Gå til innhold

Hvor lenge kan en utsette en regning før purringen kommer?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg har dårlig råd nå. Fikk sjokk da jeg sjekket kontoen min.

Hvor mange dager kan jeg utsette en regning før jeg får purring på den? Har utsatt samme linseregning en uke forrige måned også uten purring.

Har det betydning for purring om jeg tidligere også har vært treg med å betale?

Jeg er ellers nokså punktlig med regninger, men i det siste har det sklidd ut .

Skrevet

Jeg ser drøssevis med purringer, spesielt på jobb. Noen spyr ut purringerstraks en regning er forfalt, andre purrer forsiktig etter noen måneder!

Regninger fra alle offentlige instanser og inkassobyråer bør betales ved forfall. Ellers kommer det så mye gebyrer og renter i tilleg, som du ikke slipper unna. Telefon/mobiltelefon blir forholdsvis raskt stengt.

Skrevet

Noen er "greie" på det, andre ikke. Mobilregninger er smart å betale med en gang, likeså kredittkort, kredittselskaper, huslån og husleie.

Brilleland er veldig snille. De kan vente opptil seks måneder uten å knapt si et ord. Jeg har fått regninger fra de, som jeg rett og slett helt har glemt av, fra åtte måneder tilbake. Da med kun 30 kroners purregebyr.

Skrevet

Det vanlige er vel 14 dager fra forfall, før ny regning blir sendt ut, da ofte med et purregebyr på ca 50 kr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...