Gå til innhold

Folk som snakker om "psykriater" og "psykriatri"

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

he he

Jeg var på kielferga for noen år siden. Jeg var ikke i form, hadde vondt i halsen og feber. Så fant jeg ikke ut hvilken etsje lugaren min var i Jeg hadde nøkkelkort med nummer, men fant det ikke likevel

Kjente meg ikke igjen der. Ble rimelig fortvila, og vurderte å legge meg rett ned og sove.

Ja, sånne ferger kan være pyton! Det finnes liksom to av hver etasje. Altså...om man går ned trappa/tar heisen på den ene siden av båten, så kommer man f.eks. ned i femte etasje, men om man skal i den andre delen av femte etasje, så må man opp igjen, gå igjennom hele båten, og så ned en trapp/heis, og der er riktig femte etasje. Om man i tillegg har noen alkohyler innabords, så blir det ekstra vanskelig ;)

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• Caloni Makaroni

17

• Lillemus

9

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Angstskrik* Jeg fant opptil flere bibliotek som bruker ordet "legimitasjon" på sidene sine....

Som sagt er "legimitasjon" et ord jeg må tenke meg om før jeg skriver rett! Offentle etater, aviser etc. burde jo ha korrekturprogram (noe vår lokalavis neppe kan ha, enkelte journalister har stavefeil nesten i hver linje).

Skrevet

Sertifikat har aldri vært problem for meg, for ejg sier det som det skrives. Men ta legitimasjon! Jeg er så fristet til å si/skrive legimitasjon. Men så vet jeg at det heter legitim, ikke legimit.

Jeg sier ikke legimitasjon men jeg reagerer ikke på det heller.

Skrevet

Kateterisering :) (Det er jo et kateter, ikke et kater :))

Aldri jeg hørt, ingen jeg kjenner som sier det. Men jeg ser jo på sidene til coloplast at de skriver det.

Hehe, mye rart men skal tenke på :o) Uff,nå ble jo ordet fryktelig langt å vanskelig å si.

Caloni Makaroni
Skrevet

Aldri jeg hørt, ingen jeg kjenner som sier det. Men jeg ser jo på sidene til coloplast at de skriver det.

Hehe, mye rart men skal tenke på :o) Uff,nå ble jo ordet fryktelig langt å vanskelig å si.

Hva har du aldri hørt? At det heter kateterisere?

Det er nok rimelig mange som er helt sikre på at det heter "dektektiv" også.

Men det er nok feil :) Jeg er enig i at det er lettere å si katerisere, ja. Men det er jo som sagt helt feil. Enklere å si "sæffikat" enn "sertifikat" også ;)

Skrevet

Hva har du aldri hørt? At det heter kateterisere?

Det er nok rimelig mange som er helt sikre på at det heter "dektektiv" også.

Men det er nok feil :) Jeg er enig i at det er lettere å si katerisere, ja. Men det er jo som sagt helt feil. Enklere å si "sæffikat" enn "sertifikat" også ;)

Men alle sier katerisere, det er virkelig sant at jeg ikke har hørt noe annet. Nå må jeg snart ringe noen å spørre hva de sier hihi.

Caloni Makaroni
Skrevet

Men alle sier katerisere, det er virkelig sant at jeg ikke har hørt noe annet. Nå må jeg snart ringe noen å spørre hva de sier hihi.

Hihi..."alle" sier ikke kateterisere, nei! Det er bare 3-4 stykker som jeg har lagt merke til sier det (og jeg jobber innen helse & omsorg, så det er et ord som blir brukt ofte, av både brukere og ansatte).

Gjest Shira12
Skrevet

Nå måtte jeg tenke meg om hva jeg sier, jo jeg sier katerisere. Og det har jeg jo lært å si av sykepleierene.

Skrevet

Hihi..."alle" sier ikke kateterisere, nei! Det er bare 3-4 stykker som jeg har lagt merke til sier det (og jeg jobber innen helse & omsorg, så det er et ord som blir brukt ofte, av både brukere og ansatte).

Du er vant til å si katerisere du også ja.

Skrevet

Nå måtte jeg tenke meg om hva jeg sier, jo jeg sier katerisere. Og det har jeg jo lært å si av sykepleierene.

Jeg og har lært det av sykepleierne.

Gjest Shira12
Skrevet

Ja. Å jeg må ha lært det en plass, og jeg ante ikke hva ett kateter eller hva man gjorde med ett slikt før jeg begynte og henge på sykehuset ;o)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg og har lært det av sykepleierne.

Oj, nå svarte jeg deg under ett annet innlegg som ikke var svar til meg *flau* Jeg så det på 100 nyeste og trodde det var til meg.

Skal legge meg snart kjenner jeg, bare rører her.

Caloni Makaroni
Skrevet

Haha :P

Men nei, jeg har "alltid" sagt kateterisere. Men det er kronglete å si, og enda mer kronglete å skrive :o

Skrevet

Jeg kan irritere meg grenseløst over sånne ukorrekte uttaler - men selv sier jeg nå "komfårmasjon" - og det har jeg tenkt å fortsette med ;-)

Skrevet

Ja. Å jeg må ha lært det en plass, og jeg ante ikke hva ett kateter eller hva man gjorde med ett slikt før jeg begynte og henge på sykehuset ;o)

Det visste ikke jeg heller, så da må det ha skjedd en liten feiltolkning etter eller annet sted oppe i systemet.

Skrevet

Oj, nå svarte jeg deg under ett annet innlegg som ikke var svar til meg *flau* Jeg så det på 100 nyeste og trodde det var til meg.

Skal legge meg snart kjenner jeg, bare rører her.

Vi har hatt brann her, så jeg er litt stressa. Hos naboen.

Gjest Shira12
Skrevet

Vi har hatt brann her, så jeg er litt stressa. Hos naboen.

Nei. Oj, ja da skjønner jeg at du er stressa. Så skummelt! Gikk alt bra?

Jeg har ikke lagt meg enda som du ser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...