Gå til innhold

SMS havnet helt feil..

Anbefalte innlegg

Gjest En venninne
Skrevet

En venninne av meg er i skilsmisseoppgjør med mannen. Ingen av dem har flyttet ut av huset enda, for de er ikke blitt enige om hvem som skal flytte. Stemningen i hjemmet er ikke god. De har små barn sammen.

De har hatt felles mobil inntil nylig. Nå viser det seg at alle sms hun har sendt og mottatt er gått rett inn på hans pc. Hun oppdaget det tilfeldig. Hun har skrevet til venner og familie om følelser rundt bruddet, fortvilselse, sinne osv. Det var hun som ville ut av forholdet.

Det ser ut til at det blir rettsak. Kan disse sms`ene brukes i retten til hans fordel, eller vil han framstå som kontrollerende? Mobilen står i hans navn, men de har begge to brukt den.

Hun er ganske fortvilet nå - det er jo hennes private meldinger som ikke var ment for andre enn mottakeren

Skrevet

Hvordan kan sms'er gå rett inn på pc'en?

Det visste jeg ikke var mulig engang...

Skrevet

Herregud, går sånt an?? Det burde i hvert fall heves over en hver tvil at det er mannen som er syk i hodet.

Gjest En venninne
Skrevet

Jeg tror eieren av mobilen kan bestille det en eller annen plass. Jeg hadde heller ikke hørt om det før.

Det er ille for henne at han har visst om alt, alle hennes videre planer, strategier osv. Hun er ikke blant de tøffeste, så jeg har så vondt av henne.

Skrevet

Helt umulig å si. Det spørs hvem retten synes mest synd på.

En jeg kjenner opplevde å få stjålet posten sin av motparten, den ble åpnet og fremlagt for retten som bevis. Man skulle tro at sånt talte mot den som gjorde det, men retten syntes tydeligvis synd på vedkommende.

Skrevet

Det høres merkelig ut at sms sendes til pc samtidig. Det er ikke det at hun synkroniserer pc+ mobil da?

Uansett så er vel skaden skjedd- for hun er sikker på at sms er på pc? Det er ikke noe mannen finner på?

Om det kan brukes i en rettssak? Det er vel ikke merkelig om en dame i skilsmisse ikke skriver/ snakker så pent om mannen sin til venner.

Gjest fridalida
Skrevet

Fy fillern!

Kan hun ikke anmelde ham for overvåkning!? Det hadde jeg gjort. Hadde i alle fall sjekket muligheten.

Utrolig umoralsk det han har drevet med!

En annen ting er at selv om ting hun har skrevet ikke har vært så snilt, og selv om hun har vært veldig personlig, så skal det litt til at det har vært så ille at det er noe særlig å bruke mot henne, skal det ikke? Det må jo i så fall være om hun har lagt planer for å lure ham for eksempel økobomisk, lure fra ham barna, hvis de har noen, eller hvis hun viser seg som ei med psykiske problemer (i forb. med barnefordeling). Hvis ikke noe av dette er tilfellet, tror jeg ikke det får så mye å si i forhold til en rettsak.

Gjest En venninne
Skrevet

Det høres merkelig ut at sms sendes til pc samtidig. Det er ikke det at hun synkroniserer pc+ mobil da?

Uansett så er vel skaden skjedd- for hun er sikker på at sms er på pc? Det er ikke noe mannen finner på?

Om det kan brukes i en rettssak? Det er vel ikke merkelig om en dame i skilsmisse ikke skriver/ snakker så pent om mannen sin til venner.

Hun bruker ikke pc`n til vanlig, men var der i dag, og ble kastet vekk av mannen da hun ble oppdaget. Hun kjente igjen alle meldingene hun har sendt og mottatt.

Skrevet

Hun bruker ikke pc`n til vanlig, men var der i dag, og ble kastet vekk av mannen da hun ble oppdaget. Hun kjente igjen alle meldingene hun har sendt og mottatt.

Hvis det er alle meldinger som er sendt eller mottatt må det være mannen som har fikset en form for overvåking. For det å ha en tjeneste som lagrer sendte og innkomne sms må bestilles (og ikke vet jeg hvor man gjør det heller) eller så må han ha synkronisert pc mot mobil uten hennes viten.

Gjest En venninne
Skrevet

Fy fillern!

Kan hun ikke anmelde ham for overvåkning!? Det hadde jeg gjort. Hadde i alle fall sjekket muligheten.

En annen ting er at selv om ting hun har skrevet ikke har vært så snilt, og selv om hun har vært veldig personlig, så skal det litt til at det har vært så ille at det er noe særlig å bruke mot henne, skal det ikke? Det må jo i så fall være om hun har lagt planer for å lure ham for eksempel økobomisk, lure fra ham barna, hvis de har noen, eller hvis hun viser seg som ei med psykiske problemer (i forb. med barnefordeling). Hvis ikke noe av dette er tilfellet, tror jeg ikke det får så mye å si i forhold til en rettsak.

Til meg har hun i hovedsak skrevet om hvordan hun opplever situasjonen rundt skilsmissen, at han har skadet barna, at stemningen hjemme er dyster. Hun har ikke skrevet så mye negativt om han i grunnen, bare ting hun står for.

De er ikke enige om hvem som skal ha barna, og hun har skrevet litt om at han vil ha barna kun for å hemme henne økonomisk. Hun har vært hjemme i alle år. Han vil ha huset også, og hun har skrevet endel om hvordan han er ute etter å knuse henne og ta fra henne alt.

Jeg håper hun kan stå for alt om det blir brukt i en rettsak. Jeg står for alt jeg har skrevet til henne i allefall.

Skrevet

At de kommer rett inn på pc-en av seg selv vet jeg ikke om er mulig eller ikke.

Men med en slik:

http://www.mobilen.no/wip4/ta_backup_laderen/d10953/

så kan man ta backup av alt på mobilen, inkl. meldinger hver gang man plugger telefonen til den dingsen.

Skrevet

Fy fillern!

Enig i at det har neppe så mye å si i en rettsak.

Men synd at man må ha rettsak for å skilles.

Synes ofte den med minst mulighet for å skaffe seg nye bolig, bør få beholde boligen, så lenge dette er grunnet tatt seg av barn etc.

Synes forøvrig det er merkelig å dele mobil. Det kjenner jeg ingen som gjør.

Gjest En venninne
Skrevet

Enig i at det har neppe så mye å si i en rettsak.

Men synd at man må ha rettsak for å skilles.

Synes ofte den med minst mulighet for å skaffe seg nye bolig, bør få beholde boligen, så lenge dette er grunnet tatt seg av barn etc.

Synes forøvrig det er merkelig å dele mobil. Det kjenner jeg ingen som gjør.

Jeg har også syntes det har vært litt rart at de har delt mobil. Jeg har aldri sendt meldinger til henne før hun har sendt til meg, for visste jo ikke hvem som disponerte den i øyeblikket. Hun har vært veldig underkuet i forholdet, så det kan jo være en grunn. Har stilt få krav i samlivet.

Gjest et kort på hånden
Skrevet

Hvis det er alle meldinger som er sendt eller mottatt må det være mannen som har fikset en form for overvåking. For det å ha en tjeneste som lagrer sendte og innkomne sms må bestilles (og ikke vet jeg hvor man gjør det heller) eller så må han ha synkronisert pc mot mobil uten hennes viten.

Ja, og i så fall har hun enda et viktig kort på hånden MOT ham i en rettssak. Hun er bare nødt til å få bevist dette på en eller annen måte - kanskje hun kan klare å snike seg til en utskrift fra pc'n om disse meldingene? Det beviser jo at han er uhyre kontrollerende.

Håper hun har kontakt med en god advokat. OG at hun skaffer seg en egen mobil på dagen!

Gjest En venninne
Skrevet

Ja, og i så fall har hun enda et viktig kort på hånden MOT ham i en rettssak. Hun er bare nødt til å få bevist dette på en eller annen måte - kanskje hun kan klare å snike seg til en utskrift fra pc'n om disse meldingene? Det beviser jo at han er uhyre kontrollerende.

Håper hun har kontakt med en god advokat. OG at hun skaffer seg en egen mobil på dagen!

Advokat og egen mobil har hun. Advokaten skal selvsagt få vite om dette her. Hun fikk egen mobil for noen uker siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...