Gå til innhold

Garanti på møbler ?

Anbefalte innlegg

Gjest josefine1
Skrevet

Noen som vet.

Vi har en skinn/PVC ressless, fremme på kanten (bak knea liksom) er helt oppsprekt, det revner opp, virker veldig tørt ..... stolen er snart 3 år gammel, kun der i fronten det er oppsprekt.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Skinnstoler skal behandles for ikke å tørke ut- 2 ggr årlig. De skal heller ikke stå nær varmeovn eller i direkte solskinn ved vindu uten gardiner trekt for eller persienner nede.

Har du fulgt dette, kan du klage. Olabukser sliter forøvrig ogsp veldig på skinnmøbler!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er PVC som slår sprekker. Det er dessverre et ganske vanlig problem med dette uekte stoffet.

Et møbel skal jo tåle normalt bruk. Jeg hadde ringt til forbrukerrådet og hørt hva de sier, så eventuelt kontaktet butikken hvor du kjøpte møblene.

Lykke til! Hadde vært flott om du kunne gi oss tilbakemelding!

Gjest josefine1
Skrevet

Skinnstoler skal behandles for ikke å tørke ut- 2 ggr årlig. De skal heller ikke stå nær varmeovn eller i direkte solskinn ved vindu uten gardiner trekt for eller persienner nede.

Har du fulgt dette, kan du klage. Olabukser sliter forøvrig ogsp veldig på skinnmøbler!

Vi har ikke varmekilder i nærheten av møblene våre, vi behandler møblene våre en gang i året med Spenol ....

Sofaen vår er fra 1991, også skinn/PVC, den er "like" fin, finnes ikke noen antydninger til sprekkdannelser. Denne er også behandlet med Spenol en gang i året.

Kanskje jeg skal ringe dem i morgen (Bohus) ?

Gjest josefine1
Skrevet

Det er PVC som slår sprekker. Det er dessverre et ganske vanlig problem med dette uekte stoffet.

Et møbel skal jo tåle normalt bruk. Jeg hadde ringt til forbrukerrådet og hørt hva de sier, så eventuelt kontaktet butikken hvor du kjøpte møblene.

:) det skal jeg gjøre.

Vi har også en sofa skinn/PVC, den er fra 1991, finnes ingen sprekkdannelser i det hele tatt.

Jeg tror jammen jeg skal ringe Bohus-butikken vi kjøpte den hos imorgen jeg. Jeg får finne kvitteringen nå ikveld.

Kommer tilbake til dere da :)

hidi, the scorpion
Skrevet

:) det skal jeg gjøre.

Vi har også en sofa skinn/PVC, den er fra 1991, finnes ingen sprekkdannelser i det hele tatt.

Jeg tror jammen jeg skal ringe Bohus-butikken vi kjøpte den hos imorgen jeg. Jeg får finne kvitteringen nå ikveld.

Kommer tilbake til dere da :)

Det kommer litt an på hvor PVC stoffet er plassert. Det skal ikke plasseres der det er rimelig fare for stor slitasje...

Jeg har også en slik sofa og har hatt den i 13 år, den er like fin, bortsett fra vanlig slitasje da. Men der er PVC plassert på steder man antar at slitasje er lite sannsynlig.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Vi har ikke varmekilder i nærheten av møblene våre, vi behandler møblene våre en gang i året med Spenol ....

Sofaen vår er fra 1991, også skinn/PVC, den er "like" fin, finnes ikke noen antydninger til sprekkdannelser. Denne er også behandlet med Spenol en gang i året.

Kanskje jeg skal ringe dem i morgen (Bohus) ?

Spenol???????? Er det bra for skinn altså? Hvem har gitt deg det rådet? Blir jo billig iallefall da.

Ring Bohus og hør! Er de vrange kan du jo høre med Forbrukerrådet hva de mener.

Gjest josefine1
Skrevet

Spenol???????? Er det bra for skinn altså? Hvem har gitt deg det rådet? Blir jo billig iallefall da.

Ring Bohus og hør! Er de vrange kan du jo høre med Forbrukerrådet hva de mener.

Det var på radioen en gang for mange år siden hvor de kom med kjerringråd.

Her sa de at å bruke Spenol til skinnmøbler var absolutt det aller beste, "naturlig" fetttilførsel, ikke tilsatt noe kjemikalske stoffer. Så etter det har vi alltid brukt det, med godt resultat.

Billigt ja, 7,90 pr flaske :).

Skrevet

Det var på radioen en gang for mange år siden hvor de kom med kjerringråd.

Her sa de at å bruke Spenol til skinnmøbler var absolutt det aller beste, "naturlig" fetttilførsel, ikke tilsatt noe kjemikalske stoffer. Så etter det har vi alltid brukt det, med godt resultat.

Billigt ja, 7,90 pr flaske :).

Spenol er jo vannbasert og ikke oljebasert. Sikker på at du ikke mener vaselin altså?

Jeg har fått beskjed om hvit vaselin nemlig.

Gjest Signert
Skrevet

Du trenger antagelig ikke garanti. Alminnelig reklamasjon skal være tilstrekkelig for å få ny sofa (med mindre den var svært billig, og det derfor kunne forventes at den hadde dårlig kvalitet).

Gjest Signert
Skrevet

Du trenger antagelig ikke garanti. Alminnelig reklamasjon skal være tilstrekkelig for å få ny sofa (med mindre den var svært billig, og det derfor kunne forventes at den hadde dårlig kvalitet).

... garanti må for øvrig være uttrykkelig avtalt...har du ikke fått garantitilsagn, har du ikke fått garanti.

Gjest josefine1
Skrevet

Spenol er jo vannbasert og ikke oljebasert. Sikker på at du ikke mener vaselin altså?

Jeg har fått beskjed om hvit vaselin nemlig.

Nei, Spenol.

Du ser og merker kjempeforskjell på sofaen/stolen når vi har behandlet dem.

Nå har vi gjort dette siden 1991, og det er bare å anbefale.

Skrevet

Nei, Spenol.

Du ser og merker kjempeforskjell på sofaen/stolen når vi har behandlet dem.

Nå har vi gjort dette siden 1991, og det er bare å anbefale.

Ok, det må vi prøve. Spenol er jo så billig også.

Gjest josefine1
Skrevet

Hei igjen.

Ringte Bohus idag ( 8 mil unna), jeg skulle ta bilder av stolen å sende dem, så skulle han sende det til de som har med garantier å gjøre.

Bildene ble tatt og sendt pr mail.

Personen som har med garantier å gjøre var tilbake på jobb på mandag.

Så da får vi se :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...