Gå til innhold

dårlig folkeskikk eller helt greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tatt med så mye når vi har reist med fly i over fire timer, ja. Ungenes sekker er ikke større enn ca 15 ganger 20 cm, så det er ikke all verden man få oppi dem. Yndlingsdokka/bamsen må også være med, ellers er det vanskelig å få sove ;-)

Minsten hadde det med å bæsje gjentatte ganger på flyet og ikke rent sjelden måtte hun skifte alt fra innerst til ytterst. Tror ikke vi hadde klart å reise med mindre enn dette...

Jeg tviler på det er oss SDD har møtt. Vi er nemlig innmari lite egoe på flytur ;-)

SDD kommer til å bli som mannen min han. Han er ekstremt opptatt av dette med at vi må pakke minst mulig, så jeg har aldri kunnet ta med leker. Men det blir jo som oftest kjøpt noen badeleker eller andre leker i utlandet, så det blir alltid mer å drasse på på vei hjem igjen.

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

23

• morsan

20

• Dorthe

13

• keinstein

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har kun flydd rutefly en gang, og det var bedre plass, ja.

Charterflyene er fylt til randen med seter, noe som går utover plassen.

Men derfor er det også ekstra viktig at man følger håndbagasjereglene.

Dette burde naturligvis sjekkes bedre på flyplassen, men selv om det ikke blir gjort bør folk brukt sunt vett. Vi vet jo alle hvor lite plass det er, og derfor bør alt som ikke er relevant for flyturen sendes som bagasje.

Helt enig i at de burde sjekke bedre på flyplassen, ja!

Ettersom jeg har flydd mest rutefly, er det som tidligere nevnt disse businessmennene som er mest breiale, og fyller opp hyllene med ALT ettersom de ofte ikke sjekker inn noe.

Skrevet

Jeg skal gjøre det neste gang. Beinplass ved nødutgangene er definitivt verdt 175 kroner.

Høres bra ut med hus i Thailand. Skal han bosette seg der?

Nei, bare feriehus. Tror jeg, men man kan aldri vite når det gjelder ham. Så antagelig forsvant helge- og ferieavlastingen min med huset.

tzatziki1365380058
Skrevet

Nå roter du fælt. I hattehylla over setene er det god nok plass til samtlige, dersom samtlige pakker fornuftig.

Når en person tar opp all plassen i en hattehylle, pluss plass i hattehylla tvers over, sier det seg selv at den personen kun tenker på seg selv - og det er egoistisk.

Selvfølgelig betaler småbarnsforeldre for sine plasser, men selv om de har barn skal ikke jeg ta hensyn og gi dem min plass - og dermed få en ubehagelig flytur selv.

Er dette et problem får de heller holde seg hjemme.

Thailand var paradis! :)

(Og jeg hadde ingen problemer med hattehylla).

Jaddajaddajadda..... :)

Jeg er enig i at alle bør pakke fornuftig, og at ingen skal okkupere all plassen i hattehylla!

Så det så!

Skrevet

Har ikke hatt problemer med det akkurat. Men under en nedstignig la jeg en brusboks i setelomma foran meg. Da opplevde jeg at det kom en arm rundt setet for å slå etter meg(jeg satt ytterst). Jeg ble så paff at jeg fikk ikke sagt noe. Tenkte etterpå at det var en som hadde flyskrekk og ikke ville ha noen forstyrrelser.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg pleier vente til de har brettet fullt av mat og drikke der bak, og de bøyer seg fram for å stappe inn snasket. Dermed ender gaffelen stående i drøvelen deres. Jeg pleier lytte etter kniven som skjærer, og når det akkurat opphører, da vet jeg at gaffelen er i stilling om 0,77 sekunder.

Rekorden er to drøvler pr utenlandstur.

Hehe :)

Skrevet

OK, jeg skjønner at det er en grunn til at jeg omtrent aldri drar på chartertur! ;-) Har vel vært på ca 4 sådanne i hele mitt liv (+ et par til London).

Mange av charterflyene er enda trangere enn vanlige fly, flyvertinnene er ofte få og sure, og flyet er fyllt opp med folk som har en innstilling om at "jeg har sørentameg betalt for denna råflotte billetten, så her skal det ikke tas hensyn, nei".

Sist gang fikk jeg kjeft av ei vertinnekjerring for at jeg tok på henne (på underarmen på uniformen for å trekke til meg oppmerksomhet i støyen). Hun skjelte meg ut med høy stemme så flest mulig skulle høre det. Antagelig var meningen at jeg skulle bli overrasket og rød så de andre passasjerene så det. Dette hadde hun gjort før. Jeg svarte ikke og ble ikke rød. Hun gikk. Jeg sa til de som satt der: "Fy faen - det var sikkert Sterling sin lille solstråle? Gift deg aldri min venn." De flirte godt.

Gjest Signert
Skrevet

Jeg kan virkelig ikke se problemet. Legger personen foran meg ned setet, og det skjemmer meg. legger jeg også ned setet. at noe sånt skal være uhøflig, er latterlig. Hadde noen spurt meg, ville jeg jo uansett sagt ja. Det hadde nesten vært uhøflig å si nei, spør du meg. Mangler folk toleranse her?

Synes man at f.eks. Norwegian og Sterling har liten plass, får man heller reise med SAS og betale det det koster. Fair.

Skrevet

Ja, du trenger ofte det du har med til barna, men dette er det heller ikke noe problem at småbarnsmødre har med seg.

Det jeg ofte ser er at de ser ut til å spekulere i at ungene også kan ha med sin håndbagasje (altså mødrenes), og at en mor med 2 barn har med seg tre ryggsekker lastet til randen, pluss diverse poser og småsnacks til unga.

"Det jeg ofte ser er at de ser ut til å spekulere i at ungene også kan ha med sin håndbagasje (altså mødrenes)"

Du titter ekstra godt på småbarnsmødre når du er ute og flyr du, tror jeg.

Hvordan kan du vite hva de har i håndbagasjen sin?

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke se problemet. Legger personen foran meg ned setet, og det skjemmer meg. legger jeg også ned setet. at noe sånt skal være uhøflig, er latterlig. Hadde noen spurt meg, ville jeg jo uansett sagt ja. Det hadde nesten vært uhøflig å si nei, spør du meg. Mangler folk toleranse her?

Synes man at f.eks. Norwegian og Sterling har liten plass, får man heller reise med SAS og betale det det koster. Fair.

Enig. Jeg tar heller ned setet enn å få vondt i ryggen. Til og med min 1.98 høye mann gidder ikke si noe på det. Han setter heller beina sine ut i midtgangen.

Skrevet

Hehe :)

En gammel flyvits er å ta vare på bestikket, ketsjup, salt og pepper i tilfelle flyet styrter og du må spise en av passasjerene?

Skrevet

En gammel flyvits er å ta vare på bestikket, ketsjup, salt og pepper i tilfelle flyet styrter og du må spise en av passasjerene?

Problemet med flymat er at det som smaker minst plast er gaffelen...

Skrevet

Problemet med flymat er at det som smaker minst plast er gaffelen...

Jeg pleier å ta med mat.

Skrevet

Hehe, så mye har aldri jeg hatt med til mine, ikke engang da minstemann var fem uker og de andre endel større.

vel, det er faktisk IKKE uvanlig, en uting at de okkuperer så mye plass det beskrives her og jeg har aldri skjønt poenget med termos?? vann til morsmelkerstatning og babygrøt får man jo av kabinpersonalet? dessuten synes jeg alle burde tas hensyn til på en flytur, det er tross alt flere enn barna og deres foreldre som skal på ferie:)

Men dog, om man som ansvarlig for kabinen stopper dem når de er kommet ombord og forlanger mindre i håndbagasje så forårsaker jo det en forsinkelse i og med at den må insjekkes i lasterommet..

ikke lett det der:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Det jeg ofte ser er at de ser ut til å spekulere i at ungene også kan ha med sin håndbagasje (altså mødrenes)"

Du titter ekstra godt på småbarnsmødre når du er ute og flyr du, tror jeg.

Hvordan kan du vite hva de har i håndbagasjen sin?

Det er enkelt å forstå at det de dytter i hattehylla ikke er til ungene. De har egne sekker/poser ved beina sine, og jeg kan ikke huske å ha sett noen hente ned noe fra hattehylla.

Dessuten trenger du ikke fylle opp halvannen hattehylle med ungeting. Det sier seg selv. Hattehylla er svær nok til i hvert fall 5-6 sekker fylt til randen.

Jeg har vært uheldig og hatt mødre med unger rundt meg hver gang jeg har flydd til syden, så ja, jeg har lagt veldig godt merke til dem.

Skrevet

vel, det er faktisk IKKE uvanlig, en uting at de okkuperer så mye plass det beskrives her og jeg har aldri skjønt poenget med termos?? vann til morsmelkerstatning og babygrøt får man jo av kabinpersonalet? dessuten synes jeg alle burde tas hensyn til på en flytur, det er tross alt flere enn barna og deres foreldre som skal på ferie:)

Men dog, om man som ansvarlig for kabinen stopper dem når de er kommet ombord og forlanger mindre i håndbagasje så forårsaker jo det en forsinkelse i og med at den må insjekkes i lasterommet..

Enig. Alle burde ta hensyn til at jeg er full og kranglete.

Skrevet

:) tja, nå var det vel ikke helt hva jeg mente da..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Alle nordmenn med respekt for sin nasjonalitet er fulle på fly.

Men jeg har sluttet å være i bakrus hjemover. Fylleangst på fly er noe av det verste man kan ha.

Skrevet

Jeg har irritert meg mest over at det aldri var plass til håndbagasjen min og at det aldri var plass til beina mine pga håndbagasjen min og taxfreevarene.

Skrevet

Jeg har irritert meg mest over at det aldri var plass til håndbagasjen min og at det aldri var plass til beina mine pga håndbagasjen min og taxfreevarene.

Det er en uting ja! Men selvfølgelig gjelder dette også flere enn småbarnsmødre, dog er de faktisk i overtall:)

I reglene for håndbagasje er det tatt hensyn til de mest nødvendige ting til småbarn, men jeg har aldri hverken jobbet eller reist charter, kan hende det er mer "lempelige" regler der, vi var iallfall pålagt og avvise for mye bagasje, men ikke lett når man risikerer og forsinke avgangen heller, da blir jo de fleste sure:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...