Gå til innhold

Hvordan holder man vekta når uka og helgen er full av spise-arrangementer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men da må de da godta at du sier neitakk, fordi du ikke vil legge på deg.

Jeg vet at mange vil "fore en opp" hvis de syns en ser for tynn ut (les: ofte syns de det fordi de selv er tjukkere...). Det er slitsomt når folk maser om at vi må trøkke i oss kaker da.

Som regel sier jeg at jeg ikke er noe glad i kaker, og det er jo sant og. Spiser det jo, men jeg har ingen problemer med å avstå, spesielt når jeg ser på enkelte andre der som trøkker i seg og ihvertfall burde tenke på hva de putter i seg...

;-)

Det er bra at du spiser sunt til vanlig, og du kjenner deg selv best. Det må da vennene dine forstå syns jeg. :_)

Dette med å ville på liv og død fõre opp andre lurer jeg litt på. Hva kommer det av - vil de som holder på sånn og er overvektige selv ha selskap i sin overvekt? Jeg prøver å ikke bry meg om sånt, men det er som trådstarter sier nesten ikke sosialt akseptert å ikke spise seg kvalm og dårlig. (hos sånne fõre-mennesker)

Jeg får veldig lyst til å brøle tilbake (etter 3. gangs mas om "skal du ikke ha et stykke til - du kan jo spise det du" - sammen med et kritisk blikk på min slanke kropp) NEI JEG VIL NEMLIG IKKE BLI LIKE TJUKK SOM DEG!

*hjertesukk*

Skrevet

Nemlig. Men mat må man jo ha, og når man er borte og det faktisk ikke er noe sunt som blir servert, hva pokker gjør man da?

Nemlig. Det er ikke fastelavensøndag i dag, men hva gjør man når man får servert boller og kakao til frokost? Takker dere slanke nei og tar dere et klibrød i stedet? :)

Jeg hadde vel spist bollene hvis det var det som ble servert. Men jeg syns det er et merkelig påfunn å servere boller og kakao til frokost. Hvem har lyst på sånt når man nettopp har stått opp?

Gjest fridalida
Skrevet

Mye riktig i svaret ditt her, MP. :-)

Og jeg kom på, er det ikke mer trendy å bli sett på som en som vil spise sunt, enn en som propper innpå med kaker og usunn mat?

Jo, helt klart. Men da jeg var overvektig selv, syntes jeg det var fryktlig å si nei takk til ting. Føltes som om alle glodde på meg og tenkte "hvorfor spiser ikke hun, hun er jo så feit fra før". Sannsynligvis tull og bare i mitt hode, men det føltes kjempe-ekkelt! Jeg "måtte" spise for ikke å bli lagt merke til, og jeg ønsket jo absolutt ikke noe fokus på kostholdet mitt verken i den ene eller andre retning.

Så jeg tror du har rett - det er absoultt kulest å velge sunt. Men mange overvektige føler seg utrolig utsatt og beglodd når det gjør det. Mer enn når de velger usunt, faktisk.

I alle fall var det sånn for meg.

hare1365380455
Skrevet

Spis litt før du går, så du ikke er skrubbsulten når du kommer på besøk. Jeg har begynt å spise en skive med grovt brød og kanskje et eple før jeg reiser bort. Jeg ber om vann å drikke og tar et lite kakestykke. Jeg er ikke så tynn lenger uten å være overvektig og vil ha vekk 5-6 kg. Om jeg er hos venner og familie, så sier jeg at jeg prøver å passe litt på hva jeg spiser.

På jobbgreier kurs/møter og sånn så har jeg frukt i veska og spiser det i pauser i stedet for evt. kaker og sånn. Jeg syns det er veldig lite kaker og mye frukt på møter nå enn det har vært tidligere.

"Jeg syns det er veldig lite kaker og mye frukt på møter nå enn det har vært tidligere."

Det ser jeg også. :)

Skrevet

Jeg hadde vel spist bollene hvis det var det som ble servert. Men jeg syns det er et merkelig påfunn å servere boller og kakao til frokost. Hvem har lyst på sånt når man nettopp har stått opp?

hihi - jeg ville gjerne ha fått kakao og bolle på senga.

Sukk. Her var det bare to pipende bikkjer som var tissetrengte og slett ingen frokost som venta.

*hehe*

hare1365380455
Skrevet

Og jeg kom på, er det ikke mer trendy å bli sett på som en som vil spise sunt, enn en som propper innpå med kaker og usunn mat?

Jo, det tror jeg det er. :)

hare1365380455
Skrevet

Nei, jeg spiser boller og krem jeg og. :-)

Takkker da ikke nei til det. Det er hva man spiser sånn til vanlig som teller.

Jeg skal lage boller med masse krem imorgen jeg, og har tenkt å kose meg med det.

Men det er da ikke nødvendig å proppe seg med kaker og boller gjennom hele uka vel!

Spis til du er passe mett, ikke overmett. Kjenn etter, spis sakte så du kjenner om du er mett.

"Det er hva man spiser sånn til vanlig som teller."

Det er veldig sant!

Skrevet

Det går an å være åpen om at man har lett for å legge på seg, og derfor må begrense inntaket.

Jeg spiser ikke kaker ol, og opplever ikke noe press fra omgivelsene på å spise selv om andre spiser.

Passer på å ikke være altfor sulten når jeg går på besøk, da er det ok å bare forsyne seg litt .

Går minst 10 000 skritt hver dag.

Skrevet

hihi - jeg ville gjerne ha fått kakao og bolle på senga.

Sukk. Her var det bare to pipende bikkjer som var tissetrengte og slett ingen frokost som venta.

*hehe*

Smaken er forskjellig :o)

Skrevet

Dette med å ville på liv og død fõre opp andre lurer jeg litt på. Hva kommer det av - vil de som holder på sånn og er overvektige selv ha selskap i sin overvekt? Jeg prøver å ikke bry meg om sånt, men det er som trådstarter sier nesten ikke sosialt akseptert å ikke spise seg kvalm og dårlig. (hos sånne fõre-mennesker)

Jeg får veldig lyst til å brøle tilbake (etter 3. gangs mas om "skal du ikke ha et stykke til - du kan jo spise det du" - sammen med et kritisk blikk på min slanke kropp) NEI JEG VIL NEMLIG IKKE BLI LIKE TJUKK SOM DEG!

*hjertesukk*

"vil de som holder på sånn og er overvektige selv ha selskap i sin overvekt?"

Det tror jeg du kan ha mye rett i.

Og den kommentaren din tilslutt, hehe - den har jeg også hatt lyst til å si et par ganger. På pur faen. ;-P

Skrevet

"vil de som holder på sånn og er overvektige selv ha selskap i sin overvekt?"

Det tror jeg du kan ha mye rett i.

Og den kommentaren din tilslutt, hehe - den har jeg også hatt lyst til å si et par ganger. På pur faen. ;-P

"Og den kommentaren din tilslutt, hehe - den har jeg også hatt lyst til å si et par ganger. På pur faen. ;-P "

Ikke sant:-) Men jeg ler litt av meg selv når jeg blir irritert over sånt. Men det er noe alvorlig under det hele. Ingen liker å få kommentarer om sine spisevaner, sin vekt eller utseende. Selv om man tydeligvis tror de slanke kan kommenteres fritt fordi de er så "heldige"

Ha en fin helg;-)

Skrevet

Helt enig!

Skrevet

"I uka er det konferansemøter med fersk bakverk/fristende smørbrød (frukt innimellom..), i helger er det bursdager, besøk og middagsinvitasjoner som det ikke akkurat lukter grete roede av.."

Det er vel bare å ta en kopp kaffe. Hadde jeg gjort om jeg ikke var veldig sulten.

"Fastelavensøndag i dag, men allerede i dag fikk jeg og kjæresten boller og kakao til frokost"

Har ingen tradisjom for dette vi, men jeg hadde tatt en bolle og kakao og heller spist mindre og sunnere resten av dagen.

Og trening.. hvor mye aktivitet er dere slanke i hver dag?

Trener 3 ganger i uka. Skal trene i morgen, så det blir 4 ganger denne uka.

Skrevet

Jeg er slank, men ikke velsignet med superhøy forbrenning.

Jeg spiser det jeg vil, med måte.

I uka spiser jeg frokost, middag og noen ganger kvelds.

I helga spiser jeg frokost, middag og snop.

Trener tre ganger i uka.

Og selvsagt spiser jeg kaker o.l. Men også da med måte. Ett stykke (toppen to) holder jo i massevis.

Og hadde jeg blitt servert boller og kakao på senga, hadde jeg selvsagt takket ja til det. Den ene koppen med kakao og den ene bollen legger man jo ikke på seg av. Legger man på seg, er det i tilfelle av alt det andre usunne man propper i seg iløpet av dagen. :-)

"Jeg er slank, men ikke velsignet med superhøy forbrenning.

Jeg spiser det jeg vil, med måte.

I uka spiser jeg frokost, middag og noen ganger kvelds."

Kanskje forbrenninga di hadde økt om du hadde spist flere måltider, 2-3 måltider pr. dag i ukedagene er da for lite. Spis oftere, og små måltider. Du kan faktisk selv styre en del av forbrenniga di.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...