Gå til innhold

dårlig folkeskikk eller helt greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en uting ja! Men selvfølgelig gjelder dette også flere enn småbarnsmødre, dog er de faktisk i overtall:)

I reglene for håndbagasje er det tatt hensyn til de mest nødvendige ting til småbarn, men jeg har aldri hverken jobbet eller reist charter, kan hende det er mer "lempelige" regler der, vi var iallfall pålagt og avvise for mye bagasje, men ikke lett når man risikerer og forsinke avgangen heller, da blir jo de fleste sure:)

Jeg tror jeg aldri har opplevd at det har vært regler når man reiser charter.

Det eneste jeg har fått med meg er at det er nye regler slik at jeg kun får vindusplass og lengst unna nødutgangen.

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

23

• morsan

20

• Dorthe

13

• keinstein

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror jeg aldri har opplevd at det har vært regler når man reiser charter.

Det eneste jeg har fått med meg er at det er nye regler slik at jeg kun får vindusplass og lengst unna nødutgangen.

litt av noen regler! milde himmel, dummeste jeg har hørt!:)

Skrevet

litt av noen regler! milde himmel, dummeste jeg har hørt!:)

Før var det omvendt, nå har de byttet. Kan ikke være i veien for folk.vet du ;o)

Skrevet

Før var det omvendt, nå har de byttet. Kan ikke være i veien for folk.vet du ;o)

Noe av det mest tåpelige jeg har hørt! det burde jo vært omvendt...

de var iallfall hva vi ble lært når jeg jobbet, det er ikke lengre enn 2 år siden jeg sluttet.

*rister på hodet*

Skrevet

Noe av det mest tåpelige jeg har hørt! det burde jo vært omvendt...

de var iallfall hva vi ble lært når jeg jobbet, det er ikke lengre enn 2 år siden jeg sluttet.

*rister på hodet*

De nye reglene kom i fjor. De virker helt idiotisk.

Skrevet

ja, det skal være sikkert at de er idiotiske! blir helt sjokkert jeg, nesten glad for at jeg ikke jobber der lengre:)

Gjest hos oss
Skrevet

Slik har det da vært lenge? Som (synlig) gravid har jeg aldri fått lov til å sitte ved nødutgang (selvom jeg hadde behov for plass), fordi jeg ble ansett som mindre mobil og sterk og ikke aktuell kandidat til å raskt åpne nødutgang og hjelpe folk ut.

Slik har det "alltid" vært.

Skrevet

Jeg har alltid med eget sete, så dette er ikke noe problem for min del.

Skrevet

Nettopp.

Men som småbarnsmor kan du spekulere i ekstra håndbagasje. Du fyller opp din enhet med diverse. Du fyller opp ungenes enhet med diverse. Alt til bristepunktet, og for å kunne ta med mest mulig som håndbagasje - hva nå poenget med det er.

Og det er det jeg ser gang på gang, og som jeg reagerer på.

Jeg reagerer naturligvis ikke på ungenes småsekker og din sekk med bleier og diverse. Det skulle bare mangle.

Men dette har man uansett ikke i hattehylla, men raskt tilgjengelig.

Jeg er ikke glup nok til å spekulere i sånt, så jeg er nok ikke en typisk småbarnsmor på flyreise ;-)

Hmm, der satte du meg på en idé!

(Bare tulla ;-))

Skrevet

SDD kommer til å bli som mannen min han. Han er ekstremt opptatt av dette med at vi må pakke minst mulig, så jeg har aldri kunnet ta med leker. Men det blir jo som oftest kjøpt noen badeleker eller andre leker i utlandet, så det blir alltid mer å drasse på på vei hjem igjen.

Vi har alltid hatt som fast post på programmet å kjøpe blader, klistermerker e.l. på flyplassen ved utreise. Flyturen glir veldig bra da, men det er mulig vi gjorde noe dumt når vi innførte denne vanen ;-)

Uansett blir det noe helt annet nå som ungene er 2, 6 og 9 år gamle - og bleiefrie!

Skrevet

Jeg synes ikke man skal spørre personen bak seg. Man kan titte litt og se om det ser ut som vedkommende sitter veldig trangt eller ei, og ta hensyn til akkurat det, men å spørre om det er ok...nei, det synes jeg ikke man trenger. Når man tar buss/fly/tog så må man regne med slikt. Og om vedkommende har dårlig plass får man personens knær i ryggen uansett, og hvem vil vel sove med fremmede knær presset opp med ryggsøylen? ;)

Skrevet

Jeg har alltid med eget sete, så dette er ikke noe problem for min del.

Har med eget sete??

Skrevet

Alle nordmenn med respekt for sin nasjonalitet er fulle på fly.

Men jeg har sluttet å være i bakrus hjemover. Fylleangst på fly er noe av det verste man kan ha.

Jeg har hatt mye moro på fly. Det er det ikke alle andre som har.

Skrevet

Ja, det er forferdelig dårlig folkeskikk og blir bare gjort av små mennesker. Alle over 1,80m vet godt hvor ubehagelig det er når den foran legger setet ned. De bør fjerne muligheten for å legge ned setet!

Skrevet

Nå roter du fælt. I hattehylla over setene er det god nok plass til samtlige, dersom samtlige pakker fornuftig.

Når en person tar opp all plassen i en hattehylle, pluss plass i hattehylla tvers over, sier det seg selv at den personen kun tenker på seg selv - og det er egoistisk.

Selvfølgelig betaler småbarnsforeldre for sine plasser, men selv om de har barn skal ikke jeg ta hensyn og gi dem min plass - og dermed få en ubehagelig flytur selv.

Er dette et problem får de heller holde seg hjemme.

Thailand var paradis! :)

(Og jeg hadde ingen problemer med hattehylla).

Jeg har aldri nådd opp til ei hatthylle i mitt liv. Og jeg klatrer _ikke_ opp i setet for å sette tingene inn der. Så jeg har alltid sekken mellom bena.

Men hvorfor er hatthyllene så høye?!

Skrevet

Har med eget sete??

Eget sete ja. Er det noe magisk ved det ?

Skrevet

Jeg har aldri nådd opp til ei hatthylle i mitt liv. Og jeg klatrer _ikke_ opp i setet for å sette tingene inn der. Så jeg har alltid sekken mellom bena.

Men hvorfor er hatthyllene så høye?!

Høye folks lodd i livet er å være menneskelig heisekran. Spør høyt om noen vil hjelpe og si takk like høyt.

Skrevet

Eget sete ja. Er det noe magisk ved det ?

Har du med eget sete på flyet???

Skrevet

Har du med eget sete på flyet???

Ja, og det koster ikke så mye ekstra heller.

Skrevet

Høye folks lodd i livet er å være menneskelig heisekran. Spør høyt om noen vil hjelpe og si takk like høyt.

Men som regel trenger jeg det som er i sekken et par - tre (ihvertfall!) ganger i løpet av turen. Dumt å be om hjelp så ofte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...