Gå til innhold

Folk som snakker om "psykriater" og "psykriatri"

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Farmasøyter irriterer seg over ordet "pille" har jeg hørt, så det må bli "tablettmann" ;)

Hva skal vi forkorte psykiatri med da?

psykisk helsevern blir vel for langt?

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• Caloni Makaroni

17

• Lillemus

9

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og ikke minst TRIOLOGI!

Får jeg ikke si triologi heller nå?

*fortørnet*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Får jeg ikke si triologi heller nå?

*fortørnet*

Nei, du må si trilogi. :)

Skrevet

Og ikke minst TRIOLOGI!

oi,det har jeg alltid sagt..

Da blir det sjerpings fra nå av ;o)

Heter det trilogi da?

Tror det er mange som sier/skriver dette feil da,ser de bruker triologi-begrepet på bokkilden..

Skrevet

To middelaldrende damer sto i kø til lavprisekspressen en gang og stresset og snakket om at "oi, vi må ha legimitasjon, jo!" "Ja, skal vi se om jeg finner legimitasjonen min" "Jeg visste ikke at vi trengte å ha med legimitasjon, jeg!"

Jeg får utslett av sånt.

Du kan få prøve å sitte og ta imot stemmesedler i forbindelse med forhåndsvalget til høsten?

Sist gang sa jeg til min kolleaga:"Hvis det kommer EN til og sier legimitasjon så slår jeg!" *Pang!* Når manr hørt det et titalls ganger daglig i flere uker så tørner man til slutt!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Heter det trilogi da?

Tror det er mange som sier/skriver dette feil da,ser de bruker triologi-begrepet på bokkilden..

Iiiiiiik!

Det heter trilogi, ja.

Skrevet

Heter det trilogi da?

Ja, det heter trilogi. :o)

*Går inn på bokkilden for å sjekke og sende en rasende mail*

Skrevet

For å irritere andre unødvendig så foreslår jeg at vi går over til å bruke andre ord.

"pillemann" istedenfor psykiater.

Hva skal vi forkorte psykiatri med?

Lappen eller førekort istedenfor det vanskelige ordet sertifikat?

Vi kan også begynne å bruke ordet handle istedenfor kjøpe, som er vanskelig å uttale.

Kom med flere forslag!

Jøss, at jeg aldri har oppdaget denne utrolige sansen du har for humor før nå!

Du får forsøke å unngå alle steder der du kan møte på folk som ikke er like velartikulerte som deg da. Og dele ut ordbok til de som ikke er det, slik at du får sove godt om natten.

Caloni Makaroni
Skrevet

Og ikke minst TRIOLOGI!

Det var en DVD-serie som ble gitt ut som "triologi" her i Norge. Fancy cover og greier, med "triologi".

Nesten like ille som da Tine Melk masseproduserte melkekartonger hvor det sto "skjellett", som var på markedet i ukesvis/månedsvis.

Skrevet

Heter det trilogi da?

Jeg fant ingen triologier i farten på sidene til Bokkilden, men jeg fant en trillogi... Trille trille...

Skrevet

To middelaldrende damer sto i kø til lavprisekspressen en gang og stresset og snakket om at "oi, vi må ha legimitasjon, jo!" "Ja, skal vi se om jeg finner legimitasjonen min" "Jeg visste ikke at vi trengte å ha med legimitasjon, jeg!"

Jeg får utslett av sånt.

På hjemmesiden til en countryfestival en gang stod det pent skrevet "Billett selges kun mot fremvisning av legimitasjon".

Caloni Makaroni
Skrevet

Du kan få prøve å sitte og ta imot stemmesedler i forbindelse med forhåndsvalget til høsten?

Sist gang sa jeg til min kolleaga:"Hvis det kommer EN til og sier legimitasjon så slår jeg!" *Pang!* Når manr hørt det et titalls ganger daglig i flere uker så tørner man til slutt!

Jah...Burde nesten sette opp plakat foran inngangen! :D

Går liksom ikke an å forsøke å oppdra folk heller. Men jeg har en tro på at "alle kjenner en DOL'er", akkurat som "alle har et søskenbarn på Gjøvik" (selv om jeg ikke har det). Derfor kan vi opplyse alle DOL'ere, og så kan vi videreformidle. Bør funke fint!

Caloni Makaroni
Skrevet

På hjemmesiden til en countryfestival en gang stod det pent skrevet "Billett selges kun mot fremvisning av legimitasjon".

Det var ikke verst at det sto "billett", og ikke BILLET eller BILETT, da! Den skal de ha :D

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det var en DVD-serie som ble gitt ut som "triologi" her i Norge. Fancy cover og greier, med "triologi".

Nesten like ille som da Tine Melk masseproduserte melkekartonger hvor det sto "skjellett", som var på markedet i ukesvis/månedsvis.

Grrr! Er det så vanskelig å slå opp i en jævla ordbok. Greit nok at folk sier det, men å skrive det på ting som folk skal kjøpe!

Caloni Makaroni
Skrevet

Hva skal vi forkorte psykiatri med da?

psykisk helsevern blir vel for langt?

Tja...vi får gå noen år tilbake, og kalle det "mentalinstitusjoner" og "hodeleger" og sånt ;)

Skrevet

Det var ikke verst at det sto "billett", og ikke BILLET eller BILETT, da! Den skal de ha :D

Hehe, det kan jeg faktisk ikke garantere at det ikke gjorde. Jeg så meg bare blind på legimitasjonen.. =)

Skrevet

Jeg fant ingen triologier i farten på sidene til Bokkilden, men jeg fant en trillogi... Trille trille...

He-he,bra du sjekket opp. Søkte bare på google på triologi og fikk noen treff på bokkilden.

Men tenkte ikke på at de har leser kommentarer der. Så det var i disse jeg hadde fått treff,det så jeg når jeg klikket på linkene.

Sorry,da ble det feil..

Skrevet

Sertifikat :o)

*flau* Så klart heter det det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...