Gå til innhold

Folk som snakker om "psykriater" og "psykriatri"

Anbefalte innlegg

Skrevet

øøh hva er feil med Serfikat?

hvordan skal det sies?

Det heter sertifikat :o)

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• Caloni Makaroni

17

• Lillemus

9

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

LOL, jeg ler meg i hjel. Si førerkort isteden ;o)

men hva _er_ riktig da?

*klør meg i hodet*

Serfikat.. serfikat............serkifat? nei...heter det faktisk noe annet? Da er jeg isåfall vranglært :P

Skrevet

Og ikke minst TRIOLOGI!

Det trodde jeg det het lenge *rødmer* men jeg har lært det.

Skrevet

men hva _er_ riktig da?

*klør meg i hodet*

Serfikat.. serfikat............serkifat? nei...heter det faktisk noe annet? Da er jeg isåfall vranglært :P

Sertifikat :o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det trodde jeg det het lenge *rødmer* men jeg har lært det.

Flink Dorthe. :)

Skrevet

Ikke glem serfikat da ;o)

Jeg tror jeg uttaler det omtrent "sertvikat"

Skrevet

Jeg tror jeg uttaler det omtrent "sertvikat"

Det sier faktisk jeg også tror jeg men det er langt fra serfikat altså med trykk på første stavelse.

Skrevet

Det må jo være greit at folk gjør grep som "serfikat" o.l. når de snakker, det er jo bare forenklinger. Men når folk skriver det slik også, da klikker det for meg :P

Caloni Makaroni
Skrevet

Har aldri hørt det, jeg. Men det forundrer meg ikke om noen sier det, nei ;)

Skrevet

Og ikke minst TRIOLOGI!

*Stønner høyt* Hadde jeg hatt en tier for hver gang folk sier triologi så hadde jeg pusset opp badet gratis...!

Gjest Princess Peach
Skrevet

*Stønner høyt* Hadde jeg hatt en tier for hver gang folk sier triologi så hadde jeg pusset opp badet gratis...!

*LOL*

Det kan jeg tenke meg, ja. Du får sette opp et skilt om at det er 10 kr i bot for å si triologi. ;)

Skrevet

Der fikk jeg den ;)

Men jeg har innrømmet at jeg trodde det helt triologi helt til jeg lærte på dol at det het trilogi ;o)

Caloni Makaroni
Skrevet

Det må jo være greit at folk gjør grep som "serfikat" o.l. når de snakker, det er jo bare forenklinger. Men når folk skriver det slik også, da klikker det for meg :P

To middelaldrende damer sto i kø til lavprisekspressen en gang og stresset og snakket om at "oi, vi må ha legimitasjon, jo!" "Ja, skal vi se om jeg finner legimitasjonen min" "Jeg visste ikke at vi trengte å ha med legimitasjon, jeg!"

Jeg får utslett av sånt.

Gjest Aviaana
Skrevet

Det heter sertifikat :o)

For å irritere andre unødvendig så foreslår jeg at vi går over til å bruke andre ord.

"pillemann" istedenfor psykiater.

Hva skal vi forkorte psykiatri med?

Lappen eller førekort istedenfor det vanskelige ordet sertifikat?

Vi kan også begynne å bruke ordet handle istedenfor kjøpe, som er vanskelig å uttale.

Kom med flere forslag!

Gjest Aviaana
Skrevet

*LOL*

Det kan jeg tenke meg, ja. Du får sette opp et skilt om at det er 10 kr i bot for å si triologi. ;)

De får innføre en slik bot på jobben min også for hver gang de sier psykriatri og psykriater.

da blir jeg rik!!

Gjest Princess Peach
Skrevet

De får innføre en slik bot på jobben min også for hver gang de sier psykriatri og psykriater.

da blir jeg rik!!

Har noen ord på jobben som blir feilsagt hele tiden jeg også. Kanskje jeg også skal begynne å kreve inn. :)

Skrevet

For å irritere andre unødvendig så foreslår jeg at vi går over til å bruke andre ord.

Vi kan også begynne å bruke ordet handle istedenfor kjøpe, som er vanskelig å uttale.

Kom med flere forslag!

Hihi, du sier noe :o)

Caloni Makaroni
Skrevet

Kom med flere forslag!

Farmasøyter irriterer seg over ordet "pille" har jeg hørt, så det må bli "tablettmann" ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...