Gjest Aviaana Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har dårlig råd nå. Fikk sjokk da jeg sjekket kontoen min. Hvor mange dager kan jeg utsette en regning før jeg får purring på den? Har utsatt samme linseregning en uke forrige måned også uten purring. Har det betydning for purring om jeg tidligere også har vært treg med å betale? Jeg er ellers nokså punktlig med regninger, men i det siste har det sklidd ut . 0 Siter
fresja Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Jeg ser drøssevis med purringer, spesielt på jobb. Noen spyr ut purringerstraks en regning er forfalt, andre purrer forsiktig etter noen måneder! Regninger fra alle offentlige instanser og inkassobyråer bør betales ved forfall. Ellers kommer det så mye gebyrer og renter i tilleg, som du ikke slipper unna. Telefon/mobiltelefon blir forholdsvis raskt stengt. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Noen er "greie" på det, andre ikke. Mobilregninger er smart å betale med en gang, likeså kredittkort, kredittselskaper, huslån og husleie. Brilleland er veldig snille. De kan vente opptil seks måneder uten å knapt si et ord. Jeg har fått regninger fra de, som jeg rett og slett helt har glemt av, fra åtte måneder tilbake. Da med kun 30 kroners purregebyr. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Det vanlige er vel 14 dager fra forfall, før ny regning blir sendt ut, da ofte med et purregebyr på ca 50 kr. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.