Gå til innhold

Skulle noen drepe Berthold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hønsegård å plukke med den mannen hr Grünfeld, men å drepe han er vel litt drøyt?

Det er litt kjedelig å plukke høner med døde folk.

Hvem ville drepe han og hvorfor? Det har jeg ikke fått med meg.

Jeg har en mistanke ut fra hvem som driver mest med drapstrusler i dette landet de siste 20 år. Mange løse og ubehagelige tråder samler seg i et nøste om dagen. I hele Skandinavia. Og litt i Europa ellers.

Gjest nicole40
Skrevet

Når sinnet og agresjonen tar overhånd vil personer ty til dårlige metoder, slik som drapstrussler.Dette er et kjent fenomen,og gjelder mennesker som blir så rasende at de ikke klarer å styre raseriet.

Sikkert mange som er sinte og irritert på såvel psykiatere som politikere,men å true med å drepe er jo absurd.

Desverre er enkelte mennesker så sjuke at sånne trussler må taes alvorlig.

Jeg har maaaaaange ganger vært rasende pga en spesiell sak, men å true vedkommende med at jeg skal kverke han/hun er for meg helt irrasjonellt.Tanker jeg ikke får,rett og slett.

Da får man heller "plukke høner" med vedkommende.

Skrevet

Når sinnet og agresjonen tar overhånd vil personer ty til dårlige metoder, slik som drapstrussler.Dette er et kjent fenomen,og gjelder mennesker som blir så rasende at de ikke klarer å styre raseriet.

Sikkert mange som er sinte og irritert på såvel psykiatere som politikere,men å true med å drepe er jo absurd.

Desverre er enkelte mennesker så sjuke at sånne trussler må taes alvorlig.

Jeg har maaaaaange ganger vært rasende pga en spesiell sak, men å true vedkommende med at jeg skal kverke han/hun er for meg helt irrasjonellt.Tanker jeg ikke får,rett og slett.

Da får man heller "plukke høner" med vedkommende.

Jeg har mistanke om at det denne gangen dreier seg om mannens etniske opphav og engasjement.

Skrevet

Jeg har mistanke om at det denne gangen dreier seg om mannens etniske opphav og engasjement.

Lurer på om ikke sammenhengen var (er helt sikker, faktisk) slike trusler som sakkyndige i rettssaker får.

Denne gangen gjaldt det psykiatrisk sakkyndige. Det inngikk i en mer prinsippiell artikkel, og det var en gjeng fanger som hadde slått seg sammen - sammensverget seg, heter det vel - og ville "ta" disse sakkyndige, som nok hadde sin del i at vedkommende satt bak lås og slå.

Akkurat denne sammensvergelsen lå noen år tilbake.

Skrevet

Lurer på om ikke sammenhengen var (er helt sikker, faktisk) slike trusler som sakkyndige i rettssaker får.

Denne gangen gjaldt det psykiatrisk sakkyndige. Det inngikk i en mer prinsippiell artikkel, og det var en gjeng fanger som hadde slått seg sammen - sammensverget seg, heter det vel - og ville "ta" disse sakkyndige, som nok hadde sin del i at vedkommende satt bak lås og slå.

Akkurat denne sammensvergelsen lå noen år tilbake.

Ah. Da er det flere saker. En e-post nå antyder at det var en del av planen til de som brukte synagogen som skyteskive.

Gjest nicole40
Skrevet

Det er ikke for å rasediskriminere fra min side altså....men det er en kjent sak at muslimer oppdras til å tro at å drepe er en ære,nærmest.Og fullstendig rettferdig i deres øyne.

I vårt samfunn aksepteres ikke sånne trussler,og der ligger den store forskjellen.

De fleste som truer med å drepe, det være seg politikere osv osv er muslimer.Og de er ofte i besittelse av et farlig raseri og må derfor taes på alvor.

Som sagt....ikke ment fra min side å diskriminere,men religioner har forskjellig oppfatning av hva som er akseptabelt i et samfunn.

Skrevet

Det er ikke for å rasediskriminere fra min side altså....men det er en kjent sak at muslimer oppdras til å tro at å drepe er en ære,nærmest.Og fullstendig rettferdig i deres øyne.

I vårt samfunn aksepteres ikke sånne trussler,og der ligger den store forskjellen.

De fleste som truer med å drepe, det være seg politikere osv osv er muslimer.Og de er ofte i besittelse av et farlig raseri og må derfor taes på alvor.

Som sagt....ikke ment fra min side å diskriminere,men religioner har forskjellig oppfatning av hva som er akseptabelt i et samfunn.

Det skyldes kanskje manglende forståelse for vår kultur og våre verdier.

Det spørs om noen lar seg omvende. Ungdom på skolene inntar samme uvitensskapelige og bombastiske holdninger, selv om de har bodd i Norge hele sitt liv.

Jenter på 13-14 år kommer på skolen i Oslo med bilde av Bin Laden i pennalet og sier fortrolig til læreren: "De vantro tar han aldri!"

Gjest nicole40
Skrevet

Det skyldes kanskje manglende forståelse for vår kultur og våre verdier.

Det spørs om noen lar seg omvende. Ungdom på skolene inntar samme uvitensskapelige og bombastiske holdninger, selv om de har bodd i Norge hele sitt liv.

Jenter på 13-14 år kommer på skolen i Oslo med bilde av Bin Laden i pennalet og sier fortrolig til læreren: "De vantro tar han aldri!"

Kulturkræsj.....

Nei,religioner som blandes sammen betyr bare EN ting, det må bli trøbbel av det.Og her i Norge er det i hovedsak kristne og muslimer,selvsagt andre minoriteter også.

Jeg ønsker ikke å diskriminere andre mennesker.For meg er mennesker MENNESKER uansett hudfarge,men alle ser jo at kriminaliteten har øket og øket etterhvert som muslimer har fått sitt innpass her i landet,og for oss betyr det utrygghet.

Skulle ønske alle mennesker,folk og fe, kunne leve i respekt og aksept for hverandre,men helt uoppnåelige tanker....sukk.

Skrevet

Det var en liste på flere psykiatere som skulle drepes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...