Gå til innhold

Folk som snakker om "psykriater" og "psykriatri"

Anbefalte innlegg

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• Caloni Makaroni

17

• Lillemus

9

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Caloni Makaroni
Skrevet

Grrr! Er det så vanskelig å slå opp i en jævla ordbok. Greit nok at folk sier det, men å skrive det på ting som folk skal kjøpe!

Jepp! Jeg er av de som får helt mark av sånne skrivefeil. Men jeg opplever at folk kicker på meg, fordi de mener at de som har dysleksi ikke kan noe for det, og jeg må ikke drive og pirke sånn. Og det er helt greit, dyslektikere kan ikke noe for at de ikke kan skrive korrekt alltid. Men når det er sagt,- da bør de ikke insistere på å være plakatskrivere!! Jeg har retningssans som en blind meitemark, men jeg insisterer da ikke på å skrive kartbok fordet *fruste*

En annen ting er at det er mange som ganske enkelt bare er late, tror jeg, annenhvert menneske kan ikke ha dysleksi. Å skrive "vann suger" eller "pult ost" og "legimitasjon" har ikke noe med dysleksi direkte å gjøre, tror jeg. Når man kommenterer på det hører man ofte bare at "jammen er det så farlig, da? Slutt å pirke, nå!" Men det -er- "farlig". Enten det er journalskriving på jobb (pasienter/brukere har faktisk innsynsrett!), brev som skal sendes ut, eller plakater som skal skrives. Hva man skriver i sin egen dagbok eller på sms får være ens egen sak, men ting som andre (spesielt fremmede) skal lese, det bør se representabelt ut.

Skrevet

Tror ikke jeg har vært borti noen som har sagt det sånn, men hvis jeg hører noen snakker om 'psykiatriker' en gang til ...

Gjest Filifjompen
Skrevet

Jeg har ei venninne som er hjelpepleier, og hun sier psykriatri og psykriater. hehe... Skjønner ikke at det går an, hun må jo ha fått fagbrevet på postordre. Enten det eller så kan hun ikke lese. For hun må jo ha lest om dette i lærebøkene.

Skrevet

Jepp! Jeg er av de som får helt mark av sånne skrivefeil. Men jeg opplever at folk kicker på meg, fordi de mener at de som har dysleksi ikke kan noe for det, og jeg må ikke drive og pirke sånn. Og det er helt greit, dyslektikere kan ikke noe for at de ikke kan skrive korrekt alltid. Men når det er sagt,- da bør de ikke insistere på å være plakatskrivere!! Jeg har retningssans som en blind meitemark, men jeg insisterer da ikke på å skrive kartbok fordet *fruste*

En annen ting er at det er mange som ganske enkelt bare er late, tror jeg, annenhvert menneske kan ikke ha dysleksi. Å skrive "vann suger" eller "pult ost" og "legimitasjon" har ikke noe med dysleksi direkte å gjøre, tror jeg. Når man kommenterer på det hører man ofte bare at "jammen er det så farlig, da? Slutt å pirke, nå!" Men det -er- "farlig". Enten det er journalskriving på jobb (pasienter/brukere har faktisk innsynsrett!), brev som skal sendes ut, eller plakater som skal skrives. Hva man skriver i sin egen dagbok eller på sms får være ens egen sak, men ting som andre (spesielt fremmede) skal lese, det bør se representabelt ut.

Et meget underholdene innlegg! *LOL*

Nå vet jeg hva jeg skal si til mannen når han insisterer på å lese kart. :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Et meget underholdene innlegg! *LOL*

Nå vet jeg hva jeg skal si til mannen når han insisterer på å lese kart. :)

Jepp, du får referere til Caloni!

Skrevet

Ikke glem serfikat da ;o)

Sertifikat har aldri vært problem for meg, for ejg sier det som det skrives. Men ta legitimasjon! Jeg er så fristet til å si/skrive legimitasjon. Men så vet jeg at det heter legitim, ikke legimit.

Skrevet

Det har jeg aldri hørt noen har sagt. Men jeg blir snart sprø av folk som sier legimitasjon....

Jeg får 113 treff på legimitasjon på google; f.eks. et universitet og et bibliotek skriver ordet slik!

Caloni Makaroni
Skrevet

Heter det noe annet?

Kateterisering :) (Det er jo et kateter, ikke et kater :))

Skrevet

Jeg får 113 treff på legimitasjon på google; f.eks. et universitet og et bibliotek skriver ordet slik!

Hvilket bibliotek?!?!?!?!

Skrevet

*Angstskrik* Jeg fant opptil flere bibliotek som bruker ordet "legimitasjon" på sidene sine....

Gjest Aviaana
Skrevet

*LOL* festlig innlegg:)

Synes du skal skrive kartbok jeg. Det kan bli gøy! En kartbok for alle som ikke har retningssans.

Hilsen en som heller ikke har stedsans.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Enig!

Caloni Makaroni
Skrevet

*LOL* festlig innlegg:)

Synes du skal skrive kartbok jeg. Det kan bli gøy! En kartbok for alle som ikke har retningssans.

Hilsen en som heller ikke har stedsans.

Uff, jeg finner jo knapt veien til bokhandelen så jeg kan kjøpe penn og papir og begynne å tegne ;) Da jeg hadde bodd her jeg nå bor i et par mnd, så var jeg ute med noen venner og tok noen få pils. En tur hjem som nok skulle tatt omtrent 20 minutter, tok over en time, for jeg fant faen ikke veien. Det var ikke -bare- at jeg var full! Jeg var så sliten og lei meg etterhvert at jeg vurderte å legge meg til i grøfta og sove ;)

Gjest Aviaana
Skrevet

Uff, jeg finner jo knapt veien til bokhandelen så jeg kan kjøpe penn og papir og begynne å tegne ;) Da jeg hadde bodd her jeg nå bor i et par mnd, så var jeg ute med noen venner og tok noen få pils. En tur hjem som nok skulle tatt omtrent 20 minutter, tok over en time, for jeg fant faen ikke veien. Det var ikke -bare- at jeg var full! Jeg var så sliten og lei meg etterhvert at jeg vurderte å legge meg til i grøfta og sove ;)

he he

Jeg var på kielferga for noen år siden. Jeg var ikke i form, hadde vondt i halsen og feber. Så fant jeg ikke ut hvilken etsje lugaren min var i Jeg hadde nøkkelkort med nummer, men fant det ikke likevel

Kjente meg ikke igjen der. Ble rimelig fortvila, og vurderte å legge meg rett ned og sove.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...