Gå til innhold

Den som rengjør, den finner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld har jeg rengjort den nye sofaen vår (3 + 2 seter i skinn) og stolen. Først fuktig klut for å spa vekk smuler og støv, så med en spesiell såpe m/ svamp, tørket av med fuktig klut og så til sist satt den inn med en lærkrem. Deilig å få det gjort!

Men da jeg kom til stolen, oppdaget jeg at det lå noe under, inni ryggen liksom...

FJERNKONTROLLEN!!!! Den som har vært borte i ukesvis, muligens siden jul!!!

Og sammen med den en sutt... Så gjett hvem som har lagt den der???!!!!

Skrevet

...så gjett hvem som ikke har rengjort sofaen siden jul!!!

*knegg*

Skrevet

*knegg*

ikke lenge siden jul:P

Skrevet

hehe det samme gjør minstemann her i huset før de to store kommer hjem fra skolen:) han spør meg om hvor lenge til det er de kommer hjem og når jeg sier "straks" slår han over på cartoon eller disney og gjemmer kontrollen under ryggputa på skinnsofaen:)

hehe

Skrevet

hehe det samme gjør minstemann her i huset før de to store kommer hjem fra skolen:) han spør meg om hvor lenge til det er de kommer hjem og når jeg sier "straks" slår han over på cartoon eller disney og gjemmer kontrollen under ryggputa på skinnsofaen:)

hehe

Et taktisk geni blir det sikkert ut av poden.

Skrevet

Hva heter den spesielle såpen du bruker?

Jeg har lys skinn trekk på sofaen min,men dongeribuksa mi har farget av på den.

Skulle gjerne ha fått bort den dongerfargen på sofaen.

Skrevet

*knegg*

Eeehhh... Det er vel ikke så vanlig å rengjøre sofaen sånn 100% så fryktelig ofte?

Altså - jeg tørker jo av den av og til, men går ikke inn i alle krinkler og kroker så veldig ofte?

Eller?

Skrevet

ikke lenge siden jul:P

Nei, ikke vel? Det var jo nettopp jul!!!!!!

Skrevet

Fjernkon-trollet?

Hun mellomste kalte lenge fjernkontrollen for trollet!!!!

Skrevet

Hva heter den spesielle såpen du bruker?

Jeg har lys skinn trekk på sofaen min,men dongeribuksa mi har farget av på den.

Skulle gjerne ha fått bort den dongerfargen på sofaen.

Den heter Colourlock Leathercare.

Består av to flasker - en såpe og en krem + en svamp.

Svindyr, 195 kr. Kjøpte den på Skeidar da vi kjøpte sofaen. Brukte vel ca halvparten i går, dvs ca 100 kr pr rengjøring....

Vi ble faktisk frarådet lys skinnsofa da vi var på sofajakt i høst, nettopp fordi vi går mye i dongeribukser... Så det ble svart sofa på oss i stedet.

Skrevet

Eeehhh... Det er vel ikke så vanlig å rengjøre sofaen sånn 100% så fryktelig ofte?

Altså - jeg tørker jo av den av og til, men går ikke inn i alle krinkler og kroker så veldig ofte?

Eller?

;-) Skulle bare teste om jeg fikk stresset husmorgenet ditt!! ;-)

Min svigermor er _fortsatt_ opptatt av følgende historie, som fant sted en gang på 60-tallet:

Hun var syk eller skadet eller noe slikt, og hun fikk husmorvikar fra kommunen (sjokkerende, ikke sant?? Dette var i gamle dager, ja!! *S*)

Husmorvikaren setter i gang å gjøre rent, og i forbindelse med støvsuging av sofaen finner hun en leke som tilhørte min mann.

Han (da veldig ung) utbryter at denne har han jammen lett leeeeenge etter, hvorpå svigermor ble veldig flau, og redd for at husmorvikaren skulle tro at hun støvsugde mellom sofaputene altfor sjelden...;-)

Og - ettersom hun fortsatt trekker frem hisroien fra tid til annen - er hun sikkert fortsatt bekymret for hva denne totalt ukjente damen måtte tenke om henne...

Skrevet

Hun mellomste kalte lenge fjernkontrollen for trollet!!!!

Jeg tror det er en klassiker, for en liten tass her advarte betefar: "Ikke røre fjertetrollet!" Den omtalte bestefar forsto ikke helt hvem "fjertetrollet" var med en gang.

Skrevet

Den heter Colourlock Leathercare.

Består av to flasker - en såpe og en krem + en svamp.

Svindyr, 195 kr. Kjøpte den på Skeidar da vi kjøpte sofaen. Brukte vel ca halvparten i går, dvs ca 100 kr pr rengjøring....

Vi ble faktisk frarådet lys skinnsofa da vi var på sofajakt i høst, nettopp fordi vi går mye i dongeribukser... Så det ble svart sofa på oss i stedet.

Skulle ønske at det var noen som fortalte oss det også.

Vi bruker også bare dongeribukser.

Nå kan jeg ihvertfall ikke kjøpe mørke bukser,og de syns jeg er finest. :-(

Skrevet

Skulle ønske at det var noen som fortalte oss det også.

Vi bruker også bare dongeribukser.

Nå kan jeg ihvertfall ikke kjøpe mørke bukser,og de syns jeg er finest. :-(

Den lekreste sofaen vi fant, var en Ekornes Aron sofa i lyst skinn, og hadde vi hatt en god del mer i inntekt, kunne vi gjerne ha byttet ut hele garderoben for å kunne sitte i den ;-)

Lyst er lekkert!!!

Dog veldig OK av Møbelringen å fortelle oss om avfarging av dongeribukser på lyst skinn. De så vel uansett at vi ikke var stinn av gryn.....

Håper du får bort fargen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...