Gå til innhold

Printertrøbbel

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg blir gal!

Jeg kjøpte meg ny printer i går. Installerte ved hjelp av CD (tok satans lang tid), og så satte jeg inn blekkpatroner og skrev ut noen ark som visstnok var for å "justere". So far, so good, om enn litt utålmodig. Så prøvde jeg å printe ut noe tekst og et bilde, og det funka fint.

Nå i stad skulle jeg forsøke å printe ut en kvittering fra Skandiabanken (med andre ord printe ut et bilde fra nettleseren). Men det går jo for pokker ikke! Skjriveren er tilkoblet, og lyser pent og grønt. Jeg åpner det vinduet hvor det er oversikt over utskriftsjobbene, og der står Skandiabanken for tur. Jeg forsøker å avbryte, og setter et worddokument til utskrift i stedet, for å se om det funker. Men når jeg ser i oversikten igjen, står fortsatt Skandiabanken der. Jeg prøver å trykke pause, jeg trykker start på nytt, jeg trykker avbryt, men ikke pokker om den gidder å reagere. Jeg får ganske enkelt ikke slettet utskriftsjobben!

Så jeg tar til slutt og restarter PC'en, og tenker jeg får starte på nytt. Men denne PC'en/printeren er tydeligvis så intelligent at den fortsetter der den slapp! Med andre ord står skandiabanken fortsatt på toppen, og nekter å rikke seg. Og printeren gir ikke et pip fra seg.

Hva gjør jeg? Hvordan i all verden sletter jeg en utskriftsjobb når den ikke lar seg slette på vanlig måte? Eller enda bedre; hvorfor får jeg den til å bli skrevet ut?

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg kan forøvrig legge til til at de andre utskriftsjobbene lar seg avbryte/slette med en gang. Det er tydeligvis denne øverste som har låst seg helt...

Skrevet

Det er sikkert en knapp i tillegg til av/på-knappen på skriveren, trykk på den og se om det skjer noe. Sånn er i alle fall den ene skriveren på jobben.

Skrevet

Har du prøvd å merke skandia-oppføringen og trykke delete på tastaturet?

(vet IKKE om det funker, men mener å huske at det har funka på en-eller-annen printer jeg har brukt tidligere)

Caloni Makaroni
Skrevet

Har du prøvd å merke skandia-oppføringen og trykke delete på tastaturet?

(vet IKKE om det funker, men mener å huske at det har funka på en-eller-annen printer jeg har brukt tidligere)

Jepp, har forsøkt det også...Samt å gå inn på skrivere på en eller annen meny og velge "stans alle utskrifter"...

Skrevet

Jeg kan forøvrig legge til til at de andre utskriftsjobbene lar seg avbryte/slette med en gang. Det er tydeligvis denne øverste som har låst seg helt...

Slå av printeren, la den være slått av noen minutter før du slår den på igjen.

Evt. restart både printer og pc på den måten.

Kanskje printerens "minne" da slettes.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det er sikkert en knapp i tillegg til av/på-knappen på skriveren, trykk på den og se om det skjer noe. Sånn er i alle fall den ene skriveren på jobben.

Forsøkte det nå, men uten resultat.. Det virker egnetlig som om ikke "meldingen" har kommet fram til printeren engang, den har liksom låst seg allerede på PC-nivået.

Caloni Makaroni
Skrevet

Slå av printeren, la den være slått av noen minutter før du slår den på igjen.

Evt. restart både printer og pc på den måten.

Kanskje printerens "minne" da slettes.

Jeg har både hatt printeren avslått og koblet fra PC'en, og jeg har startet PC'en på nytt..Det er visstnok ingenting i veien med hukommelsen :/

Caloni Makaroni
Skrevet

Etter at jeg for andre gang skrur av PC'en, samt for tredje gang skrur av printer, kobler fra USB-kabel og siste gangen også kobler fra strømmen, så forsvinner utskriftsjobben med "skandiabanken". Men nå er det "testside" som venter på å bli skrevet ut (jeg gjorde det for å sjekke om det gikk), og den vil heller ikke bort. Så jeg gjør samme prosessen med å restarte PC, koble fra og til printer. Så blir testside-jobben borte.

Jeg finner da fram et helt enkelt worddokument, og trykker på print. Men ingenting skjer, og heller ikke den jobben kan avbrytes.

Hva i all verden er det som skjer? Alt fungerte jo optimalt i går!

Skrevet

Etter at jeg for andre gang skrur av PC'en, samt for tredje gang skrur av printer, kobler fra USB-kabel og siste gangen også kobler fra strømmen, så forsvinner utskriftsjobben med "skandiabanken". Men nå er det "testside" som venter på å bli skrevet ut (jeg gjorde det for å sjekke om det gikk), og den vil heller ikke bort. Så jeg gjør samme prosessen med å restarte PC, koble fra og til printer. Så blir testside-jobben borte.

Jeg finner da fram et helt enkelt worddokument, og trykker på print. Men ingenting skjer, og heller ikke den jobben kan avbrytes.

Hva i all verden er det som skjer? Alt fungerte jo optimalt i går!

Prøv å av-installere printerdriver og re-installere den, kanskje det funker?

Caloni Makaroni
Skrevet

Prøv å av-installere printerdriver og re-installere den, kanskje det funker?

Ja...må vel kanskje prøve på det...men jeg satt i sikkert en time i går og installerte det helvetet her, så nå er jeg lei! *fruste*

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg måtte avinstallere hele skiten, og installere på nytt. Men nå funker det, iallfall. Akkurat som i går kveld...Gemini har en teori om at jeg må gjøre dette hver gang jeg restarter PC'en. Hun bør ikke ha rett, for å si det sånn ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...