jeg deg riktig når du sier at man må ha tv kort til pc`n uansett (for å se tv på pc)? 0 Siter
citoyen Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Forstår jeg deg riktig når du sier at man må ha tv kort til pc`n uansett (for å se tv på pc)? For å se tv på PC må du ha tv-kort, ja. Men ikke for å vise skjermbildet fra PCen på TVen. 0 Siter
tusseline Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 For å se tv på PC må du ha tv-kort, ja. Men ikke for å vise skjermbildet fra PCen på TVen. Det var det jeg trodde :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.